Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی امروز در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان رو به افزایش است.

وی افزود: تعداد آزمایش های مثبت این بیماری نیز در استان افزایش یافته که این امر ناشی از کاهش توجه و رعایت توصیه‌ها و الزامات بهداشتی پیشگیری از کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان با بیان این که در مرحله پیشگیری از بیماری کرونا، رعایت تمامی اصول و پروتکل های بهداشتی، شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری، شستن منظم دست‌ها و ضدعفونی باید به طور شبانه روزی مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی با تمام توان نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند.

نگذارید حساسیت‌ها کاهش یابد

همتی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم حساسیت آنها نسبت به رعایت اصول بهداشتی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا  به هیچ عنوان کم نشود و همچنان پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله، شستشوی منظم دست ها و ضدعفونی را رعایت کنند، چون به هر میزان توجه به این اصول کاهش یابد، شیوع این ویروس نیز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به بازگشایی تالارهای پذیرایی، تمامی مراسم ها در این تالارها باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و به چند مورد عدم رعایت طی روزهای اخیر در تالارها تذکر شدید داده شده و اگر بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داشته باشد، قطعاً تالارهای متخلف پلمپ خواهند شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: دهیاران بر مراسم‌های عروسی در روستاها نظارت دقیق داشته باشند و در صورت هرگونه بی‌توجهی به اصول بهداشتی و حضور جمعیت زیاد در این مراسمات، از آن جلوگیری به عمل آورند و گزارش دهند تا اقدام قضایی لازم صورت گیرد و فرمانداران و بخشداران نیز باید به این امور در شهرستان‌ها و بخش‌ها توجه کافی داشته باشند.

وی گفت: ترددها و مسافرت های غیرضروری در داخل استان از عوامل شیوع بیماری کرونا است و از مردم می‌خواهیم تا از هرگونه سفر غیرضروری از شهرها به روستاها و همچنین از روستاها به شهرها خودداری و پرهیز کنند.

همتی افزود: تمامی نکاتی که از ابتدا برای پیشگیری از بیماری کرونا مطرح شده باید همچنان رعایت شود و افراد تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای حضور در محل کار و مکان های عمومی باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی ارائه دهندگان خدمات و همچنین متقاضیان دریافت خدمات در تمامی محیط های اشتغال و فعالیت شامل ادارات، بازارها، پاساژها، اصناف، فروشگاه ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و سایر اماکن رعایت شود.

 استاندار هرمزگان عنوان داشت: نظارت‌ها بر رعایت این موارد باید دقیق‌تر و با حساسیت بسیار بیشتر صورت گیرد و هرچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، موجب ایمنی و سلامت مردم خواهد شد و از مردم نیز می‌خواهیم در این راستا همچنان همراهی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/88055

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا همتی استاندار هرمزگان مراسمات عروسی افزایش مبتلایان پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با مردم دهستان دسجرد سفلی اظهار داشت: مسائل و مشکلات مهم مطرح شده در این جلسه مورد توجه مسئولان استان قزوین دارد و تمامی دستگاه‌های ذیربط به آن اشرافیت دارد.

وی افزود: متأسفانه استان قزوین در حوزه اعتبارات و زیرساخت‌هایی از جمله راه به دلیل تأخیر در استان شدن با کمبودهای متعددی همراه است و امروز با توجه به بودجه‌های محدود و هزینه‌های بالاتر پرداختن به این مسائل و مشکلات زمان بر است.

اعلایی گفت: البته در کنار تمامی محدودیت‌ها تلاش می‌شود با منابع و امکانات موجود به شکل ویژه و بهینه مسائل در دستور کار قرار گیرد و سعی می‌شود مشکلات در یک بازه زمانی معقول و با توجه به امکانات موجود در مسیر برطرف شدن قرار بگیرد.

کد خبر 6088597

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن