Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:51:54 GMT

تولیدات عشایری نقده ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۶۷۶۸

تولیدات عشایری نقده ۱۰ درصد افزایش یافت

بهروز قنبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون عشایر این شهرستان یک‌هزار و ۲۰۰ تن شیر تولید و به بازار مصرف عرضه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از تولیدات شیر عشایر در بازار نقده و بقیه در دیگر شهرستان‌های استان عرضه شده است.

مدیر امور عشایر نقده گفت: عشایر این شهرستان ۱۵۰ هزار راس واحد دامی کوچک و ٢ هزار و ۵۰۰ واحد دامی بزرگ را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری بیان کرد: عشایر این شهرستان همچنین سالانه بیش از ۸۰۰ تن گوشت و بیش از ۱٢ تن پشم را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند که این آمار نشان از رشد ١٠ درصدی تولیدات نسبت به سال‌های گذشته دارد. 

وی اضافه کرد: یک‌هزار و ۶٠٠ خانوارعشایری با پنج هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت در نقده وجود دارد که در ۵۵ روستا به صورت متفرقه و در ۱۲ روستا به صورت ثابت زندگی می‌کنند.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است و رتبه چهارم را از نظر جمعیت عشایر در استان دارد.

حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت با ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در آذربایجان‌غربی زندگی می‌کنند که با این آمار ۹ درصد جمعیت عشایری کشور در این استان سکونت دارند؛ از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.

۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

برچسب‌ها نقده زندگی عشایری آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقده زندگی عشایری آذربایجان غربی ارومیه نقده زندگی عشایری آذربایجان غربی ارومیه اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به آغاز رسمی جشنواره بین المللی کوچ عشایر در روز جمعه گفت: ۴۱ طایفه عشایری کشور و عشایر سه کشور خارجی میهمان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر جعفرآباد مغان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن محمدی‌ادیب عصر پنجشنبه در مراسم آغازین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد بیله‌سوار، گفت: برای دومین سال متوالی جشنواره کوچ عشایر در استان اردبیل به صورت بین‌المللی و با حضور عشایر غیور کشورمان و سه کشور خارجی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: در این جشنواره شرکت‌کنندگان سعی می‌کنند تا آداب، رسوم و توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته و با برگزاری برنامه‌های نمادین عروسی عشایر، برپایی آلاچیق، تولید محصولات صنایع دستی و لبنی، بازی‌های بومی، محلی و سایر ظرفیت‌ها بتوانند قابلیت بی‌نظیر خودشان را در معرض نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از 41 طایفه عشایری، 32 طایفه مختص استان اردبیل است و از هشت استان کشور نیز عشایر سعی کردند تا در این رویداد حاضر شده و توانمندی عشایر ساکن در مناطق خود را به نمایش بگذارند.

محمدی‌ادیب افزود: برای دومین سال متوالی از کشور عراق، ترکیه، مغولستان، نیجریه و افغانستان نیز طوایف عشایری حاضر شده تا در قالب برنامه‌های آیینی، موسیقی ظرفیت‌های عشایر اقوام و قبایل مختلف عشایری را در کنار زیباترین گنجینه‌های کوچ، زندگی و هویت عشایری و همچنین سواره شتر، اسب و جهاز به نمایش بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این رویداد از ساعت 9 صبح فردا به صورت رسمی آغاز شده و تا 18 عصر ادامه خواهد داشت که امیدواریم میهمانان مختلف در این رویداد بتوانند با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین ظرفیت‌های بی‌نظیر عشایر شاهسون استان و سایر عشایر غیور و غیرتمند کشورمان، ساعات خوشی را در کنار عشایر سپری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: مسئولان میراث فرهنگی، امور عشایری و دستگاه‌های دیگر تصمیم گرفتند تا در قالب جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر مغان از کوچ برتر، شتر و اسب برتر، جهاز و آلاچیق برتر نیز در پایان این مراسم تجلیل کرده و برترین‌ها را در این حوزه‌ها معرفی کنند.

محمدی‌ادیب بیان کرد: عشایر نماد هویت و غیرت ایرانیان هستند و امروز نیز به عنوان مرزبانان غیرتمند در مرزهای کشور و مناطق مختلف سعی می‌کنند تا حامی و مدافع انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان