Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اوقاف گفت: اگر نسبت به ساخت و تولید واکسن کرونا از سوی هر بخش و نهادی، اقدامی صورت پذیرد، سازمان اوقاف حاضر به همکاری است. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، ضمن تقدیر از واقفان و کسانی که دغدغه حل مشکلات اجتماعی را دارند، گفت: وقف‌هایی که تاکنون صورت گرفته از ۱۹۸ هزار موقوفه می‌گذرد و میزان رقباتش به یک میلیون و ۴۲۰ هزار رقبه می‌رسد و در همایش «یاوران وقف» نیز سعی شد از برخی واقفین جدید که برای ایتام و نیات دیگر مانند توسعه علم، تأمین دارو و درمان و حوادث غیر مترقبه وقف کرده بودند، تجلیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی موقوفات اظهار کرد: تاریخچه وقف به قدیم‌الایام و به صد‌ها سال قبل بازمی‌گردد و بیش از ۸۰۰ سال در ایران سابقه دارد. مثلاً وقف ربع رشیدی که یک مجموعه علمی بوده است، تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: برگزاری مراسمی مانند همایش «یاوران وقف» و هفته گرامیداشت وقف برای این است که نسبت به توسعه و ترویج وقف در جامعه کار کنیم. وقف درواقع یک پرچمی است که پرچم‌داران خاص خود را دارد، خیلی‌ها این کار را انجام می‌دهند، شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از این واقفان بوده و علاوه بر این، به نام او و پس از او در شهرستان‌های مختلف وقف‌هایی صورت گرفته است، بنابراین وقف در فرهنگ مردم ما و در تدین و هویت دینیشان جا دارد.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند در پیشرفت اجتماعی، فرهنگی وعلمی جامعه و رفع محرومیت و کمک به مردم اثرگذار باشد، افزود: کارکرد تخصصی در این زمینه بسیار مهم است، ما باید نگاه کنیم که در کدام جنبه مردم نیاز دارند، مثلاً امروز که بیماری کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده، اگر نسبت به ساخت و تولید واکسن کرونا از سوی هر بخش و نهادی، اقدامی صورت پذیرد، سازمان اوقاف حاضر به همکاری است و در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز تمام زیرساخت‌های این سازمان در خدمت وزارت بهداشت و درمان است و در حال خدمات دهی هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: به نظر می‌رسد که نیاز‌های هر زمان تعیین کننده نوع حمایت خیرین و پشتیبانی سازمان اوقاف است و امروز که تحریم مطرح است اگر شرکت دانش بنیانی، پیشنهادی ارائه دهد، سازمان اوقاف در بخش تجاری سازی با آن شرکت همکاری‌های لازم را خواهد کرد، یعنی موقوفات متعدد را می‌توانیم در خدمت شراکت با آن‌ها قرار دهیم و اخیراً در تولید موتور سیکلت برقی، انتقال جنین، زنجیره تولید مواد غذایی و تجهیزات پزشکی اقداماتی صورت گرفته که به مرور زمان تجاری سازی آن‌ها را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی در رابطه با سازوکار‌هایی که برای ایجاد شفافیت در حوزه وقف در این سازمان در نظر گرفته شده است، گفت: شفاف سازی در ورود سرمایه و پول به این سیستم، حسابرسی دقیق از موقوفات و ارائه مفاصا حساب‌های با دقت بالا توسط اداره تحقیق به شفافیت در این حوزه کمک می‌کند که تمام این مراحل را در سازمان طی می‌کنیم.

خاموشی عنوان کرد: وقف اصولاً تابع نیت واقف است، مثلاً واقف محترم می‌تواند ساختمانی برای مدرسه اختصاص دهد، حال می‌تواند این مدرسه ویژه دختران یا پسران باشد یا ویژه ایتام باشد، بستگی به نیت واقف دارد. وقف، نیت خیری است که واقف محترم با وقف کردن، رابطه مالکانه خود را از وقف قطع و به نیت معطوف می‌کند. حال ممکن است تولیت تعیین کند یا اینکه سازمان اوقاف متصدی می‌شود و موقوفه را اداره کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان اوقاف واکسن کرونا بیماری کرونا حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته

به گزارش مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید