Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@08:53:46 GMT

کلاهبرداری به بهانه فروش خودرو

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۸۴۶۱

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری زن و مردی کلاهبردار که با دایر کردن دفتر فروش خودرو و جعل مهر و سربرگ شرکت خودروسازی داخلی بیش از ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش میزان، سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی گفت: یکم تیر ماه پرونده‌ای به دادخواهی ۳ تن از شهروندان، با موضوع کلاهبرداری در کلانتری ۱۰۱ تجریش تشکیل و با حسب دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی ابراز داشت: محتویات پرونده حاکی از آن بود، زن و مردی به نام نازنین و نادر عاملیت فروش محصولات خودرو‌های داخلی دایر و ۳ دستگاه خودروی پژو پارس را به نام شاکیان ثبت نام و در مجموع ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از شاکیان دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در موعد تحویل خودرو، هنگامی که شاکیان به دفتر خودرو مراجعه می‌کنند، متوجه تخلیه دفتر فروش می‌شوندو با پیگیری و استعلام از مدیریت شرکت‌های خودروسازی مشخص می‌شود، قرارداد‌ها فاقد کد شناسایی بوده و اصالت ندارند و متهمان با جعل اسناد و اوراق و مهر شرکت خودروسازی از شاکیان کلاهبرداری و گریخته اند.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه کارآگاهان موفق شدند پس از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه نازنین و نادر را در شمال تهران شناسایی کنند، بیان داشت: هر دو متهم با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در با اشاره به اینکه متهمان به ۴ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند، افزود: هر دو متهم پس از تفهیم اتهام با صدور قرار صادره از سوی دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی کلاهبرداری بهانه فروش خودرو علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

جام جم آنلاین؛سرهنگ علی عباسی‌کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه  با اشاره به دام کلاهبرداران این‌بار برای داوطلبان شرکت در کنکور، اظهار کرد: این نوع کلاهبرداری‌ها نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری به اسم فروش سوالات کنکور می‌شوند.

  وی ادامه داد: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.   رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از داوطلبان شرکت در کنکور خواست، به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.   گفتنی است، نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، همزمان با سرتاسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.به گفته اسماعیل میرزایی‌قلعه مدیرکل امور آموزش دانشگاه رازی کرمانشاه، ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری امسال شرکت می‌کنند.   در نوبت صبح پنجشنبه(۶ اردیبهشت‌ماه) آزمون گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی و بعدازظهر آزمون هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود. در نوبت صبح روز جمعه نیز آزمون گروه علوم تجربی برگزار خواهد شد.داوطلبان تا پایان روز چهارشنبه(۵ اردیبهشت‌ماه) فرصت دارند کارت ورود جلسه به آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.  

دیگر خبرها

  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید