Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در کنار خرید سلاح به مشابه‌سازی تجهیزات نظامی نیز مشغول هستیم و اکنون کشورمان به مرحله‌ای رسیده که می‌توانیم دانش نظامی خود را در اختیار کشورهای منطقه قرار دهیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشورهای منطقه، گفت: بعد از جنگ تحمیلی و خسارات زیادی که به خاطر تأمین اطلاعاتی و امنیتی عراق از سوی کشورهای غربی، متحمل شدیم تلاش کردیم در حوزه دفاعی به خوداتکایی برسیم و علوم نظامی خود را بر اساس دانش جدید بروز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در کنار خرید سلاح به مشابه‌سازی تجهیزات نظامی نیز مشغول هستیم، عنوان کرد: اکنون کشورمان به مرحله‌ای رسیده که می‌توانیم دانش نظامی خود را در اختیار کشورهای منطقه قرار دهیم، کشورهایی که به لحاظ تسلیحاتی یا به غربی‌ها وابسته‌اند و یا با اندک روابطی با روسیه، سلاح خود را تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: میزان تجربه و توانایی نظامی جمهوری اسلامی در منطقه آن‌چنان است که می‌تواند جایگزین دو ابرقدرت در منطقه برای تأمین سلاح شود.

رحیمی جهان‌آبادی در ادامه با اشاره به تفاوت رفتاری ایران در ارائه تجهیزات نظامی به کشورهای منطقه عنوان کرد: همکاری‌های نظامی جمهوری اسلامی صرفاً در حوزه صادرات سلاح نخواهد بود بلکه دانش نظامی تولید و ساخت آن را نیز در اختیار کشورهای همسایه قرار می‌دهد تا خوداتکایی را نیز برای آن‌ها به ارمغان آورد.

وی در ادامه به نفوذ هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره و بیان کرد: اسرائیل تلاش دارد با نفوذ به منطقه از طرفی تسلیحات خود را به کشورها بفروشد و از سوی دیگر بر امور اطلاعاتی، امنیتی و نظامی آن‌ها تسلط یابد که این موضوع در دراز مدت خطرات زیادی برای امنیت منطقه و خلیج‌فارس در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌هایی که تصور می‌کنند به‌واسطه ارتباط با رژیم صهیونیستی امنیت خود را در منطقه تأمین می‌کنند باید بدانند این رژیم حتی به هم‌پیمانان خود رحم نمی‌کند چنانچه بارها از مقامات ارشد آمریکایی نیز جاسوسی کرده و با نفوذ در کنگره و سنا به دنبال تأمین منافع خود بوده است.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خرید سلاح دانش نظامی اختیار کشورهای کشورهای منطقه نظامی خود دانش نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....