Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان بابایی گفت: دسترسی به خدمات درمانی به دلیل پهناور بودن استان کرمان  آسان نیست و این استان از نظر  امکانات زیر ساختی در حوزه سلامت از نظر میزان تخت های بیمارستانی و امکانات بهداشتی درمانی دارای کمبودهایی است که می تواند دردسرساز باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی؛ قاسم جان بابایی، شنبه شب(۳ آبان) در سفر به کرمان و در جمع مدیران  استان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری گفت: روند بیماری کرونا در استان کرمان نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند؛ از نظر وضعیت بیماری به مراتب بدتر و بد حال تر از پیک اول و دوم این بیماری در این استان است و بیشتر بیماران مراجعه کننده نیاز به خدمات تنفسی دارند و تعداد افراد زیر ۵۰ سال بد حال مراجعه کننده به مراکز درمانی در استان کرمان در حال افزایش است.

 

 

وی آلودگی استان کرمان از نظر بیماری کووید ۱۹ را بسیار بالا توصیف و بیان کرد: ۶۵ درصد تست های سرپایی که انجام می شود مثبت است و مردم به دلیل هراسی که از این بیماری دارند دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

 

 


جان بابایی ادامه داد: دسترسی به خدمات درمانی به دلیل پهناور بودن استان کرمان  آسان نیست و این استان از نظر  امکانات زیر ساختی در حوزه سلامت از نظر میزان تخت های بیمارستانی و امکانات بهداشتی درمانی دارای کمبودهایی است و کرمان جزو استان هایی است که کرونا می تواند برایش دردسر ایجاد کند.

 

 


وی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان کرمان با تدابیر خوب انجام شده شرایط به گونه ای رقم خورد که افراد بیمار بتوانند از خدمات بستری صحیح استفاده کنند و تاکنون میزان فوتی استان نسبت به جمعیت زیر میانگین کشوری بود.

 

 


معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اکنون روند رو به افزایشی از این بیماری در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان داریم که نگران کننده است و علت آن هم به رفتار های اجتماعی مردم، برگزاری مراسم و تجمعات، عدم فاصله گذاری و حضور کارگران فصلی در استان برمی گردد.

 


وی تاکید کرد: این دوره باید شکسته شود و مردم کرمان  با تصمیم استانداری باید این سیکل را بشکنند؛ اگر می خواهند مراسمی برگزار شود حتما" با پروتکل های بهداشتی و با حداقل افراد باشد؛ در ادارات استان نیز بهتر است روند کاهش مراجعه کننده را داشته باشیم و همچنین کارکنان از دور کاری استفاده کنند.


 

 

جان بابایی توصیه کرد: افرادی که علائم بیماری داشتند به اشتباه به حساب بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نگذارند و اجازه ندهند تا با حال بدتری به مراکز درمانی مراجعه کنند و اولویت اول مردم باید حضور در مراکز بهداشتی و درمانی باشد و این مراکز این امتیاز را دارند علاوه بر ثبت اطلاعات در سامانه نمونه برداری، در صورت مثبت شدن تست، توصیه به قرنطینه انجام می شود.

 

 


وی اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرساخت های درمانی در همه جای کشور محدود و در استان کرمان این شرایط سخت تر است، با هماهنگی استاندار کرمان اگر ظرفیت تخت های بیمارستانی اجازه ندهد، مراکز اقامتگاهی راه اندازی می شود.

 

 

جان بابایی در پایان گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه اندازی قرارگاه رصد بیماری کرونا، این قرارگاه بهتر است در استانداری تشکیل شود و تصمیم هایی که در این قرار گاه انجام می شود بر اساس وضعیت این بیماری در استان است.

 

 

دکتر حمید رضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم بیان کرد: در حال حاضر ۹۱۱ بیماری بستری قطعی و مشکوک به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۷۸ بیمار مشکوک و ۴۳۳ بیمارقطعی هستند و همچنین از این تعداد، ۱۷۱ بیمار در آی سی یو و ۶۲ بیمار تحت درمان با ونتیلاتور هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه آمار بستری های استان کرمان نسبت به پیک دوم این بیماری بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و در برخی از شهرستان ها بیش از ۵۰ درصد؛ اظهار کرد: زنجیره بیماری کووید ۱۹ جز با "سخت گیری و اجرای تمام پروتکل های بهداشتی" قطع نخواهد شد.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاسم جان بابایی ویروس کرونا استان کرمان مراکز درمانی استان کرمان مراجعه کنند جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: «کلاً در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریباً تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متأسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزء پزشکان باشند، الکل هم همین‌طور است.»

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن