Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@16:40:56 GMT

◄ ریزش 3 میلیون مسافران هوایی فرودگاه هوایی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۳۳۶۲

◄ ریزش 3 میلیون مسافران هوایی فرودگاه هوایی

تین نیوز

در 6 ماهه نخست سال جاری نشست و برخاست پروازها در فرودگاه بین المللی مهرآباد کاهش 26 درصدی را داشته است که در پی آن شاهد ریزش نزدیک به سه میلیونی مسافران نیز بودیم

به گزارش تین نیوز، فرودگاه بین المللی مهرآباد اقدام به انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه خود کرده است که  براساس آن در این مدت یاد شده، بیش از  45 هزار و 800 پرواز  بیش از 4 میلیون 550 هزار مسافر جابه جا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در شش ماهه نخست سال 98 بیش از 7 میلیون مسافر در این فرودگاه جابجا شده بودند.

آمار عملکرد این فرودگاه در 6 ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد، با توجه به شرایط حادث شده از  انتشار ویروس کرونا در شش ماهه اول سال 99  نشست و برخاست هواپیما 26 درصد و جابجایی مسافران 28 درصد کاهش داشته است.

نسبت به مدت مشابه  در سال گذشته 26درصد  کاهش در نشست وبرخاست و 28 درصد کاهش در جابه جایی مسافر داشته ایم.

بیشتر بخوانید:

◄ کارنامه فعالیت 6ماهه ایرلاین‌ها در فرودگاه‌ مهرآباد

در پایان فرودگاه بین المللی مهرآباد خواستار این شده است با توجه به موج سوم فراگیری کرونا که از دو موج قبلی سهمگین تر بوده و متاسفانه روزانه جان چند ده نفر از هموطنان عزیزمان را می‌گیرد، طوری برنامه ریزی کنند تا تنها به سفرهای ضروری رفته و سفرهای تفریحی خود را به روزهای بهتر به تعویق اندازند.

لازم به یادآوردی است در 6 ماهه نخست سال 98،  20 میلیون و 580 هزار مسافر در نیمه نخست سال جاری در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران جابه‌جاشده‌اند که فرودگاه مهرآباد با جابه‎جایی بیش از هفت میلیون مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی مهرآباد فرودگاه مهرآباد فرودگاه های کشور مسافر هوايی ماهه نخست سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است

به گزارش خبرآنلاین ،فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، آن فرد در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

ایسنا در خبری نوشت:سرهنگ اسماعیل کشمیری ـ فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در همایش توجیهی- آموزشی حج تمتع به زائران توصیه کرد به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند و از بردن برخی داروهای گیاهی همچون «شیرین بیان» به سرزمین وحی خودداری کنند.

او اضافه کرد: مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است.

کشمیری با تاکید بر اینکه عربستان قوانین سختگیرانه‌ای درباره مواد مخدر دارد، گفت: ما در گیت‌های فرودگاه، نظارت سختگیرانه‌ای خواهیم داشت و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر را نخواهیم داد.

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، آن فرد در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

کشمیری همچنین از زائران خواست با نصب سامانه «پلیس من» از مواردی همچون وضعیت مالیاتی خود اطلاع یابند تا به عنوان مثال در زمان خروج از کشور مشکل مالیاتی نداشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) همچنین به مدیران کاروان‌ها و زائران توصیه کرد مراسم بدرقه را در مساجد و حسینیه‌ها انجام دهند و محدودیت‌های فرودگاهی را در نظر بگیرند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904037

دیگر خبرها

  • بارش‌های خطرناک در راه ایران؛ مسافران شمال مراقب ریزش کوه‌ها باشند
  • سرگردانی مسافران در فرودگاه‌های انگلیس در پی بروز اشکال فنی در رایانه‌ها
  • فرودگاه شهید بهشتی سالانه ظرفیت پذیرش ۲ میلیون مسافر را دارد
  • ◄ پیش بینی ناامیدکننده کارشناسان: اتمام فاز ۲ فرودگاه امام در سال ۱۴۵۰
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان