Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار شهدا و زخمی‌های حمله گروه تروریستی داعش به یک مرکز آموزشی در غرب کابل به ۳۰ شهید و ۷۰ زخمی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌املل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، آمار شهدای حمله گروه تروریستی داعش به مرکز آموزشی کوثر دانش به 30 شهید و 70 زخمی افزایش یافت.

این در حالی است که آمار ابتدایی وزارت کشور افغانستان از شهید شدن دستکم 18 نفر و زخمی شدن 57 تن دیگر در این حمله انتحاری خبر داده و تاکید می‌کند که احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته که فرد انتحاری قصد ورود به این مرکز آموزشی واقع در حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل را داشت که توسط محافظین مرکز شناسایی شده و پیش از رسیدن به مرکز خود را منفجر کرده است.

این مرکز آموزشی پیش از این نیز 27 اسفند سال 1396 هدف حمله قرار گرفت؛ در آن حمله یک مهاجم انتحاری در حالیکه می‌خواست ابتدا بمب دستی را در میان دانش‌آموزان این مرکز آموزشی پرتاپ کند، بمب در دست خودش منفجر گردید و تنها خودش کشته شد و 4 تن از دانش‌آموزان نیز زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مرداد ماه سال 1397 نیز در یک حمله انتحاری هدفمند به مرکز آموزشی مهدی موعود نیز منجر به شهید شدن 50 نفر و زخمی شدن 70 تن دیگر شده بود.

حملات هدفمند علیه شیعیان در حالی در سال‌های اخیر افزایش یافته که دولت افغانستان به بی‌تفاوتی نسبت به کشتار شیعیان متهم است و برخی گزارش‌ها حاکی از دست داشتن بعضی مقامات دولتی در این حملات است.

انتهای پیام/4155/

منبع: آنا

کلیدواژه: افغانستان داعش کابل مرکز آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام پلیس متروپولیتان لندن، در پی وقوع حمله با سلاح سرد (قمه) و زخمی شدن چند تن، یک نفر بازداشت شد.

به گفته پلیس، مظنون ۳۶ سال دارد و به اتهام حمله به افراد عادی و دو افسر پلیس بازداشت شده است.

معاون کمیسر پلیس لندن دراین‌باره گفت: قطعاً افرادی که هدف حمله قرار گرفتند، به شدت وحشت‌زده شدند. می‌دانم که در پی این حادثه، جامعه شوکه و مضطرب شده است اما معتقدیم که خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

همچنین پلیس لندن مدعی شد که به نظر نمی‌رسد این حمله تروریستی باشد و علاوه بر این، به‌دنبال مظنونین دیگر نخواهد بود.

کد خبر 6093149

دیگر خبرها

  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد