Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک باشماق مریوان با اشاره به اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا امکان تردد مسافر از این مرز وجود نداشت، گفت: با پیگیری‌های انجام شده از امروز (چهارم آبان) تردد مسافر ایرانی به خاک اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شد.

فرید حق پناه شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنابر اعلام مدیر مرز طرف مقابل و براساس دستورالعمل واصله از وزارت منطقه اقلیم کردستان عراق، اتباع کشورمان می‌توانند با داشتن گذرنامه رسمی (با حداقل شش ماه تاریخ اعتبار) از طریق سه مرز رسمی باشماق در مریوان، حاجی عمران در پیرانشهر و پرویزخان در قصرشیرین وارد اقلیم کردستان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در بدو ورود، تست ابتلا به ویروس کووید ۱۹ (کرونا)، در واحد بهداشت عراق از آن‌ها گرفته و در صورت منفی بودن نتیجه آن، اجازه ورود به داخل خاک اقلیم داده می‌شود.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان یادآور شد: به مسافرین خروجی از این مرز، بویژه اتباع عراقی توصیه می‌شود نسبت به نوع و میزان کالا‌های همراه خود، توجه لازم داشته باشند چرا که مطابق دستورالعمل واصله، مامورین گمرک مستقر در سالن مسافری از خروج کالا‌های اساسی مورد نیاز هموطنان نظیر آرد و نان، برنج، روغن (جامد و مایع)، شکر و قند، گوشت (قرمز و سفید) حتی به میزان کم، ممانعت و جلوگیری به عمل می‌آید.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است، گمرکات استان کردستان با شعب سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند. لینک کوتاه: asriran.com/0039tG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سلیمانیه مریوان اقلیم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف ۲۲ تُن و ۱۰۴ کیلوگرم کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی در مرز بازرگان خبر داد.

به گزارش صدا و سیما، سردار رضا بنی اسدی فر گفت: یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری وارد گمرک مرزی بازرگان می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: کالای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی بعنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی گفت: در بررسی‌های اسنادی مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک "HAIFA" محصول و ساخت رژیم جعلی صهیونستی (اسرائیل) است.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، افزود: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرد و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضایی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضایی تشکیل شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراقب میوه‌های آلوده باشید مرگ خاموش با مصرف بي‌رويه كود شيميايي!

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق