Web Analytics Made Easy - Statcounter

این فیلم کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای، زیرگذر در حال احداث علی ابن حمزه شیراز را نشان می‌دهد که به گفته راوی،جداره آن با سیمان بی‌کیفیت پوشیده شده است.

راوی برای اثبات گفته خود، دست به این پوشش می زند و آن را جدا می کند و می گوید که سرمایه مردم با روش‌های غیراستاندارد و استفاده از مصالح نامرغوب هدر می‌رود.

عملیات اجرایی زیرگذر علی ابن حمزه حدود دو سال است که آغاز شده و برای مدیریت ترافیک محدوده دروازه اصفهان شیراز در حال احداث است و به گفته مدیران شهری با بهره برداری از آن بخش زیادی از مشکل ترافیک منطقه رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز پیشتر وعده افتتاح این پروژه عمرانی را در مردادماه ۹۹ داده بود اما تاکنون این امر محقق نشده است.

اینگونه که از صحبت مدیران شهری بر می‌آید پروژه زیرگذر علی بن حمزه اکنون مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند.

این پروژه که در محور عرفان حدفاصل دروازه قرآن تا دروازه اصفهان واقع شده دارای طول مسیر ۴۲۳ متر و عرض متوسط ۱۶ متر است که یکهزار و ۶۶۴ متر مربع نیز مساحت عرشه پل است.

هدف جمع کردن فالور بوده است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: کلیپی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده تنها با هدف فالور جمع کردن انجام شده است.

فالور یا هوادارا و پیرو اصطلاحی است که در شبکه های مجازی کاربرد دارد و بالابودن فالور به معنای اعتبار و مراجعات زیاد به سایت یا شبکه مجازی است.

اسماعیل صالحی افزود: ماجرا از این قرار بوده که پیمانکار پروژه زیرگذر علی ابن حمزه با هزینه شخصی حدود ۱۰ مترمربع از جداره زیرگذر علی این حمزه شیراز را به صورت نمونه  سیمان‌کاری کرده و این طرح فقط نمونه کار بوده که مورد موافقت شهرداری شیراز نیز قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: عملیات زیباسازی این پروژه با توجه به اینکه در محدوده دروازه اصفهان قرار گرفته باید با طراحی سنتی و متناسب با بافت منطقه اجرا شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: چندین طراحی برای جداره زیرگذر علی ابن حمزه صورت گرفته است که طراحی نهایی باید بعد از تصویب در کمیسیون مربوطه اجرا شود.

وی با بیان این مطلب که سازه این عملیات عمرانی جدای از نمای پروژه است،گفت: سازه این طرح عمرانی بتنی است و کلیپی که در فضای مجازی در این مورد پخش شده تنها ۱۰ مترمربع از نمایی بوده که به صورت آزمایشی توسط پیمانکار اجرا شده و در نهایت نیز مورد موافقت شهرداری قرار نگرفته است.

صالحی اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که تور رسانه ای برای خبرنگاران شهری شیراز برگزار شود تا این قشر از پروژه بازدید و مشاهده کنند که نمای این محل هنوز اجرا نشده است و سازه بتنی آن مشخص است.

وی در ادامه با گلایه از برخی برخوردها در فضای مجازی عنوان کرد: مشخص نیست اینگونه رفتار با چه هدفی و شاید هم باج‌خواهی انجام می شود در صورت اینکه محل مورد اشاره برای بازدید و معاینه فنی کارشناسان و رسانه ها آماده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: شهرداری شیراز از محل بودجه عمومی این شهر هیچ اعتباری بابت اجرای آزمایشی سیمانکاری ۱۰ مترمربع نمای پروژه علی ابن حمزه که کلیپ آن در فضای مجازی منتشر شده هزینه نکرده است.

وی بیان کرد: مردم باید اخبار را از طریق خبرگزاری‌های رسمی و مطبوعات که ‎کار رسانه‌ای را به صورت حرفه‌ای انجام می دهند پیگیری کنند و به گفته ها و خبرهای فضای مجازی هرگز اعتماد نکنند.

جابه جایی تاسیسات زمان بر بود

وی اعلام کرد: چندین طرح برای جداره زیرگذر علی ابن حمزه شیراز طراحی شده که طرح نهایی احتمالا طی یک هفته آینده با تصویب نهایی اجرا خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه احداث پروژه علی ابن حمزه شیراز از دو سال گذشته آغاز شده،گفت: فعالیت اصلی در این محل طی یکسال اخیر انجام شده و جابجایی تاسیسات شهری این منطقه از جمله کابل فشار قوی ۶۶ کیلوولتی و لوله آب و تاسیسات گاز زمان زیادی را برد و بعد از آن عرشه پل ایجاد و عملیات خاکبرداری و دیواره زیرگذر نیز انجام شد.

علی ابن حمزه آماده میزبانی از ترافیک است

وی ادامه داد: اخیرا آسفالت این پروژه ریخته و اکنون از نظر ترافیکی آماده بهره برداری است و با تایید پلیس راهور این آمادگی وجود دارد که پروژه زیربار ترافیکی برود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: از نظر ترافیکی پروژه آماده بهره برداری است اما چون کنارگذر در رودخانه خشک وجود دارد در حال حاضر ترافیک چندان فشاری به مردم وارد نکرده است.

وی به موضوع زیباسازی این پروژه تاکید و اضافه کرد: باتوجه به وجود چندین پروژه عمرانی در این منطقه از جمله محور عرفان،خیابان حافظ،قسمت شمالی حرم مطهر علی ابن حمزه(ع) و محور پیاده دروازه اصفهان که بصورت همزمان توسط مناطق مرتبط شهرداری شیراز در حال اجرا است، پیش بینی می شود زیرگذر علی ابن حمزه که در مرحله زیباسازی قرار دارد به همراه این پروژه ها تا ۲ تا ۳ ماه آینده بصورت کامل به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها شیراز مدیریت شهری اینستاگرام شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز مدیریت شهری اینستاگرام شهرداری شیراز شیراز مدیریت شهری اینستاگرام شهرداری شیراز اخبار کنکور دروازه اصفهان بهره برداری حمزه شیراز فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۱۰۲۹ ردیف بودجه و ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مجید محمدرضا خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این سال پروژه‌هایی همچون ایستگاه آتش‌نشانی مادر و ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم به اتمام رسید.

وی با اشاره به از سرگیری پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امام موسی صدر که یکی دو سال بود مسکوت مونده بود، افزود: تقاطع غیرهمسطح فردوسی صدوق با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد که سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ایمن‌سازی کمربند امام علی (ع) به مراحل نهایی رسیده است، خاطرنشان کرد: تقاطع نیک اندیش نیز در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در حال اجرایی شدن است.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح نماز و شهدای پرواز در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: اجرای بخشی از پروژه مسیر دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهدای سلامت از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست مترو به مراحل پایانی رسیده است و اگر واگن تامین شود آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: تملک خانه تاریخی توکلی برای احداث خانه موزه با هدف ارتقای فرهنگ تاریخی شهر و تقویت تاریخچه هیئت‌های مذهبی در شهر قم از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه پارکینگ چهل‌اختران، تاکید کرد: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز شد، سال ۱۴۰۲ تملک برای آن به پایان رسید و عملیات عمرانی آن در روزهای ابتدایی سال تمام شد.

محمدرضاخانی با اشاره به اتمام پروژه بزرگ بلوار جعفر طیار (ع) اضافه کرد: این بلوار با ۵۰ سال قدمت در طرح‌های توسعه شهری قم، سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید که خبر خوبی برای شهروندان بود.

وی تاکید کرد:با پیگیری تملک برای تعریض محور دروازه ری و بهسازی این محله بر اساس طرح تفصیلی در سال ۱۴۰۲ گفت: بخش مهمی از این پروژه انجام شده است و سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر، افزود: این طرح نیز سرعت خوبی داشته است و اوایل سال جاری به اتمام می‌رسد.

محمدرضاخانی با اشاره به وجود ۱۰۲۹ ردیف بودجه و 2000 پروژه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

کد خبر 749261

دیگر خبرها

  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری