Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:42:26 GMT

​وقف های قرآنی به وحدت بیشتر جامعه کمک می کند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۹۵۴۲

​وقف های قرآنی به وحدت بیشتر جامعه کمک می کند

​حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: استان گلستان یک استان وحدت محور است و وقف های قرآنی به وحدت بیشتر جامعه کمک می کند.

 حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 وقف جدید در سطح استان گلستان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: با وجود مشاوره هایی که ارائه می شود وقف ها به موضوعات مذهبی، تعزیه داری و غیره پرداخته شده این در حالی است که موضوعات قرآنی، جوانان و اشتغال مسائل مهمی است و در حوزه وقف خلأهایی وجود دارد که خیران باید به آن اهتمام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: همزمان با دهه وقف یک وقف بزرگ مشارکتی قرآنی آغاز شده و هر فردی با حداقل 50 هزار تومان می تواند در این وقف مشارکت داشته باشد.

 

وی گفت: سرمایه های خرد افراد مختلف از جامعه قرآنی و خیران جمع آوری می شود و با وکالتی که به انجمن یاوران وقف می دهند آنها نسبت به وقف قرآنی اقدام می کنند و منافع آن برای فعالیت های قرآنی در نظر گرفته خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: استان گلستان یک استان وحدت محور است و وقف های قرآنی به وحدت بیشتر جامعه منتج می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: وقف در حوزه های مختلف منجر به توسعه عدالت در جامعه می شود و در این عرصه واقفان و خیران زیادی در استان در حال تلاش هستند.

 

وی گفت: در طول سال های اخیر در استان گلستان وقف مشارکتی به صورت گسترده نداشتیم و وقف قرآنی نخستین وقف مشارکتی در استان گلستان به شمار می رود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: خانه مطبوعات استان گلستان نیز در سال گذشته پیگیر ایجاد یک وقف برای تقویت فضای رسانه و گفتمان انقلاب اسلامی بود و امیدواریم این مهم هرچه زودتر تحقق یابد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام سلیمانی فرد هفته وحدت سلیمانی فرد وقف قرآنی وحدت استان گلستان حجت الاسلام سلیمانی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است

حجت الاسلام محمد قمی روز جمعه و در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این آزمون یک مرحله از مسیر اعطای مدرک به حافظان قرآن است که دارای سختی های خاص خود است و به طور معمول حدود ۱۲ درصد شرکت کنندگان مورد تائید برای دریافت مدرک قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بیشتر شرکت کنندگان با ذوق و شوق وصف ناپذیری به همراه اعتماد به نفس با توجه به معنا، تدبر، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده اند که در گفت و گو با آنان علاقه‌مندی به محک زدن آموخته های خود را بیان می‌کنند و دغدغه مدرک ندارند که این موضوع نشان از جدّی گرفتن قرآن در جامعه ما است.

این مقام مسوول با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان این آزمون نسبت به دوره های گذشته بیان کرد: حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در  نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند که نزدیک به دو سوم از آنان بانو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟ جزئیات بیشتر دقایقی دیگر در خبر ۲۰ سیمای گلستان
  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است