Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@18:21:40 GMT

تخم مرغ ارزان می شود؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۲۷۱

ناصر نبی پور در پاسخ به این سوال که آیا مرغداری ها موفق به دریافت نهاده های مورد نیاز خود شده اند یا خیر؟ گفت: بسیاری از واحدهای مرغداری تعیین سهمیه نشده اند و بخشی از مرغداری ها نیز هنوز ذرت و کنجاله سویای مورد نیاز خود را دریافت نکرده اند و مجبور هستند نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت های بالا خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تعدادی از واحدها نیز موفق به دریافت نهاده شده اند.

ناصر نبی پور در پاسخ به این سوال که آیا مرغداری ها موفق به دریافت نهاده های مورد نیاز خود شده اند یا خیر؟ گفت: بسیاری از واحدهای مرغداری تعیین سهمیه نشده اند و بخشی از مرغداری ها نیز هنوز ذرت و کنجاله سویای مورد نیاز خود را دریافت نکرده اند و مجبور هستند نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت های بالا خریداری کنند. البته تعدادی از واحدها نیز موفق به دریافت نهاده شده اند.
وی ادامه داد: تشکل هایی وجود دارند که دولت می تواند نهاده ها را برای توزیع در اختیار آنها قرار دهد و سپس برآنها نظارت کند اما این اتفاق نمی افتد.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد 14 هزار و500 تومان و ذرت 4400 تومان است، اظهار کرد: اگر قرار است قیمت مصوب تخم مرغ از درب مرغداری کیلویی 12 هزارتومان باشد باید 100 درصد نهاده های مورد نیاز طیور توسط دولت تامین شود. این درست نیست که نهاده از بازار آزاد تهیه و سپس قیمت دستوری بر روی تولیدات گذاشته شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت باقی اقلام واکسن، دارو، ریزمغذی و کارتن نیز مرتب در حال افزایش است، گفت:کارتن شانه که زمانی 500 خریداری می کردیم به 7000 تومان رسیده است.

برچسب ها: تخم مرغ ، گرانی ، مرغداران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KY9

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تخم مرغ گرانی مرغداران موفق به دریافت نهاده مورد نیاز خود بازار آزاد مرغداری ها نهاده ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳

در گفتگوی ویژه خبری موضوع تنظیم بازار کالا‌های اساسی با مشارکت تشکل‌ها مورد بررسی قرار گرفت و آقای پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و آقای کاشانی رئیس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان تخم مرغ به سوالاتی پاسخ دادند.

پیمان پاک گفت: وقتی عرضه از تقاضا فزونی بگیرد و اختلاف داشته باشد، تنظیم بازار محقق نمی‌شود، وقتی شما نتوانید تولید را تثبیت کنید و با هرگونه سیاست و فشاری نمی‌توان به ثبات و تعادل دست پیدا کنیم. کالای تخم مرغ در این زمینه یک نمونه است و ما طی سال گذشته رشد و رونق تولید داشتیم و در کنار آن برای افزایش عرضه باید به تولید کننده هم اطمینان بدهیم. ما در ۶ ماهه اول سال به دلیل افزایش دما کاهش مصرف را داریم و در شش ماهه دوم افزایش تقاضا داریم. برای تنظیم این موضوع، یک راه این بود که دولت با همراهی بخش خصوصی، برنامه ریزی کند مازاد عرضه را به بازار کشور‌های اطراف صادر کند.

در ادامه کاشانی گفت: سال ۱۴۰۰، واردکننده تخم مرغ بودیم و با حضور دولت جدید با واگذاری کلیه وظایف تولید و صادرات به تشکل ها، سال ۱۴۰۱، ۵۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ رقم صادرات به ۱۳۷ هزار تن رسیده که این رقم بسیار قابل توجه است. هدفگذاری ما برای امسال ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن صادرات است. ترکیه که کشور رقیب ما است، امسال نسبت به آنها تولید بهتری داشتیم. در سال ۱۳۹۹، ۹۰۰ هزار تن تولید تخم مرغ ما بوده، امسال این میزان به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

او افزود: در گذشته صادرات سنتی به عراق یا افغانستان داشتیم، اما اکنون به قطر، امارات، ترکمنستان و حتی در مقاطعی به پاکستان صادر کنیم. اولین محموله صادرات به روسیه نیز هفته آینده ارسال می‌شود. روسیه یکی از کشور‌هایی است که ضوابط بهداشتی سختی دارد، اما برای نخستین بار صادرات این کالا به روسیه انجام می‌شود. 

پیمان پاک در خصوص تامین نهاده گفت: ۷۰ درصد قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ در حوزه نهاده‌ها است در یک سال گذشته هدف وزارت جهاد این بوده که قیمت تمام شده تولید را کاهش دهد. از جمله نکات مهم در هزینه تمام شده تولید طیور، بخش نهاده هاست. نهاده‌ها امروز به صورت مدت دار و در یک بازه مشخص با ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد. این الگو در تولید مرغ نیز اجرا خواهد شد. وقتی مرغدار بداند که برای شش ماه آینده، نهاده دارد، افزایش تولید اتفاق می‌افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند