Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@14:46:34 GMT

درمان زانو درد و کمردرد با 1 مداد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۳۶۸

ورزش هایی درمانی برای تسکین کمردرد و زانو درد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فان، دردهای جدی در کمر و زانو که به مرور زمان بر اثر افزایش سن و کاهش مقاومت استخوان ها ایجاد می شود مشکلی شایع در بین زنان و مردان است ، ورزش زانو درد و کمردرد یکی از راههای تسکین این دردهاست افراد گاهی اوقات نیاز به دراز کشیدن و انجام حرکات کششی و ماساژ دارند اگرچه برای تسکین کمردرد ورزش ها باید روزمره باشند و بیشتر ورزش های مربوط به کمر درد روی پا ها متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت پاها در کمر درد بسیار حائز اهمیت هستند چون بیشتر ساعات روز را با کفش هستید اگر مراقب پاهای تان باشید مطمئن باشید که سایر اندامهای تان در شرایط خوبی قرار می گیرند.

همانطور که می دانید هنگام راه رفتن فشار زیادی به پاها وارد میشود و اگر موجب درد در یک پا شود ممکن است باعث عدم تعادل هنگام راه رفتن همراه باشد. بهتر است به طور منظم ورزش کنید تا با گردش خون خوب ماهیچه های قوی داشته باشید.

 

حرکات ورزشی ساده برای کاهش و رفع زانودرد و کمردرد

فشار پنجه:

قبل از اجرای هرگونه ورزشی باید انگشتان را گرم کرد تا خون به جریان بیفتد کاری که باید بکنید این است که بایستید و زانویتان را خم کنید و با انگشتان پا زمین را چنگ بزنید 3 ثانیه این کار را انجام دهید و بلند شوید. این کار را سه بار در روز انجام دهید تا انگشتان قوی داشته باشید.

 

حرکت دورانی قوزک:

این ورزش خاص به درمان درد زانو قوزک باسن که به حالت های بد نشستن مربوط است کمک می کند به همین منظور روی کمر بخوابید پاهایتان را خم کنید یک پا را دراز کنید و به مدت 10 ثانیه در همان حالت نگه دارید بعد روی پای دیگر این کار را تکرار کنید.

ایجاد فشار با طناب:

ماهیچه ها برای ایجاد تعادل حیاتی هستند و این تمارین برای تقویت بدنی بدون درد عالی است. روی زمین بنشینید پاهایتان را دراز کنید و طناب را به صندلی یا تخت ببندید و سر دیگر طناب را به پا و به عقب سر بخورید تا شدت را احساس کنید، پایتان را به عقب خم کنید و 5 ثانیه نگه دارید و رها کنید. این کار را 10 بار تکرار کنید.

 

حرکت برداشتن مداد با انگشت:

مداد یا خودکار را با انگشت پا بردارید و ده ثانیه نگه دارید این ورزش برای تقویت انگشت پا مفید و می توانید آن را همه جا انجام دهید این کار را برای هر پا پنج بار دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ورزش درد زانو زانو درد کمر درد کمر انجام دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت و فرزندآوری در کشور و استان قم گفت: علاوه بر تلاش برای افزایش جمعیت، باید از اتفاقاتی همچون سوانح رانندگی و ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر که باعث کاهش جمعیت می‌شود نیز جلوگیری کرد. - اخبار استانها -

مهدی مصری به خبرنگار تسنیم در قم گفت: با توجه به اهمیتی که موضوع جوانی جمعیت در کشور دارد باید ابتدا فرهنگ‌سازی و نگرش همکاری در ما نهادینه شود.

وی با تاکید بر اصلاح رویکرد بازدارنده گذشته از نگاه دولت و وزارت بهداشت در زمینه‌ جوانی جمعیت افزود: جمعیتی که به سمت پیری می‌رود، پیشرفت و توانمندی خاصی نخواهد داشت؛ در سطح  جوانی جمعیت باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و تاکنون مجلس توانسته قانون را اصلاح کند، قانون جوانی جمعیت را نهادینه کرده و نگاه دولت و وزارت بهداشت و مردم را به عواقب پیری جمعیت که شامل عدم پیشرفت کشور، مشکلات معیشتی، فرهنگی و... خواهد بود، جلب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره  به آمار بالای حوادث تصادفات جاده‌ای و نقش آن در کاهش جمعیت گفت: آمار بالای تصادفات، نشان دهنده لزوم اهمیت فرهنگ‌سازی انسانی و پیگیری دستگاه‌های نظارتی‌ است، ما باید علاوه بر فرهنگ سازی، بتوانیم زیرساخت ها و تسهیلات لازم در حوزه بیمارستانی، بهداشت و درمان را اصلاح کنیم و در بحث جاده سازی، فرهنگ ترافیک، خودروسازی و ... کارهایی در جهت رفع این مشکلات انجام دهیم.

وی عنوان کرد: پیشگیری قاعده‌مند از بیماری‌های غیرواگیر و اصلاح سبک زندگی، جمعیت موجود را حفظ و مانع از بین رفتن جمعیت جوان کشور می‌شود.

وی با اشاره به کارهای خوب دولت در حوزه حمایت از زوج‌های نابارور تصریح کرد: دولت با ایجاد صندوق صعب‌العلاج، درمان ناباروری را در دستور کار بیمه‌ها قرار داده است، ضمن اینکه خدمات سطح یک و دو و سه با فراهم آوردن نیروی انسانی و ملزومات در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تجهیز زیرساخت‌های استان در زمینه درمان مستقل را نیز مهم دانست و گفت: جذب نیروهای جدید انسانی و برگزاری دوره های تخصصی هیئت علمی، استقلال درمانی استان را بالا می‌برد.

وی با اشاره به افزایش فرزندآوری در قم با برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط تیم‌های بهداشت و درمان و سلامت افزود: تعداد ولادت نوزادان در سال گذشته این استان در مقایسه با سال 1401، نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصری با بیان اینکه برای موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری انجام داد، عنوان کرد: در راستای فرزندآوری اقداماتی توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان قم انجام‌ شده که می توان به برپایی میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری در هر هفته در محل برگزاری نماز جمعه قم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در مناسبت‌ها و جشن های عمومی به مردم مشاوره فرزندآوری و باروری سالم ارائه می دهند.

به گزارش تسنیم، استان قم از نظر جمعیتی، رتبه بیستم کشور را به خود اختصاص داده است و از نظر توزیع سالمندان بالای 60 سال براساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار در رتبه 26 قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک