Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@20:48:51 GMT

توزیع 25 هزار تن نهاده دامی در هاله‌ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۵۹۳

توزیع 25 هزار تن نهاده دامی در هاله‌ای از ابهام

مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایر گفت: علی‌رغم آنکه مجوز توزیع ۲۵ هزار تنی نهاده دامی را به عشایر داده‌اند، اما تاکنون مجوز آن به دلیل برداشت ذخایر استراتژیک صادر نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، فضل خرم مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایر با اشاره به اینکه عشایر در تامین نهاده‌های دامی دچار مشکل هستند، اظهار کرد: عشایر همانند سایر تولیدکنندگان در امر تولید به دلیل تامین نهاده‌های دامی دچار مشکل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم آنکه مجوز توزیع ۲۵ هزار تنی نهاده دامی را به عشایر داده‌اند، اما تاکنون مجوز آن به دلیل برداشت ذخایر استراتژیک صادر نشده است، پیش‌بینی می‌شود ظرف هفته آینده در اختیار عشایر قرار گیرد.

خرم درباره آخرین وضعیت عرضه دام بیان کرد: در ستاد تنظیم بازار، با پشتیبانی امور دام، سیاست‌های خوبی را دنبال می‌کنیم به طوری که پشتیبانی امور دام قرار است بحث پیش خرید دام و توزیع نهاده به عشایر را داشته باشد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر ادامه داد: طی چند روز اخیر نرخ تمام شده تولید بیش از عرضه بود که این امر نگرانی‌هایی برای دامداران ایجاد کرده است که خوشبختانه تا حدودی قیمت‌ها تعدیل شد، هر چند ممکن است در هفته‌های آتی مجدد قیمت کاهش یابد.

خرم متوسط قیمت فعلی هر کیلو دام سبک را ۴۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی، اگر قیمت قبلی دام در بازار تداوم داشت، تولید برای عشایر توجیه اقتصادی نداشت. 

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، انتظار می‌رود شرایط بحران را پشت سر بگذاریم تا تولید دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/4133 

منبع: آنا

کلیدواژه: دامداران نهاده های دامی قیمت گوشت نهاده دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند

مدیرکل امور عشایری لرستان از تولید سالانه ۱۷تن روغن حیوانی توسط عشایر این استان خبر داد. - اخبار استانها -

هوشنگ نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به وجود یک میلیون و 500 واحد دامی در لرستان، گفت: عشایر 25درصد پروتئین این استان را تولید می‌کنند.

او با بیان اینکه 14هزار خانوار عشایر با جمعیت 83هزار نفر در لرستان زیست می‌کنند، اضافه کرد: عشایر این استان دارای 13 ایل و 15 طایفه هستند.

مدیرکل امور عشایری لرستان اعلام کرد: عشایر این استان هر سال 1000تن پشم، 150 تن عسل و 17 تن روغن حیوانی را تولید و روانۀ بازار مصرف می‌کنند.

تولید سالانه 16هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

نورمحمدی با بیان تولید سالانه 12هزار تن گوشت و 29هزار تن فراورده‌های لبنی توسط عشایر لرستان، بیان کرد: عشایر این استان در حوزه‌های فرش، گلیم‌بافی، جاجیم، سیاه‌چادر، گبه، حصیر و نمد فعال هستند.

او با اشاره به کوچ عشایر لرستان، یادآور شد: عشایر در فصل سرما در جنوب این استان، شمال خوزستان و شرق ایلام زمستان‌گذرانی می‌کنند و در ییلاق نیز در مناطق شمالی لرستان اتراق می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان متذکّر شد: ایل‌های بالاگریوه، چگنی، دلفان، بیرانوند، پاپی، حسنوند، سادات، بختیاری و دریکوند مهم‌ترین طوایف عشایری در این استان هستند.

نورمحمدی با اعلام فعالیت عشایر لرستان در بخش گردشگری گفت: عشایر با ایجاد نوروزگاه‌های عشایری و بوم‌گردی نوع زندگی، معیشت، فرهنگ و هنر عشایر این استان را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟