Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی شمخانی» در حساب کاربری خود در توییتر در پیامی که به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی منتشر شده است، نوشت: «رفتار نابخردانه مکرون در اسلام‌ستیزی علنی نشان از خامی او در سیاست دارد وگرنه در سودای رهبری بر اروپا به اسلام جسارت نمی‌کرد.»

وی ادامه داد: «پیشنهاد می‌کنم بیشتر تاریخ بخواند و به حمایت آمریکای در حال افول و صهیونیسم رو به اضمحلال دلخوش نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش ایرنا، «امانوئل مکرون» رییس‌جمهور فرانسه یکشنبه ‌شب در پیامی توییتری نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه‌ای صلح‌جویانه به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما گفتار نفرت‌پراکنانه را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگوی عقلانی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در طرف کرامت انسانی و ارزش‌های جهان شمول خواهیم ماند.

مکرون پس از قتل یک معلم تاریخ در پاریس که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد. به دنبال این اظهارات مکرون، هشتگ "تحریم کالاهای فرانسوی" در کشورهای عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالاها را ممنوع کردند.

وزارت خارجه فرانسه نیز ساعاتی پیش در بیانیه‌ای از کشورهای اسلامی خواست ممنوعیتی را که به دلیل حمایت رییس جمهوری این کشور از اهانت به پیامبر اسلام (ص) بر کالاهای فرانسوی اعمال کرده‌اند، متوقف کنند.

وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه گفت که در روزهای اخیر در میان کشورهای خاورمیانه درخواست‌هایی برای ممنوعیت کالاهای فرانسوی، به ویژه مواد غذایی، و همچنین تظاهرات علیه این کشور به دلیل انتشار تصاویر موهن از حضرت محمد (ص) مطرح شده است.

در این بیانیه آمده است: این دعوت‌ها برای تحریم (بایکوت) و همچنین حملات علیه کشور ما (فرانسه) که از سوی اقلیتی افراطی پیگیری می‌شود، بی‌اساس است و باید متوقف شود.

برچسب‌ها فرانسه علی شمخانی امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه علی شمخانی امانوئل مکرون فرانسه علی شمخانی امانوئل مکرون اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!

 فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت