Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین متوسل با تشریح فعالیت‌های بنیاد مهدی موعود(عج) برای ۹ ربیع‌الاول، گفت: راه‌اندازی مدرسه مجازی مهدویت، برگزاری جشن‌های عبادت خانگی ویژه دختران ۹ ساله و مسابقه کتابخوانی ازجمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان،، نشست خبری رونمایی از مدرسه مجازی مهدویت صبح امروز (دوشنبه، 5 آبان) همزمان با 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «محمود متوسل» در این نشست با بیان اینکه عدالت مهمترین آرمان دولت کریمه امام مهدی(عج) است، اظهار کرد: یکی از سوالات معمول این است که چرا نام ائمه(ع) در قرآن نیامده است که در پاسخ به آن باید گفت آیاتی داریم که تفسیر و تطبیق آنها جز با ائمه(ع) ممکن نیست همچون آیه 55 سوره مبارکه نور که وعده خلافت صالحان در زمین را می دهد: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ».

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: هم درباره اصل وجود و هم درباره غیبت و ظهور امام مهدی(عج) روایاتی از ائمه (ع) به ما رسیده است یعنی اینطور نبوده که برای مثال امام عسکری(ع) تصمیم گرفته باشند که فرزندشان غیبت کند، بلکه پیامبر(ص) 250 سال پیش از ولادت حضرت حجت(عج) به غیبت مهدی صاحب الزمان(عج) تصریح داشته اند، این روایت را آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در کتاب «منتخب الاثر» آورده که حضرت رسول(ص) فرمودند: هر کس فرزند من را که غیبت کرده انکار کند، به مرگ جاهلیت مرده است.

 

اتفاق نظر همه مذاهب در موضوع مهدویت

 

وی با بیان اینکه نام مهدی برای امام دوازدهم بیشتر در روایات نقل شده اهل سنت آمده و روایات تشیع بیشتر به صفت «قائم» برای ایشان اشاره دارد، تاکید کرد: تعدد روایات درباره مهدی موعود(عج) باعث شده همه مذاهب اسلامی در اصل ظهور و قیام مهدوی اتفاق نظر داشته باشند حتی وهابیت که شیعه را کافر می داند به این واقعیت اذعان دارد و بن‌باز از مفتیان بزرگ این فرقه ضاله در سوال درباره اعتقاد به مهدی موعود(عج) نیز بر حقیقت این مسئله تصریح کرده بود!

 

حجت الاسلام متوسل با بیان اینکه مدعیان دروغین در طول تاریخ فراوان بوده اند، گفت: اما بعضاً همین ها نیز با استفاده از نام حضرت حجت(عج) توانسته اند منشا تحولاتی شوند چنان که مهدی سودانی 150 سال پیش در سودان قیام و خود را مهدی موعود معرفی کرد و توانست مردم را دور خود جمع و استعمار انگلیس را از کشورش بیرون کند!

 

وی با بیان اینکه اکنون هم امثال احمدالحسن ها مدعیان دروغین هستند، ابراز کرد: چنان که سیدمحمد باب حدود 150 سال پیش فرقه ضاله بهائیت را در ایران به راه انداخت.

 

حجت الاسلام متوسل درباره برنامه های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) اعلام کرد: حدود یک ماه پیش به دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس جلسه ای با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و اعضای کمیسیون داشتیم، که مقرر شد پیشنهادات بنیاد ارائه شود تا در فرآیند قانونگذاری به ترویج مهدویت توجه شود.

 

تربیت 3 هزار مربی مهدوی

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به برگزاری دوره های تربیت مربی و تربیت مدرس به همت این بنیاد و با همکاری مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، گفت: تا کنون سه هزار مربی مهدوی ار تربیت کرده این تا در مساجد، مدارس، هیئت ها، دانشگاه ها و ... معارف مهدوی را تبیین کنند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ بدون آموزش توسعه نمی یابد، ابراز کرد: از این رو، برگزاری دوره های آموزشی مهمترین رویکرد بنیاد است و در کنار آن مبارزه با افکار انحرافی را نیز دنبال می کند. برای مثال در دهه 70 شمسی هر روز در گوشه ای از کشور فردی مدعی دیدن امام زمان(عج) در خواب می شد، که خوشبختانه بیشترشان به دلیل ایجاد مشکلات امنیتی برای کشور دستگیر شدند.

 

حجت الاسلام متوسل با بیان اینکه ما هر سال برای نهم ربیع الاول اجتماعات مهدوی را برگزار می کردیم، تصریح کرد: اما امسال به دلیل شرایط ناشی از کرونا، این اجتماعات لغو و فعالیت ها به فضای مجازی منتقل شد. در این راستا مدرسه مجازی مهدویت را رونمایی می کنیم که از طریق سایت بنیاد به نشانی mahdaviat.ir قابل دسترسی است.

 

برگزاری دوره های عمومی مهدویت در مدرسه مجازی

 

وی با بیان اینکه دوره های متعدد و متنوعی برای این مدرسه تدارک دیده شده است، گفت: در مرحله نخست دوره عمومی معارف مهدوی با حضور استادان برجسته و مبرز این حوزه شامل دو سطح یک و دو که هر سطح هشت عنوان را شامل می شود، برگزار خواهد شد. البته برای آینده نزدیک دوره های عمومی ویژه کارکنان دولت و دوره های تخصصی را نیز برگزار می کنیم.

 

حجت الاسلام متوسل از اجرای پویش جشن تکلیف دختران 9 ساله خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا و به دلیل فرا رسیدن 9 ربیع الاول این پویش را راه اندازی کردیم تا تصاویر و فیلم 60 ثانیه ای جشن های خانگی عبادت به نشانی های بنیاد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یعنی  Chashmbe_rah ارسال شود.

 

حجت الاسلام متوسل درباره برنامه های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) از برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی ویژه این ایام نیز خبر داد و بیان کرد: این مسابقه بر اساس کتاب «9 ربیع الاول، عهدی دوباره با امام زمان(عج)» که از منشورات بنیاد است در بازه زمانی 5 آبان(9 ربیع الاول) تا 4 آذرماه (سالروز ولادت امام عسکری(ع)» برگزار می شود.

 

رونمایی از پرده قدرت اسلام

 

وی با اشاره به تدارک گسترده دفاتر استانی بنیاد مهدی موعود(ع)، اعلام کرد: در این راستا به همت دفتر بنیاد در استان اصفهان، پرده مهدوی «قدرت اسلام» که مهدویت قبل و پس از ظهور را به شیوه نگارگری روایت می کند، رونمایی می شود. پیش از این برای عاشورا پرده خوانی مرسوه بوده و است و با این اقدام پرده خوانی مهدوی به ویژه برای گروه سنی نوجوان مرسوم خواهد شد. برای این پرده کتاب و نرم افزار آموزشی نیز تولید شده و در اختیار همه استان ها قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام متوسل اضافه کرد: تولید و عرضه پوسترها و بنرهای مهدوی ویژه 9 ربیع الاول، فعال کردن کانال های مجازی برای برگزار انواع مسابقات معرفتی،فعال تر کردن شبکه های اجتماعی چشم به راه و همکاری دفاتر استانی بنیاد با نهادها و دستگاه ها در گرامیداشت نهم ربیع الاول به تناسب شرایط کرونایی و محدودیت های ناشی از آن نیز برای سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه در طرح و برنامه های مهدوی بنیاد مهدی موعود(عج) به مسئله وحدت نگاه و تاکیدی ویژه داریم، تاکید کرد: ما معتقدیم یکی از محورهای اصلی وحدت بین شیعه و اهل سنت به ویژه با نگاه آرمانی به آینده، مهدویت است. لذا در کنار مقابله با انحرافات و خرافات، این رویکرد را تقویت می کنیم.

 

حجت الاسلام متوسل با بیان اینکه بنیاد مهدی موعود(عج) هیچ نهاد و موسسه مهدوی را رقیب خود نمی داند، اعلام کرد: به منظور رصد و پالایش فعالیت های مهدوی از دو سال گذشته شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی در استان های مختلف زیر نظر ائمه جمعه با حضور نیروهای فرهنگی تشکیل شده که به صورت فصلی جلسه تشکیل می دهد و فعالیت های مهدوی در آن ارائه می شود تا این فعالیت های با هماهنگی و هم افزایی انجام شود.

 

وی ادامه داد: جلوگیری از فعالیت های خودجوش مردمی و محصور کردن کار به یک موسسه و بنیاد صحیح نیست، البته ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور مستقر در قم، فرصت تعامل و هم افزایی نهادهای فعال در این عرصه را فراهم کرده است، برای مثال در پی همکاری بنیاد با موسسه مصاف، از دو سال قبل دوره های آموزشی مهدوی برگزار و استادان آن توسط بنیاد تامین می شود.

 

حجت الاسلام متوسل با بیان اینکه یکی از اقدامات بنیاد مهدی موعود(عج) تقویت و تاسیس کانون های مهدوی دانشجویی بوده است، گفت: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی و تامین استاد، برگزاری اردوهای دانشجویی در مجتمع یاوران مهدوی(عج) البته پیش از شیوع کرونا را نیز در همکاری با وزارتخانه های علوم و بهداشت انجام می دهیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح مهدی یاوران در استان ها، گفت: این طرح به منظور شناسایی و هدایت نیروهای مردمی به سمت فعالیت های مهدوی به سمت خدمات اجتماعی مثل انجام فعالیت های جهادی، اجرا می شود. خوشبختانه دفاتر استانی بنیاد، ورودی موثر در کمک های مومنانه داشتند.

 

حجت الاسلام متوسل با بیان اینکه وقف در حوزه مهدویت کم است، خاطرنشان کرد: دشمن ابزار قوی در دست دارد اگرچه همه مشکل از بیرون نیست، اما کار گسترده ای به ویژه در فضای رسانه ای از سوی دشمنان علیه مهدویت می شود که باید برای آنها برنامه داشته باشیم.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: 9 ربیع الاول وحدت مهدویت حجت الاسلام متوسل بنیاد مهدی موعود عج بنیاد مهدی موعود ع فعالیت های مهدوی برگزاری دوره بنیاد فرهنگی ربیع الاول فعالیت ها حضرت مهدی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد