Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین پایداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای بهبود شاخص‌های زیست محیطی و افزایش بهره‌وری در مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین واقع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان، پس از 6 ماه کار فشرده و با وجود محدودیت‌های دوره کرونا از جمله محدودیت ورود کارشناسان خارجی، با اتمام عملیات ساخت، نصب و راه‌اندازی، خط جدید بازیافت گرانول در شهریورماه سال‌جاری به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت راشا کاسپین گفت: این خط تولید در راستای به حداقل رساندن میزان پسماند جامد مجتمع، طراحی و اجرا شده و انواع ضایعات جامد پلاستیکی ( ضایعات جامد همراه آخال  کاغذ و مقوا ) به عنوان ورودی آن بوده و محصول نهایی آن گرانول پلاستیکی است که در بسیاری از زیر شاخه‌های صنعت پلاستیک کاربرد دارد و به نوعی یک صنعت بالادستی برای محصولات پلاستیکی از مواد بازیافتی، محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این خط جدید، میزان پسماند جامد خروجی از مجتمع به حداقل ممکن رسید به طوریکه خروجی پسماند به میزان ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است و عملا ۱۰ درصد حجم قبلی، پسماند جامد ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت راشا کاسپین افزود: پسماند جامد این مجتمع با هماهنگی شهرداری زنجان به محل مورد نظر شهرداری، منتقل و دفع می‌شود که قبل از راه‌اندازی خط جدید، بالابودن میزان آن یکی از دغدغه‌های زیست محیطی مجتمع بود که خوشبختانه با طرح جدید اجرا شده، این دغدغه نیز برطرف شد.
وی تصریح کرد: به این ترتیب علاوه بر مدیریت بهینه بر پسماند جامد، محصول جدید «گرانول پلاستیکی» نیز به عنوان محصول جانبی به محصولات اصلی این شرکت یعنی انواع کاغذهای کارتن بسته‌بندی اضافه شد.
پایداری اضافه کرد: تولید انواع کاغذ کارتن‌های بسته‌بندی در زنجان در قالب یک مجموعه مدرن با تکنولوژی روز دنیا، علاوه بر تسهیل امکان دسترسی تولید‌کنندگان داخلی به این محصول مهم و راهبردی، موجب جلوگیری از خروج مقدار قابل توجهی،  ارز از کشور می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کاسپین بهره وری زنجان پسماند پایداری پسماند جامد راشا کاسپین خط جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ امید فلاح افزود: این مجتمع از ابتدای فروردین تا پایان اسفند پارسال، ۴۲۱ هزار تن موادمعدنی تولید کرد که از این میزان، ۳۰۳ هزار تن «اکسید روی» و ۱۱۸ هزار تن «باریت» بود.

وی گفت: تولید باریت این مجتمع پس از ۶ سال توقف، پارسال به جریان افتاد.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: کل تولید این مجتمع (اکسید روی)، سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ هزار تن، «سال ۱۴۰۰» حدود ۳۰۰ هزار تن و «سال ۹۹» حدود ۲۰۰ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: مجتمع سرب و روی مهدی آباد پارسال حدود ۱۷۸ هزار تن ماده معدنی «اکسید روی» و ۱۰۵ هزار تن «باریت» به فروش رساند.

مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد است، معدن مهدی آباد با دارا بودن ذخائر قابل توجه، یکی از بزرگترین معادن جهان است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • ویدیو کامنت| ایران دهمین کشور تولیدکننده پسماند پلاستیکی