Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:00:27 GMT

کرونا ویروس در کمین است باز هم در خانه ها بمانیم

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۴۵۴۱

کرونا ویروس در کمین است باز هم در خانه ها بمانیم

بیماری کرونا این روزها افراد زیادی را راهی بیمارستان ها کرده است، برای مقابله با این بحران لازم است به شعار در خانه بمانیم اهیمت بیشتری داده شود.

خبرگزاری شبستان_ لرستان؛ با شروع فصل پاییز در بسیاری از مناطق کشور موج جدیدی از بیماری کرونا رواج یافته است و در طول ماهر و آبان ویروی منحوس کووید 19  موج سواری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمار مبتلایان به صوت قابل توجهی افزایش یافت و بسیاری از مردم و خانواده ها درگیر این بیماری شده و برخی نیز متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه، در خانه ماندن و پرهیز از حضور در اجتماعات به عنوان راهکار مهم در همه کشورها عنوان شد و پزشکان و متخصصان بر این امر تاکید دارد.

 

وزارت بهداشت جهانی طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع هر یک ساعت یک بار و حداقل به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، استفاده از ماسک و دستکش و پرهیز از تردد در اماکن عمومی تا حدودی می‌تواند ریسک ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهد، اما در این میان شستن دست‌ها می‌تواند امری لازم و ضروری نسبت به بقیه موارد است.

 

در خانه ماندن هم برای افراد مبتلا و هم افراد سالم توصیه می شود و بستر قطع شدن زنجیره های انتقال بیماری کروناست.

 

برغم تاکیدات فراوان بر موضوع در خانه ماندن به منظور شیوع کرونا، بسیاری از افراد بدون توجه به هشدار‌ها به مسافرت می‌روند و بدون استفاده از ماسک در مراسم جشن ازدواج و عزاداری های شرکت می کنند.

 

در ماه های اخیر چه بسا افرادی دیده شده که این بیماری را به سخره گرفتند و به مسافرت رفتند و یا این بیماری را بازی سیاسی قلمداد کرده و هرگز از ماسم استفاده نکردند و امروز دیده می شود که به این بیماری مبتلا و گاها جان خود را از دست داده اند.

 

تا زمان ساخت واکسن قابل اعتماد برای این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات مهم ترین راهکار برای مقابله با این ویروس منحوس است.

 

باید بپذیریم اگر هر کدام از افراد آلوده ویروس کرونا را به ۲ نفر منتقل کنند، زنجیره شیوع، تصاعدی و جهشی رشد می‌کند، در حالی  که حتی جلوگیری از یک ارتباط اجتماعی می‌تواند زنجیره شیوع کرونا را به نسبت بالایی کاهش دهد.

 

این روزها در پی شیوع موج جدید بیماری کرونا بیمارستان ها مملو از افراد مبتلا به این بیماری شده است.

 

طبق آمار اعلام شده، امروز استان لرستان هم در وضعیت قرمز شیوع کرونا است، قرار دارد.

 

چهار شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

 

«سید موسی خادمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  اظهار داشت: چهار شهرستان استان لرستان دروضعیت فوق حاد قرار دارند.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه دو شهرستان دیگر استان درشرایط  بحرانی  قرار دارند، افزود:  همراهی مردم در پرهیز از حضور در اجتماعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهم ترین راه کنترل و مهار بیماری کروناست.

 

وی افزود: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، ۴ شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت  در وضعیت قرمز  و خطرناک کرونا قرار دارند.

 

خادمی بیان کرد: شهرستان های خرم آباد و بروجرد هم در وضعیت قرمز و خطرناک ناشی از شیوع بیماری کرونا قرار دارند.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: معیار وزارت بهداشت برای اعلام این شهر ها، نسبت مرگ به بستری هاست که با توجه به پذیرش بیماران شهرستان های مجاور در خرم‌آباد، می توان گفت مرکز استان لرستان هم در وضعیت خطرناکی قرار دارد.

 

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان های استان، افزود: هم اکنون وضعیت بیمارستان های استان با توجه به شیوع  ویروس کرونا مطلوب نیست و تخت های بیمارستانی کرونا پرشده است.

 

خادمی با بیان اینکه آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در هفته های اخیر حدود 10 نفر بوده است، افزود: هم اکنون بیش از ۴۵۰ بیمار بستری مثبت در بیمارستان ها حضور دارند.

 

استاندار خاطرنشان کرد: همگام با سراسر کشور، در لرستان و به خصوص در این ۴شهرستان محدودیت های جدید با شدت بیشتری از فردا اعمال می شود .

 

وی عنوان کرد: عدم برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی، تعطیلی تالار های پذیرایی، تعطیلی باشگاه های ورزشی، ممنوعیت برگزاری اجتماعات و فعالیت هایی از این دست کما فی السابق و تا اطلاع ثانوی در دستور کار خواهد بود.

 

خادمی بر لزوم رعایت دستورالعمل ها و استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: عدم ارائه خدمات دستگاه های اجرایی و مراکز دولتی و غیر دولتی به افراد بدون ماسک کاملاً قانونی است زیرا حضور در ادارات بدون ماسک جرم تلقی می شود.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: به غیر از مشاغلی مانند نانوایی ها و فروش مواد غذایی و دارویی، سایر کسب و کارها از جمله پاساژها، فروشگاه های پوشاک و امثال آنها تا اعلام بعدی از فردا تعطیل خواهد بود .

 

خادمی گفت: فعالیت دستگاه های اجرایی و بانک ها با ۵۰ درصد ظرفیت نیرو خواهد بود و بر اجرای این دستورالعمل نیز کنترل صورت می پذیرد.

 

کلید کنترل بیماری کرونا در دست مردم است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر ضرورت همراهی مردم برای کنترل بیماری کرونا، گفت: امروز کلید کنترل بیماری کرونا در دست مردم قرار دارد

 

« محمد رضا نیکبخت» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه از مردم در خواست می شود رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: برای کنترل این بیماری لازم است مردم جز در موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در هفته های اخیر آمار بیماران کرونایی در استان لرستان افزایش چشمگیری داشته است.

 

وی با بیان اینکه باتوجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این استان تکمیل شده است، اذعان داشت: امروز شرایط استان در پی بحرانی شدن کرونا، به حالت فوق حاد و فراتر از قرمز رسیده است.

 

نیکبخت با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت بخش های کرونایی بیمارستان های استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی برای بیماران کرونایی تکمیل شده است،  گاهی اوقات بیماران در اورژانس نگه داری می شوند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در طول هفته های اخیر حدود 28 درصد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در لرستان افزایش یافته است، افزود: کنترل بیماری کرونا نیازمند مشارکت و همکاری جدی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه 563 تخت بیمارستانی در لرستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، افزود: هم اکنون ظرفیت بیمارستان های تکمیل  شده است و در خرم آباد هیچ تخت عادی و یا ویژه ای برای مراقبت از بیماران باقی نمانده است.

 

نیکبخت با بیان اینکه تقریبا 50 درصد از تست های روزانه بیماری کرونا در استان مثبت است، افزود: استان لرستان از نظر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در بین 12 استان اول کشور در این زمینه قرار دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم تشییع و عروسی یک عمل کاملاً مجرمانه است، عنوان کرد: هر کدام از این مراسم‌ها بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ نفر را وارد بیمارستان می‌کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه باید متولیان امر با کسانی که مراسم‌ها را الان برگزار می‌کنند برخورد داشته باشند، افزود: لازم است تا این شرایط وجود دارد، نیروی انتظامی و قوه قضائیه مانند گذشته همکاری داشته باشند و با متخلفان برخورد جدی انجام دهند.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: درخانه بمانیم کنترل شیوع کرونا ویروس بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان کنترل بیماری کرونا بیماری کرونا استفاده از ماسک وضعیت قرمز استان لرستان بیمارستان ها خرم آباد قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • آمده‌ایم که بمانیم!
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس