Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدین رحمانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت:  شرکت آزاد راه تبریز- ارومیه  تا ۲۰ سال نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه را برعهده بگیرد،اما با گذشت نزدیک به ۱۲ سال از این قرارداد، هنوز نسبت به نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه هیچ اقدام نکرده است و این بخش باید تا پایان آبان ماه جاری تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این شرکت از مدیریت مناسبی برخوردار نبوده و طی ۲ ماه یک مدیر برای شرکت آزاد راه تبریز- ارومیه معرفی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریع‌تر بحث نگهداری از پل میانگذر را تعیین تکلیف کند و این شرکت طی ۱۲ سال به تعهدات خود در قبال نگهداری از پل میانگذر عمل نکرده، و در این خصوص وزارت راه و شهرسازی باید برای رفع این معضل تلاش کند.

رحمانی  با اشاره به اینکه در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه، هشدار جدی به شرکت آزاد راه تبریز- ارومیه داده شده است، عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی را نیز از این موضوع مطلع کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: تا ۲ هفته دیگر به همراه مدیران استانی مرتبط با این موضوع با معاون وزیر راه و شهرسازی جلسه اختصاصی خواهیم داشت تا کمتر از یک ماه دیگر این موضوع تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه براساس درآمد از عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه،  شرکت طرف قرارداد مکلف به نگهداری از پل است،اذعان کرد: اگر تا یک ماه دیگر این موضوع تعیین تکلیف نشود، به همراه دادستانی وارد عمل شده و عوارضی این مسیر را پلمب می‌کنیم.

رحمانی به دستور ویژه استاندار آذربایجان‌غربی برای ورود به موضوع نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: وقتی از محل این عوارضی هیچ خدماتی به مردم ارائه نشود، نباید درآمدی نیز توسط شرکت خصوصی روی این پل حاصل شود.

وی با بیان اینکه هیچ ارزیابی دقیقی از وضعیت پل میانگذر دریاچه ارومیه به عمل نیامده، افزود: اجازه وقوع بحران جدید در منطقه را نخواهیم داد.

رحمانی با اشاره به اینکه اطلاع دقیقی از درآمد حاصل از عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه در دست نیست و شرکت مربوطه اطلاعات دقیقی را در این رابطه ارائه نمی‌دهد عنوان کرد: پس از افتتاح اولین باند پل میانگذر دریاچه ارومیه در سال ۱۳۸۷ و ایجاد عوارضی بر روی آن، مقرر شد تا سال ۱۴۰۱، تمام درآمد حاصل از این عوارضی به پیمانکاران پل میانگذر دریاچه ارومیه یعنی بانک ملی و صندوق بازنشستگی کشور اختصاص یابد.

وی ادامه داد: اما نقطه جالب آن است که این ۲ پیمانکار باید ۱۵ درصد از درآمد سالانه حاصل از این عوارضی را صرف تعمیر و نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه می‌کردند که این مهم تا به امروز محقق نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دریاچه ارومیه آذربایجان غربی تبریز پل پل میانگذر دریاچه ارومیه راه و شهرسازی تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه گفت: این مرحله از رهاسازی در مرحله نخست از سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می شود.

مجید رستگاری افزود: در مرحله نخست ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در مرحله دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

رستگاری اظهار کرد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه