Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@14:21:33 GMT

ماجرای مدرسه روستای براگور

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۰۹۵

ماجرای مدرسه روستای براگور

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، در هیاهوی روزهای کرونایی و تغییر سبک آموزش به دلیل محدودیت‌های بهداشتی، آموزش مجازی این روزها، در ردیف نخست علم‌آموزی قرارگرفته، به‌طوری‌که  امروز اینترنت، موبایل یا تبلت در بسته لوازم‌التحریر دانش‌آموزان جای گرفته است.

با آغاز فصل آموزش، فعالیت وزارت ارتباطات هم‌گام با آموزش‌وپرورش، متفاوت از سال‌های گذشته، نمود دیگری داشته است، دراین‌بین، چند روزی است که در فضای مجازی عکسی همراه با پیامی معنادار  از روستای براگور از توابع رحمت‌آباد منتشر می‌شود که اتفاقاً به دست وزیر وزارت ارتباطات رسید و بلافاصله با موضع‌گیری قاطعانه خطاب به  نماینده عالی وی در استان، رفع مشکل اینترنت این منطقه روستایی در دستور کار قرار گرفت که در نوبه خود بسیار مهم و ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، در پیام آمده بود دانش‌آموزان دبیرستانی برای دسترسی به فضای مجازی مجبور بودند به نقاطی از روستا بروند تا به اینترنت وصل شوند حال سؤال اینجاست، مگر مدارس تعطیل بود که دانش‌آموزان به‌جای رفتن به مدرسه و دیدن آموزش حضوری، مجبور بودند که هرروز در نقطه‌ای از روستا جمع شوند؟ این موضوع غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

آموزش‌وپرورش اگرچه متصدی ارتباطات نیست و این ضعف به آنان برنمی‌گردد اما  متصدی تعطیلی مدرسه که بوده، آیا واقعاً  دانش‌آموزان مجبور بودند هرروز در نقطه‌ای خارج از مدرسه جمع شده تا درس بخوانند؟

برای پاسخ به این سؤال به سراغ آموزش‌وپرورش رفتیم تا از موقعیت این روستا و دلیل این ماجرا پرسش کنیم، که در این حین متوجه شدیم اصلاً روستای براگور هیچ دبیرستانی ندارد و تنها یک مدرسه ابتدایی با تعداد ۱۶ دانش‌آموز در آن محل واقع‌شده که از این ۱۶ نفر ۱۵ نفر به‌صورت حضوری و شیفتی با تعداد محدود آموزش می‌بینند و هیچ‌یک از این دانش‌آموزان نیاز به آموزش مجازی ندارند، تنها یک دانش‌آموز که دارای مشکل تنفسی است از آموزش غیرحضوری با پکیج‌های آموزشی و آموزش شخصی آموزگار مدرسه آموزش می‌بیند، حال اینکه این عکس با عنوان مدارس دبیرستان دست‌به‌دست شده و واکنش‌های زیادی را برانگیخته بود نظرمان را جلب کرد.

به سراغ آموزش‌وپرورش رفتیم تا علت این دوگانگی فضای حقیقی و مجازی را جویا شویم که گفتند، در روستای براگور از توابع رحمت‌آباد و بلوکات شهرستان رودبار تنها یک مدرسه ابتدایی به نام شهید پور امید علی فعالیت می‌کند که دانش‌آموزان به‌صورت حضوری از آموزش بهره‌مند می‌شوند و این عکس گویی توسط یکی از نوجوانان این روستا با صحنه‌سازی رسانه‌ای شده که البته واکنش وزیر ارتباطات را نیز برانگیخت، اگرچه وضعیت ارتباطات مربوط به وزارت آموزش‌وپرورش نمی‌شود و اقدام برای برطرف کردن مشکل آن منطقه، تحسین‌برانگیز است اما آن بخش ماجرا که آموزش حضوری در شرایط نبود امکان آموزش مجازی توسط آموزگاران ما را تحت شعاع قرار داد، کمی بی‌انصافی به نظر می‌رسد، هر ۱۶ دانش‌آموز این مدرسه به‌صورت حضوری آموزش می‌بینند، چراکه آموزش‌وپرورش خود را موظف می‌داند در هر شرایطی بدون امکانات مجازی نیز امکان آموزش برای دانش‌آموزان را فراهم کرده و در این مسیر به‌هیچ‌عنوان کوتاهی نمی‌کند.

آنچه به نظر می‌رسد این است که فاصله حقیقت در دنیای مجازی و واقعی، فاصله‌ای معنادار است و ما که امروزه خود را دربند و اسیر دنیای مجازی کردیم چقدر می‌توانیم از حقایق ماجراها باخبرشویم، به‌راستی آنچه با چشم می‌بینیم همه واقعیت نیست و هرروزه نیاز به آموزش و سواد رسانه‌ای برای همگان مشهود و ملموس می‌شود، چه میزان قضاوت‌ها که در این فضا به‌ناحق به گردن داریم و چقدر تصمیم‌های اشتباهی گرفته‌ایم که برخی‌ها به‌اندازه آسیب به سرنوشت خود، نزدیکان و حتی جامعه ما برمی‌گردد، در ماجرای فوق نیز اگرچه با انتشار این عکس  یک نیاز روستا برطرف شد اما نگرانی معلمانی که به‌ناحق مورد بی‌انصافی قرار گرفتند نیز حائز اهمیت است، باشد که اصل ماجراهایی را که در فضای غیرحقیقی می‌بینیم از اهلش جویا شویم و قضاوت‌های نا به‌جا را به گردن نگیریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش روستا مدرسه آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار آران و بیدگل گفت: تنها مدرسه منطقه یحیی آباد آران و بیدگل فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.


علی اکبر رضایی با بیان اینکه وقوع سیل به تعدادی از مناطق مسکونی در این منطقه آسیب زده افزود: علت تعطیلی این مدرسه اسکان اضطراری اهالی این منطقه عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل