Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین این مقام روس در توئیترش نوشت: اگر تحریم‌ها تقریباً تمام شده، زمان آن فرا نرسیده که به چیزی مفیدتر فکر کنید؟

او در ادامه دیپلماسی را پیشنهاد کرد و نوشت گرچه دیر شده اما بهتر از هرگز است.

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر اعلام کرد که ایالات متحده تاکنون تحریمهای زیادی علیه ایران و روسیه اعمال کرده و واشنگتن گزینه‌های کمتری برای اعمال محدودیت‌های جدید علیه این دو کشور در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اوبرایان در پاسخ به سوالی درباره ادعای مداخله ایران و روسیه در انتخابات آمریکا و اقدامات مقابله جویانه واشنگتن در برابر آن افزود: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که ما در حال حاضر تحریمهای زیادی علیه تهران و مسکو وضع کرده‌ایم و بنابراین فرصتهای خیلی کمی (برای اعمال تحریمهای جدید) در اختیار داریم و چیز زیادی باقی نمانده که بتوانیم انجام دهیم.

وی در عین حال تاکید کرد که کاخ سفید در حال بررسی همه اقدامات مهار احتمالی است که می‌تواند در این زمینه علیه ایران، روسیه و همچنین چین اعمال کند.

311311

کد خبر 1447799

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و روسیه ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، خواستار اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل و پاسخگویی به جنایات آن علیه فلسطینیان شده است.

آلبانیز دیروز پس از سفر به اردن و مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «در این مرحله، اسرائیل از تعهدات بین‌المللی خود تا حدی تخطی کرده است که تحریم‌ها را ضروری می‌کند».

گزارشگر سازمان ملل بار دیگر خواستار آتش بس فوری، پایان دادن به کنترل غیرقانونی اسرائیل بر غزه و اراضی اشغالی فلسطین و حضور حافظی برای تضمین صلح و ثبات در منطقه شد.

وی افزود: سرعت و شدت گسترش این خشونت‌ها به بقیه اراضی اشغالی تأیید می‌کند که هیچ فلسطینی تحت کنترل بی بند و باری اسرائیل در امان نیست.

آلبانیز با اشاره به اینکه وضعیت غزه بدتر از آنچه قبلا ارزیابی شده، است، افزود که اکثر قربانیانی که او ملاقات کرد صدمات فاجعه باری را متحمل شده اند، شاهد کشته شدن اعضای خانواده بوده و اثرات تخریب زیرساخت‌های بهداشتی غزه توسط اسرائیل را تجربه کرده اند. حتی پس از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴، زمانی که دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) با صدور حکمی به اسرائیل دستور داد از نسل کشی در غزه جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد که اقدامات بشردوستانه اعمال شده تاکنون، از جمله پرتاب هوایی و کریدور‌های دریایی "تن‌ها یک تسکین دهنده است. " او گفت: «این اقدامات برای کاهش فاجعه انسانی که حمله اسرائیل ایجاد کرده است، به شدت ناکافی است. وی خاطرنشان کرد که وحشتی که مردم غزه شاهد آن هستند "ناگفتنی" است.

گزارشگر ویژه با بیان اینکه به دلیل وضعیت فاجعه بار غزه، توجه به وخامت اوضاع در کرانه باختری از جمله قدس شرقی از بین رفته است، خاطرنشان کرد: افزایش محدودیت‌ها و سوء استفاده ها، بازداشت‌های خودسرانه و کشتار غیرقانونی توسط سربازان اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان مسلح به طور گسترده گزارش می‌شود.

او در انتها گفت: دولت‌ها باید بر آتش بس فوری و بدون قید و شرط پافشاری کنند و برای جلوگیری از فاجعه بیشتر، تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران