Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@16:01:40 GMT

کرونا و افزایش زیست‌پذیری در آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۵۷۶

کرونا و افزایش زیست‌پذیری در آمریکا

شیوع بیماری کووید -۱۹ فرصت بسیار ارزشمندی برای ممنوعیت تردد خودروها در بسیاری از شهرهای آمریکایی است که منجر به ترویج دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شده و در نهایت بر زیست‌پذیری آن‌ها افزوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی گسترش ویروس کرونا، گروهی از طراحان اهل نیویورک اهداف بلندپروازانه‌ای را جهت کاهش انتشار دائمی دی اکسید کربن برای دوران پساکرونا در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، ممنوعیت تردد خودروها در بسیاری از خیابان‌های شهر یکی از بهترین اقداماتی بوده که می‌تواند این افراد را در رسیدن به هدف خود یاری کند و بر زیست‌پذیری شهر بیافزاید. در نتیجه، از همان ابتدای ظهور کروناویروس جدید، بسیاری از خیابان‌های سراسر کلانشهر نیویورک به روی خودروها بسته شد و وسایل حمل و نقل موتوری جای خود را به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری داد. برنامه‌ریزان نیویورکی در نظر دارند مسیرها و زیرساخت‌های جدیدی نیز در شهر و حومه‌های آن ایجاد کنند تا هر چه بیشتر مردم نیویورک را به سمت استفاده از حمل و نقل سبز برای ترددهای خود سوق دهند.

طراحان نیویورکی پس از انجام تحقیقات متعدد به این نتیجه رسیدند که بیش از ۵۰ درصد مردم این کلانشهر دارای خودروی شخصی نیستند و مالکان خودرو نیز اغلب از روش‌های دیگری برای تردد در داخل شهر بهره می‌گیرند. این در حالی است که فضای اختصاص شده به پارک وسایل حمل و نقل تنها در منطقه منهتن، حدود چهار برابر بیشتر از اندازه پارک مرکزی شهر است. بنابراین، از نظر این افراد ممنوعیت تردد خودروها در خیابان‌های شهر نه تنها به ترویج حمل و نقل سبز و کاهش ترافیک می‌انجامد، بلکه از طریق ایجاد فضای بیشتر برای خانه‌سازی و احداث پارک و پیاده‌راه، بهبود کیفیت زندگی برای تمام مردم ساکن در محله‌های پرجمعیت نیویورک را در پی خواهد داشت.

بعضی از محله‌های نیویورک نظیر برانکس و کویینز، که اغلب مهاجران و افراد غیر سفیدپوست شهر را در خود جای داده، آلودگی هوا بسیار بیشتر از سایر مناطق است. بسیاری از محققان کرونایی نرخ بالای مرگ و میر ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به همین آلودگی هوا نسبت داده‌اند که خود نتیجه نژادپرستی ساختاری در شهر است. بنابراین، بستن خیابان‌ها به روی وسایل حمل و نقل موتوری در چنین مناطقی نه تنها به بهبود کیفیت هوا منجر خواهد شد، بلکه از طریق کاهش خطرات سلامت، به افزایش برابری در میان نژادهای مختلف نیز کمک زیادی خواهد کرد.

برنامه‌ریزان نیویورکی قصد دارند پس از بستن خیابان‌ها به روی وسایل حمل و نقل موتوری، مسیرهایی دوطرفه برای دوچرخه‌سواری ایجاد و آن‌ها را به وسیله موانعی از پیاده‌راه کنار خود جدا کنند. علاوه بر این، پل‌های جدیدی بر فراز خیابان‌های بسته احداث و به تردد اتوبوس‌ها و تاکسی‌های عمومی شهر اختصاص داده خواهد شد.

کد خبر 445824

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در جهان ویروس کرونا کرونا ویروس شهرهای جهان کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا پیاده روی پیاده رو دوچرخه دوچرخه سواری آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وسایل حمل و نقل خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علو و فناوری آنا، رضا نقی‌زاده در نشست تخصصی و هم‌اندیشی در دهه سرآمدی آموزش، با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیران مجموعه و روسا و معاونین آموزشی دانشکده‌های دانشگاه اصفهان، سه موضوع کلیدی؛ دروس مهارتی و اشتغال پذیری، استاد مشاور آموزشی و پذیرش استاد محور دانشجویان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در این نشست تصریح کرد: دانشگاه اصفهان الحمدالله بسیار منظم این سه مسیر را پیش برده و به نتایج خیلی خوبی رسیده است.

نقی‌زاده افزود: برای دروس مهارتی و اشتغال پذیری برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است که از شروع مهر ۱۴۰۳ به صورت گسترده برای تمام دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان این برنامه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با توجه به بافت اقتصادی، صنعتی و اجتماعی شهر اصفهان این طرح به خوبی اجرا شود و نتایج خیلی خوبی در سطح استان و شهرستان داشته باشد.

نقی‌زاده با بیان این که در حوزه پذیرش بدون آزمون و استادمحور دانشجویان، کار‌های خوبی انجام شده است، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان در سال گذشته جزء دانشگاه‌های بسیار خوب ما در اجرای این طرح بوده است که امسال نیز به صورت گسترده‌تری اساتید به پذیرش استادمحور استعداد‌های درخشان ورود کرده‌اند.

این مقام مسئول افزود: فکر می‌کنیم انشاالله آمار دو یا سه برابری را نسبت به سال گذشته در دانشگاه اصفهان در پذیرش استعداد‌های درخشان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از کار‌های مهم دیگری که در دانشگاه اصفهان انجام شده، بحث استاد مشاور آموزشی است که در واقع یکی از رویکرد‌های وزارت علوم بحث شاگرد پروری و ارتباط عمیق‌تر استاد و دانشجو است که بر این اساس و مقررات یکپارجه آموزشی، بحث استاد مشاور آموزشی پیش‌بینی و شیوه‌نامه آن ابلاغ شد.

نقی زاده ادامه داد: دانشگاه اصفهان شیوه‌نامه‌ای را برای این موضوع تهیه کرده و روی آئین‌نامه وزارت علوم به جزئیات مسئله پرداخته و به نظر می‌رسد اجرای خوب این طرح می‌تواند ذیل تربیت رابطه استاد و دانشجو منجر به افزایش کیفیت آموزشی و کاهش سنوات آموزشی دانشجویان و ارتقای کیفیت و مهارت دانشجویان در حوزه‌های مختلف آموزشی پژوهشی و فناوری شود.

گفتنی است، نشست تخصصی و هم‌اندیشی در دهه سرآمدی آموزش، با حضور نقی‌زاده مدیر کل آموزشی وزارت علوم در جمع رئیس دانشگاه اصفهان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیران مجموعه و روسا و معاونین آموزشی دانشکده‌های این دانشگاه در تالار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار و در خصوص سه مسیر دروس مهارتی و اشتغال پذیری، استاد مشاور آموزشی و پذیرش استاد محور دانشجویان، بحث و تبادل و نظر شد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس