Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@03:07:51 GMT

برداشت خرمالو از باغات قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۷۳۲

برداشت خرمالو از باغات قزوین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می کنیم افزون بر ۴۵۰تن خرمالو ازاین میزان باغ برداشت شود که از این میزان سطح باغ خرما  ۹۲هکتار بارور و ۱۳هکتار غیر بارور است.
اکبری میانگین متوسط عملکرد  این محصول را  ۴.۷ تن در هکتار برآورد کرد و افزود: بیشترین تمرکز محصول خرمالو در استان، در منطقه الموت شهرستان قزوین و همچنین به صورت پراکنده در سطح استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او به مزایای استفاده از خرمالو اشاره کرد و گفت: خرمالو در برطرف کردن کم خونی، تسریع در رشد کودکان و حفظ نیروی بزرگسالان، آرام بخش، خلط آور، تب بر، ملین و ضد سرفه است و برای افراد مبتلا به همروئید و نقرس مفید است.
مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: این میوه برای برطرف کردن سرماخوردگی و عطش کاربرد دارد و همچنین اشتها آور است و برای تقویت معده به کار می رود.

48

کد خبر 1447787

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن