Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان گفت: این استان با برگزاری ۱۷۴ دروه آموزشی در حوزه فرهنگسازی و اهمیت پدافندغیرعامل رتبه نخست را در بین ۳۱ استان کشور به‌دست آورد.

سیدسعید شاهرخی روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر کشور و رییس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، یکی از راه‌های فرهنگ سازی پدافند غیرعامل را دوره‌های آموزشی ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اهمیت و ضرورت آموزش در فرهنگسازی پدافند غیرعامل افزود: دفاع غیر نظامی یا پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل باید فرهنگ سازی و آموزش داده شود.

استاندار همدان یادآور شد: با برقراری رزمایش‌ها باید از آسیب‌هایی که ممکن است دشمن به صورت غیرنظامی به ما وارد کند مانند هجوم های سایبری و یا آسیب های ناشی از بلایای طبیعی را با اجرای صحیح اصول پدافند غیرعامل، جلوگیری یا به حداقل ممکن برسانیم.

شاهرخی از کسب رتبه سوم استان همدان در زمینه تشکیل جلسات کارگروه‌های تخصصی خبر داد و برگزاری ۳۲ جلسه در کارگروه‌های تخصصی در سال جاری را نشان‌دهنده تداوم تلاش مدیران و اعضای ستاد پدافند غیرعامل دانست.

وی با قدردانی از مدیران و اعضای ستاد استانی پدافند غیرعامل در برپایی مستمر رزمایش‌ها، عنوان کرد: استان همدان در عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری با انجام ۷۲ رزمایش، بعد از استان‌های تهران و هرمزگان رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

شاهرخی با تاکید بر لزوم تداوم مستمر آمادگی ارگان‌های حساس اظهار داشت: عملکرد دستگاه‌های خدمت رسان و حساس مانند بیمارستان‌ها، در شرایط غیرعادی با قرار گرفتن در رزمایش‌ها سنجیده شود و از لحاظ تاسیسات و خدمات در آمادگی کامل باشند.

استاندار همدان با تاکید بر گرفتن آمار ارزیابی کمیته‌ها، تشکیل، پیگیری و ساماندهی مرتب جلسات، افزود: کمک به کمیته‌ها موجب فعال‌تر شدن آنها می شود و سعی شود که حقی از خدمت‌رسانان به مردم ضایع نشود.

شاهرخی با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و فرهنگسازی در اجرای برنامه‌ها عنوان کرد: همه طرح‌های اقتصادی، عمرانی و طرح‌های مهم به خصوص شهرداری‌ها در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی باید به پیوست پدافند غیرعامل توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی خواستار تقویت همکاری‌ها و تعامل شهرستان‌ها در امور مرتبط با اهداف سازمانی اداره کل پدافند غیرعامل شد و بر برگزاری دوره‌های آموزشی، فعال کردن انجمن علمی پدافند غیرعامل، مشارکت سازمانهای مردم نهاد و اطلاع رسانی با استفاده از ابزارهای موجود در فرهنگ سازی و اجتماعی کردن پدافند غیر عامل تاکید کرد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است که برای حفاظت از جامعه و دستگاه‌ها و تاسیسات مختلف انجام می‌شود و به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

هشتم تا ۱۴ آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است./ ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پدافند غیرعامل پدافند غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری با صدور پیامی درگذشت غمبار و تأسف انگیز نخبه مازندرانی، شادروان سید اسماعیل نصرالهی را به جامعه فرهنگی و دانش آموزان استان تسلیت گفت. ‎

در این پیام آمده است: درگذشت تالم بار و غم انگیز نخبه ملی و استانی جناب آقای سید اسماعیل نصرالهی موجب تأثر فراوان اینجانب و جامعه فرهنگی و علمی دیار علویان شد.

آن جوان با همت که از معلولیت جسمی رنج می‌برد، در سایه توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار (علیهم السلام) و عزم و اراده انسانی اش و توفیق خیره کننده در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه ۲۵ در زیر گروه علوم انسانی ثابت کرد که هیچ مانعی نمی‌تواند ظرفیت و قدرت روحی انسان را سد کند و با این موفقیت؛ الگویی ماندگار برای جامعه دانش آموزی استان و کشور به یادگار گذاشت.

مصیبت درگذشت نخبه علمی؛ سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش؛ دکتر سید احمد نصراللهی را به خانواده محترم و سوگوار ایشان، جامعه بزرگ فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ؛ برای آن عزیز سفر کرده؛ رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مادر آن فقید سعید، که در این حادثه آسیب دیده‌اند، شفای عاجل و کامل آرزومندم.

کد خبر 6096770

دیگر خبرها

  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا