Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، حسن قالیباف اصل در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و وزارت اقتصاد اظهار کرد: از نکات مهمی که در بازار رخ داد آزاد سازی سهام عدالت بود. سهامداران عدالت ۱۳ هزار میلیارد تومان در بازار فروختند که عمدتا قشر مستضعف هستند این اتفاق مهمی بود که در بازار افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دیگر تقویت تجهیز پس‌انداز و تامین مالی از طریق بازار سرمایه بود. در شش ماهه امسال بازار سرمایه ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی شد که از کل سال گذشته بالاتر است.

وی ادامه داد: عرضه‌های اولیه سال قبل ۵.۲۰۰ میلیارد بود اما امسال به ۲۵ میلیارد افزایش پیدا کرد علاوه بر این دولت در بازار سرمایه ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام فروخت در حالی که فروش سهام از طرف دولت در سال گذشته صفر بوده است.  فروش اوراق از طریق دولت هم ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

قالیباف اصل با اشاره به تاسیس شرکت‌های سهامی عام یادآور شد: ما تلاش کردیم نقدینگی که وارد بازار می‌شود توسط عرضه‌های اولیه جذب شود، تقاضا می‌آمد و باید عرضه تقویت می‌شد این امر منجر به مصوبه دولت در مورد سهام شناور شد همچنین پیگیری‌های سازمان بورس باعث شد عرضه‌های خوبی از طرف دولت انجام شود.

رییس سازمان بورس با اشاره به تلاش این سازمان برای جلوگیری از ورود مستقیم مردم به بازار خاطرنشان کرد: برهمین اساس مبلغ صندوق‌ها که ابتدای سال ۱۹۰ هزار میلیارد تومان بوده الان به ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده و سهامی شناور در بازار افزایش یافته و از ۲۲ به ۲۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی در سازمان بورس خاطرنشان کرد: این فعالیت در گذشته در بازار بورس وجود نداشت با توجه به اثر این فضا بر بازار ما این کار را به جد ادامه دادیم و بعد از افت بازار نیز موضوع بازارگردانی را دنبال می‌کنیم. از ۳۳۰ شرکت ۱۸۰ شرکت قرارداد بازارگردانی امضاء کردند. اگر بخواهیم بازار سرمایه به تعادل برسد باید این را دنبال کنیم البته ۲۰ شرکت تمکین نکردند که به سازمان بورس اعلام شد و مستوجب تنبیه هستند.

رییس سازمان بورس با بیان این‌که بازار سرمایه در یکی دو سال گذشته خصوصا اول امسال رشد کرده، گفت: متاسفانه زیرساخت‌ها نتوانسته خودش را با رشد بازار تطبیق دهد لذا ما طرحی را در شورای عالی بورس ارائه کردیم که نیازمند مصوبه هیات وزیران است و به دولت ارائه شده است.

قالیباف اصل با بیان این‌که رتبه بندی شرکت‌ها نیز از طریق سازمان بورس مطرح شده درباره بخش گزارش کمیسیون اقتصادی نیز اظهار کرد: مصوبات شورای عالی بورس در حال حاضر منتشر می‌شود و قابل دسترس و در اختیار همگان است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان بازار سرمایه سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی روز مریانج/ ۵ هزار نفر در بازار مبل فعالیت می‌کنند

مسعود علیمحمدی عصر چهارشنبه در نشست خبری روز مریانج اظهار کرد: سال گذشته پیرو مصوبه شورای شهر ۱۴ اردیبهشت ماه به عنوان روز مریانج مصوب شد.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم به دنبال ثبت ملی شهر مریانج در تقویم کشور هستیم.

شهردار مریانج با اشاره به شعار امسال گفت: امسال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکید به مشارکت‌های مردمی در بحث اقتصاد در شهرداری مریانج ما به دنبال مباحث اقتصادی و معیشت مردم خواهیم بود.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: یک بحث سیر مریانج و گسترش بازار مبل مریانج را برای مباحث اقتصادی پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به بازار مبل مریانج بیان کرد: مریانج به عنوان ورودی همدان در کریدور غرب کشور می‌تواند مرکز خرید و فروش مبل و صادرات به عراق باشد و ارزآوری خوبی را فراهم کند.

شهردار مریانج عنوان کرد: بیش از ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم امروز در بازار مبل مریانج مشغول به کار هستند و به دنبال گسترش آن هستیم.

وی با بیان اینکه بحث سیر در مریانج مغفول مانده است، گفت: باوجود ثبت جهانی سیر مریانج اما کاری برای آن صورت نگرفته و سیر مریانج مغفول مانده است.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: المان سیر در آینده نزدیک در شهر مریانج نصب خواهد شد و به دنبال ایجاد بازار تخصصی سیر نیز هستیم.

کد خبر 6094435

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • ثبت ملی روز مریانج/ ۵ هزار نفر در بازار مبل فعالیت می‌کنند
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی