Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اکبری‌دهبالایی مدیرکل سازمان انتقال خون استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: هم اکنون انتقال خون ایلام با کمبود خون و فرآورده‌های خونی در تمامی گروه‌های خونی مواجه است به طوری که در این مدت اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 8 هزار و 700 نفر جهت خون دهی به انتقال خون مرکز استان مراجعه کرده که از این تعداد 7 هزار و 550 نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان انتقال خون  ایلام اظهار داشت: با توجه به جمعیت بانوان استان در حال حاضر میزان خون دهی در بین زنان استان 7 درصد است که این میزان در حد پایینی قرار دارد.

اکبری‌دهبالایی ادامه داد: فضای انتقال خون امن بوده و به طور کامل استریل به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ایجاد شده است و به طور مستمر تمامی وسایل، امکانات و تجهیزات با مواد ضدعفونی کننده تمیز می‌شوند.

وی تصریح کرد: اهدا کنندگان با اطمینان خاطر و بدون هیچ گونه نگرانی برای اهدای خون مراجعه کنند، پایگاه انتقال خون در شهر ایلام در نوبت‌های صبح و عصر آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون ایلام گفت: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر اهدا کننده خون مستمر با سازمان انتقال خون ایلام همکاری دارند.

وی تصریح کرد: خون و فرآورده‌های خونی روزانه به مصرف بیماران مختلفی چون مادران باردار، بیماران و مصدومان نیازمند عمل جراحی، سرطان، هموفیلی، تالاسمی و... می‌رسد، بنابراین  ذخیره فرآورده‌های خونی در استان امری مهم و ضروری است. 

اکبری‌دهبالایی افزود: پایگاه انتقال خون شهر ایلام همه روزه به جز روز جمعه از 8 صبح تا 18 و 30 دقیقه عصر آماده دریافت خون گیری از متقاضیان است.

انتهای پیام/ 970821

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای خون ایلام انتقال خون مهدی اکبری مدیرکل سازمان انتقال خون استان ایلام سازمان انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت