Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@03:46:20 GMT

وسواسی که با کرونا آمده مزمن می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۷۶۵۵

وسواسی که با کرونا آمده مزمن می‌شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، وسواس و بسیاری از بیماری‌های روانی، حاصل تعامل ژن و عوامل محیطی هستند. از قضا، تأثیر ژن در به‌وجود آمدن بیماری وسواس بسیار تعیین‌کننده است، به‌طوری که اگر بر فرض، به‌خاطر تأکید بیش از حد بر مسائل بهداشتی، در رفتار کودک یا بزرگسال، شرطی‌سازی صورت بگیرد و به نوعی وسواس را بیاموزد، اگر ژن مستعد‌کننده وسواس را نداشته باشد، حداکثر به یک بیماری وسواس مقطعی و خوش‌خیم مبتلا می‌شود که کوتاه‌مدت است و به خوبی به درمان‌های رفتاری پاسخ می‌دهد و عود نمی‌کند و مزمن نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اثرات تخریبی شدیدی نیز روی عملکرد فرد نخواهد داشت. اما اگر ژن مستعد‌کننده بیماری وسواس، در فردی وجود داشته باشد، حتی بدون حضور عوامل محیطی مستعد‌کننده هم احتمال ابتلا به وسواس بسیار بالاست و اگر شرایط محیطی هم اضافه شود، قطعا شدت بیماری و طول دوره آن طولانی‌تر خواهد شد. خلاصه اینکه تا ژن مستعد‌کننده بیماری وسواس در کسی وجود نداشته باشد، نباید از اینکه مبادا تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی «باعث» وسواس جدی و شدید شود ترسید. از طرفی افرادی که ژن مستعد بیماری وسواس را داشته‌اند و خواهی نخواهی باید تحت درمان دارویی و غیر‌دارویی قرار می‌گرفتند، اگر در شرایط محیطی مستعد‌کننده وسواس، مثل کرونا، در صورت تشدید یا عود علائم باشند، باید با روانپزشک برای تنظیم احتمالی ‌دوز داروها، یا اضافه کردن درمان‌های غیر‌دارویی مشورت کنند.

 

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۸/۴) ۳۵میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند قربانیان ویروس ایتالیایی کرونا در ایران +فیلم ارتباط بین درد مزمن و خطر آسیب‌های قلبی استان‌های در وضعیت قرمز و هشدار کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وسواس ویروس کرونا کرونا بیماری کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بیماری وسواس مستعد کننده ژن مستعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه