Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  پرویز یزدانپناه  از افزایش شمار مبتلایان به کرونا کهگیلویه و بویراحمد به ۱۲ هزار و ۲۳۴ نفر خبر داد.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷هزار و ۴۹ بیمار بستری و ۶ هزار و ۷۵۶ نفراز بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه توازن نسبی بین بستری ها و ترخیص شده ها برقرار شده و طی ۷۲ ساعت گذشته حدود ۴۵ نفر از بیماران بستری طی این سه روز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون نیز ۲۹۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای معین استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱ نفر در بخش آی سی یو و 6 نفر تحت در درمان با دستگاه رسیور هستند.

یزدانپناه با بیان اینکه از مجموع مبتلایان به کرونای استان ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر بهبود یافته کامل داشتیم، عنوان کرد: متاسفانه ۱۹۶ بیمار نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۷۲ نفر دارای بیماری بیماری زمینه‌ای و ۲۴ نفر فاقد بیماری زمینه‌ای بودند.

وی ادامه داد: درصد کشندگی این بیماری در استان 1/6 و در کشور 5/7 درصد، میزان مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در ایران ۳۸.۷ و در استان ۲۷.۴ و میزان بروز بیماری در کشور ۶.۸ و در هزار نفر و در استان ۱۷.۳ در هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تاکنون ۴۱هزار و ۵۰۰ نمونه کرونا گرفته شده است، ابراز داشت: شاخص نمونه گیری در کشور ۵.۶ و در استان ۵.۸ درصد می باشد. شاخص مثبت بودن نمونه ها نیز در کشور ۱۲ درصد و در استان ۳۰ درصد می باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دیروز نیز ۴۱۶ نمونه دریافت کردیم که ۴۴ درصد مثبت و بیشترین موارد در شهرستانهای بویراحمد، گچساران و کهگیلویه شناسایی و مابقی در بهمئی، لنده، چرام، دنا و باشت بودند.

دکتر یزدان پناه یادآور شد: بر اساس مطالعات اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، تنها استانی که پیک را پشت سر گذاشته خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد بوده و تعداد بستری های استان نیز به صورت نسبی مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های گچساران و بویراحمد جزء ۴۳ شهرستانی هستند که ملزم به اجرای دستورالعمل های معین کشوری هستند، تصریح کرد: شهرستان بویراحمد در وضعیت قرمز است و ستاد کرونای استان باید تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: پیشنهادی که ما در این راستا دادیم این بود که در برگزاری مراسمات عروسی با کنترل فرماندار، دادستان، نیروی انتظامی و با اجازه مرکز بهداشت شهرستان برگزار شود که با رعایت پروتکل ها و نظارت صد درصدی مسئولان و با ظرفیت یک سوم مجوز صادر می گردد.

دکتر یزدان پناه در پایان تاکید کرد: برای مراسمات عزا نیز باید مجوز پزشکی قانونی و مرکزبهداشت گرفته و فقط اعضای خانواده درجه یک متوفی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا نیکروز اظهار داشت: شب گذشته طوفان میهمان نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، ولی تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی از شهرستان‌های مختلف گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه طوفان خسارت زیادی به زیرساخت‌ بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و راهسازی وارد کرده است، عنوان کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات فراوان به کشاورزی و باغداری است.

نیکروز از اعزام کارشناسان به شهرستان‌های مختلف برای ارزیابی خسارات وارده در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: به محض نهایی شدن خسارات وارده، موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این شرایط تا روزهای آینده ادامه دارد و ضروری است عشایر و ورزشکاران از هم اکنون به فکر باشند و از رفتن به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

میزان بارش‌ها در مناطق مختلف

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگنبدان ۷۹.۱، دلی خمسیر ۷۸، باشت ۷۸، فیلگاه ۷۶، ماهورباشت ۷۵، امامزاده جعفر ۷۲، سوق ۷۰، امامزاده پهلوان ۶۹، برم سبز ۶۹ و دیشموک ۶۸ میلیمتر بوده است.

علی کریمی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها در علی کرمی دمچنار ۶۷، بوستان ۶۵.۵، دهدشت ۶۵.۴، دیل ۶۴، گنجگون ۶۳.۸، سی سخت ۶۳.۷، دشتروم ۶۳.۵، ستنگان ۶۲.۵، سرفاریاب ۶۱، سرآب ننیز ۵۸، یاسوج فرودگاه ۵۷.۸، چرام ۵۶، منصورخانی کاکان ۵۶، گنجه‌ای ۵۵.۸ و درغک ۵۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش در مناطق وزگ ۵۴، کریک ۵۴، تنگ پیرزال ۵۳، تل گاه ۵۳، ممبی ۵۳، تنگ سرخ ۵۱، چیتاب ۵۰، لیکک ۴۸.۸، مارگون ۴۸، جاورده ۴۷، سرآسیاب یوسفی ۴۴، قلعه دختر ۴۴، لنده ۴۳، قلعه رئیسی ۴۰، پاتاوه ۳۸.۵، تنگ رواق ۳۶، موشمی زیلایی ۳۴ و سیرون شبلیز ۲۴ بود.

کد خبر 849109 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم استان کهگیلویه طوفان

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد