Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به اظهارنظر مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره باقی نماندن فرصت برای اعمال تحریم علیه ایران و روسیه به دلیل کثرت تحریم‌ها، به آمریکا توصیه کرد به دیپلماسی روی بیاورد.   به گزارش پول نیوز، این مقام روس در توئیترش نوشت: اگر تحریم‌ها تقریباً تمام شده، زمان آن فرا نرسیده که به چیزی مفیدتر فکر کنید؟

او در ادامه دیپلماسی را پیشنهاد کرد و نوشت گرچه دیر شده، اما بهتر از هرگز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر اعلام کرد که ایالات متحده تاکنون تحریم‌های زیادی علیه ایران و روسیه اعمال کرده و واشنگتن گزینه‌های کمتری برای اعمال محدودیت‌های جدید علیه این دو کشور در اختیار دارد.

اوبرایان در پاسخ به سوالی درباره ادعای مداخله ایران و روسیه در انتخابات آمریکا و اقدامات مقابله جویانه واشنگتن در برابر آن افزود: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که ما در حال حاضر تحریم‌های زیادی علیه تهران و مسکو وضع کرده‌ایم و بنابراین فرصت‌های خیلی کمی (برای اعمال تحریم‌های جدید) در اختیار داریم و چیز زیادی باقی نمانده که بتوانیم انجام دهیم.

وی در عین حال تاکید کرد که کاخ سفید در حال بررسی همه اقدامات مهار احتمالی است که می‌تواند در این زمینه علیه ایران، روسیه و همچنین چین اعمال کند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل مداخله ایران و روسیه انتخابات ریاست جمهوری انتخابات آمریکا کرونا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود