Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@01:27:08 GMT

حجت الاسلام قمی: فضای مجازی در کشور رها شده است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۹۶۸۸

حجت الاسلام قمی: فضای مجازی در کشور رها شده است

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی عصر دوشنبه در جمع رئیس و هیأت رئیسه مجامع استانی و همچنین اعضای هیأت رئیسه کمیسیون‌های دوازده گانه مجمع نمایندگان طلاب که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با بیان اینکه امروز متأسفانه فضای مجازی کشور رها شده و لطمات بسیاری را به روح و روان نوجوانان و جوانان کشور وارد کرده است گفت: سازمان تبلیغات ضمن ورود در عرصه فضای مجازی از مجموعه‌های خودجوش، فرهنگی و آتش به اختیار نیز حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حوزه هنری به عنوان نهاد هنری انقلابی کشور را ذیل نهاد روحانی کشور که سازمان تبلیغات اسلامی است، قرار داده‌اند، تصریح کرد: جریان هنری مکتبی انقلاب باید تحت هدایت روحانیت باشد که این حوزه هنری دارای اشکالاتی نیز بوده که در صدد حل آن هستیم و البته دستاوردهایی نیز به دست آمده است.
 
وی تقویت ارتباط با نهادهای حوزوی را مهمترین رویکرد سازمان تبلیغات برشمرد و افزود: امروز سازمان تبلیغات اسلامی با مشکلات بودجه‌ای فراوانی روبروست و گاهی حتی برای پرداخت حق‌الزحمه یک روحانی که در یک نقطه مرزی کشور مشغول به فعالیت است، با مشکل مواجه می‌شویم.
 
حجت الاسلام والمسلمین قمی یکی از فعالیت‌های دشمنان را تخریب چهره روحانیت در کشور عنوان کرد و افزود: ما نیز در راستای مواجهه با این برنامه ضد فرهنگی دشمنان برنامه‌هایی را اجرا کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه امروز مسئله‌های فرهنگی بسیاری در کشور همچون حجاب، جمعیت، طلاق و غیره وجود دارد گفت: امکانات سازمان تبلیغات اسلامی برای حل این مسائل کافی نیست و نیازمند اولویت بندی مشکلات فرهنگی کشور با کمک نخبگان بویژه نمایندگان طلاب هستیم.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: به همین منظور و برای شناسایی مسائل کشور مرکز رصد بینا در سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شده که می‌توانیم خروجی‌های این مرکز را در اختیار مجمع نمایندگان طلاب قرار دهیم.
 
وی مردمی‌تر شدن و اجتماعی‌تر شدن تبلیغ و مهارت آموزی طلاب و روحانیون را از دیگر برنامه‌های مهم سازمان تبلیغات برشمرد و افزود: با توجه به توسعه روزافزون فناوری‌های ارتباطی مبلغان ما باید بتوانند با استفاده از مهارت‌های روز در جامعه تبلیغ کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه با تاکید بر اینکه بنده از طرف رهبر معظم انقلاب در سازمان تبلیغات اسلامی مأمور هستم و محکم سر کار خود ایستاده‌ام گفت: برنامه‌ای برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ندارم.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان