Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌الله شیوخی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ۹ هکتار از مراتع بکر روستای "قازان‌کندی" بخش تخت‌سلیمان آتش سوزی شده که این آتش سوزی پس از چهار ساعت مهار شد.

وی تصریح کرد: این مراتع در منطقه بسیار سخت‌گذر واقع شده که بلافاصله پس از مشاهده دود در منطقه، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به محل آتش‌سوزی اعزام شده و با اقدام فوری عملیات اطفای حریق در مراتع بکر این روستا را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب  با بیان اینکه مراتع و اراضی ملی روستای قازان‌کندی تکاب محل چرای احشام و نیز محل زیست برخی حیوانات وحشی است که براثر این آتش‌سوزی تخریب شد، اذعان داشت: این آتش‌سوزی به صورت عمدی توسط ۲ فرد ناشناس اتفاق افتاده که این افراد در حین تعقیب و گریز ماموران یگان منابع طبیعی فرار کرده و شناسایی نشدند.

شیوخی ادامه داد: وقوع این حریق در مراتع، بیست و دومین حادثه آتش‌سوزی در اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان طی امسال به شمار می‌رود که امسال طی آن ۱۱۵ هکتار از مراتع این شهرستان در آتش سوخته است.
شیوخی گفت: مراتع و اراضی ملی ۲۰ روستای تکاب در سال جاری بر اثر سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی، روشن کردن آتش در نزدیکی مراتع و خاموش نکردن زبانه‌های آتش در ارتفاعات و کوهستان‌ها طعمه حرق شده است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی مدیریت بحران روستا مراتع آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک‌مغازه شارژ سیلندر گاز و کنترل آن از سوی آتش‌نشانان خبر داد.

هادی عیدی‌پور امروز، ۱۲ اردیبهشت با اعلام‌ وقوع این حادثه در خیابان حضرتی‌ و سرایت آتش به طبقه فوقانی انبار مجاور آن بیا کرد: این واقعه ساعت ۱۸:۵۹ دقیقه امشب به مرکز ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش، ۹ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۳۲ آتش‌نشان به همراه ۱۲ دستگاه خودرو در این عملیات حضور داشتند، تصریح کرد: آتش‌نشانان پس از تخلیه منازل و تصرفات مجاور و انتقال افراد به مکان امن اقدام به اطفاء آتش کرده و از سرایت آن به سایر مکان‌های مجاور و خسارات بیشتر پیشگیری کردند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد