Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال «خانه امن» به تهدیدات داعش و حمایت کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. خط اصلی قصه این سریال سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تا به حال در تلویزیون شاهد سریال‌های امنیتی زیادی نبودیم و هر آنچه تولید و پخش شده، بیشتر از تخیل نویسنده بهره برده است و واقعیت زیادی در آن ریشه نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما از ۱۰ آبان ماه سریالی تحت عنوان «خانه امن» قرار است از شبکه یک سیما به روی آنتن برود. سریالی در ۵۰ قسمت که داستان آن درباره مامور امنیتی است که به پرونده‌هایی ورود می‌کند. این سریال براساس پرونده‌های واقعی و امنیتی به نگارش درآمده است و تولید شده است. احمد معظمی کارگردان این سریال است و حسین تراب نژاد نیز نویسندگی آن را به عهده داشته است.
** سه گانه‌هایی در امتداد یکدیگر
این امکان وجود دارد که فصل‌های دو یا سه هر سریالی ساخته شود، اما در مورد خانه امن باید گفت سریالی است که در ادامه دو گانه سارق روح و ترور خاموش ساخته شده و کامل کننده آن‌ها است. این سه سریال ارتباط داستانی بین شان وجود ندارد، اما فضای موجود در آن‌ها تا حدودی شبیه به هم است.
** «سارق روح» و ورود به موضوع فرقه‌های انحرافی
«سارق روح» نیز به سراغ فرقه‌های انحرافی رفته بود. این اثر ژانر مهیج و معمایی داشت و برگرفته از یک ایده پژوهش محور بود. این مجموعه به موضوع امنیت نرم و آسیب‌های اجتماعی می‌پرداخت.
** «ترور خاموش» و ماجرای مافیای مواد مخدر
سریال ترور خاموش مافیای موادمخدر را به تصویر می‌کشید. این سریال چند آسیب اجتماعی جدی را همزمان مورد بحث و بررسی قرار داد، معضلات و ناهنجاری‌هایی مثل کودک همسری، طلاق، مواد مخدر و حاشیه‌نشینی.
** احمد معظمی کارگردان این سه گانه
معظمی در این سال‌ها سریال‌های بسیاری را کارگردانی کرده است. شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، جاده چالوس، سایبر، دیوار شیشه ای، ملکاوان و ...، اما حالا او با خانه امن سه گانه سریال هایش را کاملتر می‌کند و در کنار فرقه‌های انجرافی و مافیای مواد مخدر، این بار به سمت ماجرا‌های نیرو‌های امنیتی و داعش و ... می‌پردازد.
** سریالی بر اساس پرونده‌های واقعی
این سریال بر اساس پرونده‌های واقعی ساخته شده است و ماجرا برمی گردد به حضور داعش در ایران و ماجرای تروریستی که توسط وزارت اطلاعات خنثی می‌شود. این سریال به تهدیدات داعش و حمایت کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. این سریال امنیتی و جاسوسی، خط اصلی قصه‌اش سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است. همان طرح آمریکایی- عربی که در حقیقت برای ناامن کردن ایران در دستور کارشان قرار داده شده و جزو اهداف شوم و شیطانی‌شان بود.
** شباهت‌های بین «خانه امن» و «ترور خاموش».
اما اگر بخواهیم این سریال را با دو سریال دیگر ترور خاموش و سارق روح قیاس کنیم، باید بگوییم ساختار این سریال شبیه به ترور خاموش است. ماجرا درباره یک پرونده امنیتی است که در کنار آن خانواده‌هایی درگیر این پرونده شده اند، چه خانواده‌هایی که مظلوم و قربانی می‌شوند و چه خانواده‌هایی که جزو بدمن‌های قصه هستند. همچنین در این سریال قصه خانواده نیرو‌های امنیتی را هم شاهد خواهید بود که تا به حال در سریال‌های اینچنینی کمتر به آن پرداخته شده است.
** سریال‌هایی که تخیل نویسنده بوده است
تا به حال اغلب سریال‌هایی که در این ژانر ساخته و به پخش رسیده است بیشتر از عنصر تخیل بهره برده اند و کمتر سریال‌هایی دیدیم که بر اساس واقعیت و به صورت مو به مو به جزئیات یک واقعه بپردازد. اما خانه امن اینطور نیست و به صورت عینی از روی اتفاق‌های واقعی ساخته شده است.
** تراب نژاد: از حضور آقای اصفهانی به عنوان مشاور بهره بردیم
«حسین تراب نژاد» نویسنده سریال «خانه امن» که پیش از این نگارش سریال‌های شرایط خاص، ترور خاموش، گیله وا، فوق سری، شوق پرواز، هفت سنگ، پرده نشین را به عهده داشته است، در گفتگو با خبرنگار فارس، گفت: خوشبختانه آقای اصفهانی به عنوان مشاور در کنار ما و ناظر پروژه بودند و هر آنچه قابل پخش بود را به ما می‌گفتند و اینطور نبود که به بخش‌هایی ورود کنیم که غیر قابل پخش هستند.

این نویسنده همچنین ادامه داد: نگارش این سریال برایم جذاب بود به این دلیل که جنبه‌های سیاسی آن از بخش امنیتی پررنگ‌تر است و مباحث سیاست بین الملل نیز مطرح می‌شود. همیشه سریال‌هایی که به طور صرف به بخش امنیتی ورود داشت برایم جذاب نبود و به همین دلیل این سریال را دوست دارم.
** پرویز فلاحی پور و ایفای نقش قاضی
فلاحی پور تا به حال نقش‌های بسیاری را در تلویزیون بازی کرده است. از میان آن‌ها می‌توان به بازی تاثیر گذارش در سریال شب دهم اشاره کرد و نقش یاور دلنواز که عاشق و دلباخته رفعت بود و در آخر نیز از عشقی زمینی به عشقی فرازمینی رسید. مرده متحرک، مرد هزار چهره، دلنوازان، در جست و جوی آرامش و ترور خاموش نیز از جمله سریال‌های او در این سال‌ها بودند. فلاحی پور جدیت خاصی در بازی هایش دارد که قطعا برای ایفای نقش یک قاضی در سریال «خانه امن» گزینه بسیار مناسبی است.
** حمیدرضا عطایی و ایفای نقشی ادامه دار
عطایی در سریال «ترور خاموش» شخصیت مرتضی را بازی کرده بود و در قالب یک مامور اطلاعاتی که در پایان تصویر یک قهرمان را ارائه داد، ظاهر شد و به قولی قرار است این شخصیت ادامه پیدا کند. اما با توجه به تصاویری که از بازی او درخانه امن منتشر شده است بعید نیست او بخش‌هایی در نقش یک داعشی حاضر شود.
** حمیدرضا پگاه در نقش مامور امنیتی
یکی از نقش‌های اصلی این سریال بر دوش حمیدرضا پگاه است. با من بمان، آوای باران، هست و نیست از سریال‌های پگاه در این سال‌ها است. اما او در خانه امن نقش یکی از مامور‌های امنیتی را ایفا می‌کند و از معدود مامور‌های امنیتی است که در این سریال به زندگی شخصی اش نیز ورود شده است.
** تصویربرداری در اروپا
از لوکیشن‌های این سریال جاسوسی امنیتی می‌توان به تهران و بخش‌هایی در اروپا اشاره کرد. گروه تولید به فراخور قصه می‌بایست سکانس‌های خارجی را با حضور برخی از بازیگران در اروپا مقابل دوربین ببرند.   ** امین زندگانی و چالش‌های یک مامور امنیتی
امین زندگانی نیز تا به حال در نقش مامور امنیتی دیده نشده است و علیرغم اینکه از این قبیل پیشنهاد‌ها زیاد داشته است، اما اولین بار است که نقش یک مامور امنیتی را در قالب یک سریال شبانه بازی می‌کند و در قالب این نقش دچار چالش‌هایی خواهد شد.

حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، حمید رضا عطایی، پرویز فلاحی‌پور، سیما تیرانداز، حمید عطایی، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، سپیده خداوردی، سوگل طهماسبی، علیرضا رئیسی، نیلوفر کوخانی، قربان نجفی، ارسطو خوشرزم، کاوه آفاق، روژین رحیمی طهرانی، زهره نعیمی، سامان دارابی و... در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سریال تلویزیونی تروریست های داعش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مامور امنیتی ترور خاموش سریال هایی ایفای نقش فلاحی پور تا به حال سارق روح خانه امن نقش یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"

عباس عبدی در یادداشتی با عنوان «بی‌سابقه در تاریخ ایران» در روزنامه اعتماد نوشت: این روزها در کنار موضوعات مهم دیگر، شناخت جناح‌بندی‌های داخلی جریان غالب اصولگرایان نیز می‌تواند جالب و آموزنده باشد. گرچه این جریان لایه‌های پیچیده‌ای دارد و به علت «قدرت‌محور» بودن آنان مسائل مادی و منفعتی حرف اول را در مجادلات میان آنها می‌زند، ولی در مجموع می‌توان آنان را ذیل سه گروه کلی تقسیم‌بندی کرد‌ که البته هر کدام از این گروه‌ها، به ویژه تندروهای آنان از باندها و زیرگروه‌های عجیب و غریبی تشکیل می‌شوند که هر کدام آنان می‌توانند موضوع مطالعه و تحلیل جداگانه‌ای قرار گیرند.   گروه اول، در حال حذف کامل از عرصه سیاسی هستند. آنان همان اصولگرایان سنتی هستند که در انقلاب هم بودند، تقیدات شرعی دارند، بیش از آنکه دنبال منافع و قدرت باشند، خود را ملتزم به ارزش‌ها و برداشت‌های دینی خود می‌دانستند، هر چند از سال ۱۳۶۸ به بعد آنان نیز «قدرت‌محور» بودند، ولی صبغه عقیدتی آنان و نیز سابقه تاریخی خودشان، به ویژه در رابطه با روحانیت مانع از هضم آنان در هزار لای قدرت می‌شد.    حدی از استقلال را برای خود قائل بودند، همین استقلال‌جویی و پرهیز از غوطه‌ور شدن در عوام‌گرایی افراطی آنان را کم‌کم به حاشیه بُرد و حضور سیاسی آنان را بسیار کمرنگ کرد. نکته جالب اثرات رسانه‌ای بر حذف و یا به حاشیه راندن این گروه است.    ابزارهای اصلی آنان برای حضور در میدان در درجه اول حمایت قدرت سپس انحصار صدا و سیما و بالاخره شبکه‌های مساجد بود، ولی کم‌کم شبکه مساجد را با نیروهای جدید از دست آنان خارج کردند سپس هیات‌هایی را جایگزین نهاد مجلس نمودند.    در ادامه با شکستن انحصار رسانه‌ای و آمدن شبکه‌های اجتماعی و بالاخره تغییر ریل قدرت به سوی جوانگرایی، این جناح عملا از گردونه سیاست به خارج پرتاب شده‌اند و شانس چندانی برای حضور دوباره ندارند. نه انگیزه کافی دارند و نه حتی توان لازم را. بسیاری از آنان ناامید از آینده هم هستند. فرزندان اغلب آنان راه خود را از سیاست رسمی جدا کرده‌اند.   گروه دومی از اصولگرایان هستند که کمابیش ادامه گروه اول هستند، با این تفاوت که در عرصه مدیریتی کشور حضور دارند. کم هم نیستند، هر چند به مرور در حال اخراج هستند.    اینها اغلب نسل بعدی گروه اول هستند. فاقد انسجام و تشکیلات روشنی هستند ولی به صورت فردی حضور عمومی دارند، حرف می‌زنند، نقد می‌کنند، افشاگری می‌کنند، التزامات آنان به قدرت فرع بر تعهدات آنان به حقیقت و واقعیت است. با توجه به صبغه اصولگرایی که دارند، راحت‌تر هم حرف می‌زنند. حس می‌کنند که به آنان خیانت شده و مورد سوءاستفاده سیاسی قرار گرفته‌اند. هر دو گروه فوق از برخی جهات با بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان نزدیکی‌های تحلیلی و فکری دارند. هر دو گروه تقیدات مذهبی متعارفی دارند و نسبت به آن نیز حساس هستند.   گروه سوم مجموعه‌ای متنوع هستند که متشکل از نسل‌های دوم و سوم هستند. ویژگی اصلی آنان «قدرت‌محوری» است، ولی تعبیر خود را از آن دارند. در واقع قدرت و ثروت را برای خود می‌خواند. مذهب آنان عمیق نیست، بیشتر مناسکی و نمایشی است. ضوابط و ارزش‌های دینی برای آنان در خدمت بالا رفتن از نردبان قدرت است و فقط تا همین مرحله اهمیت دارد.    دین آنان تقریبا جدید است. آنان از فرقه‌ها و دسته‌ها و باندها و گنگ‌های گوناگونی تشکیل شده‌اند. به همین دلیل است که از بیرون نمی‌توان فهمید چرا به یکباره فرد مهم این جناح در تهران اول نمی‌شود و شخص دیگری نفر اول می‌شود.    این محصول تشکیلات فرقه‌ای آنان است. وحدت تشکیلاتی ندارند و اتفاقا به دلیل ماهیت باندی خود، اختلافات عجیب و غریب داخلی دارند.    قدرت‌محوری آنان تا حدی است که مغایر با اولویت‌های خودشان نباشد، لذا در جریان اخیر حجاب به صورت غیرمستقیم در برابر تذکر به روند جاری رسمی علیه زنان حمله کردند.    ذهنیت‌های آنان تخریبی است. گرایش‌های آخرالزمانی دارند و این گرایش نه از روی اعتقاد، بلکه به این علت است که بحث و گفت‌وگوی عقلانی را بلاموضوع می‌کند.    ضد علم، طرفدار نظریه توطئه، مخالف قانون و حاکمیت آن هستند. ادبیات آنان در فضای مجازی مشهود است. هتاکانه و غیردینی است. بسیار متکی به رسانه‌های انحصاری هستند. در عمل هیچ ایده و برنامه ایجابی ندارند، جز ویرانگری و تخریب و تقابل در داخل و خارج از کشور.    تناقضات گفتاری و رفتاری آنان فراوان و شدید است ولی در ذیل کسب قدرت به هر قیمتی قابل رفع است. به راحتی چشم را بر فساد خود و دوستان‌شان می‌بندند، حتی آن را توجیه هم می‌کنند.    برای آنان «حق» معنای مستقلی از «نفع» و «قدرت» خودشان ندارد، لذا بی‌شخصیت‌ترین رفتارهای سیاسی را در تاریخ جدید ایران از خود نشان می‌دهند. مهم‌تر از همه اینکه فاقد حداقلی از اخلاقیات و شرم هستند.    به راحتی دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند و حرف خود را تغییر می‌دهند، حقیقت مسلم و روشن را نفی می‌کنند، در تاریخ ایران وجود گروهی مشابه آنها یا بی‌سابقه است یا کم‌سابقه. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • جنایت فجیع در لواسان به سبک سریال آمریکایی‌
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!