Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار گلپایگان گفت: ۴۳ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان از مجموع ۸۶ میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ شهرداری گلپایگان در شش ماه نخست محقق شد که ۷۰ درصد از این مبلغ در بخش عمرانی هزینه شده است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تأمین منابع مالی چالش اساسی شهرداری‌های کشور از جمله شهرداری گلپایگان است، اظهار کرد: سال گذشته در تنظیم برنامه بودجه سال ۹۹ پیش بینی وجود ویروس کرونا و اثرات منفی آن در اقتصاد شهرداری نشده بود، لذا با فراگیر شدن این بیماری در شش ماه نخست امسال تنها سه ماه درآمد داشتیم چون سه ماه دولت اعلام کرد که درآمد ارزش افزوده به شهرداری‌ها تعلق نمی‌گیرد، از سوی دیگر ارزش افزوده‌ای که با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل از محل منابع استانی به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد نیز اختصاص نیافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بدون کسب درآمد اجرای پروژه‌های عمرانی امکان ندارد، تصریح کرد: با وجود کمبود منابع درآمدی تاکنون حقوق کارگران و پرسنل شهرداری بدون تأخیر پرداخت شده است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه باید سرانه هر نفر در هر شهر حداقل سه میلیون تومان باشد، گفت: بودجه سال ۹۹ شهرداری گلپایگان از ۴۱ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۸۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافت که به دنبال آن سرانه شهروندی نیز از ۶۶۸ هزار تومان به یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان افزایش یافت.

شکرزاده ادامه داد: ۴۳ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان از مجموع ۸۶ میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ شهرداری گلپایگان در شش ماه نخست محقق شد که ۴۰ درصد مربوط به عوارض ساخت ساز و نوسازی و ۱۶ درصد از طریق فروش ۲۸ پلاک زمین به میزان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تأمین شده است و ۷۰ درصد از این مبلغ در بخش عمرانی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون شهرداری، فروش زمین در پروژه‌های عمرانی باید هزینه شود، البته در مقابل فروش زمین آزاد سازی در مسیرهای بلوار امام رضا، خیابان مطهری و خیابان شهید احمدی انجام شد، در بلوار آیت الله محمودی هم برای آزادسازی سه پلاک ۱۵ میلیارد تومان باید هزینه شود.

شهردار گلپایگان اضافه کرد: در شش ماه دوم سال گذشته با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان ۵۰ پلاک جایگزین از اداره راه و شهرسازی شهرستان در قالب تهاتر با بدهی‌هایی که داشتند واگذار شد که در جریان مرحله صدور سند است؛ با توجه به مشکلاتی که مسکن مهر دارد با رایزنی‌هایی که انجام دادیم قرار شد با فروش درصدی از این زمین‌ها مشکلات این منطقه رفع شود.

کد خبر 451855

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار گلپایگان بودجه 99 شهرداری پروژه هاي عمراني گلپایگان شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری گلپایگان میلیارد تومان میلیون تومان بودجه سال ۹۹ شش ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری