Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دیده بان شفافیت و عدالت؛ در نامه احمد توکلی به منصور غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: پژواک مطالبه جمع کثیری از داوطلبان شرکت در کنکور پیشِ­ رو بود. آنان که فارغ‌التحصیلان دبیرستان نظام قدیم هستند، از شما خواسته بودند در امری آزموده شوند که بدان­ها آموخته‌­اید! اگر هیچ دلیل دیگری در کار نبوده باشد، باز این درخواست اجابت شدنی است؛ زیرا چنانکه ملاحظه می‌فرمایید، آنان کاری را از مسوولان ذیربط خواسته‌اند که خدا نیز از بندگانش خواسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت خاطرنشان کرد: دلیل دیگر اینکه متأسفانه آموخته‌های دوره دبیرستان، نقش روشنی در گذراندن مدارج دانشگاهی ندارد تا ما نگران تأثیر منفی تفاوت آموخته‌های نظام قدیم و جدید باشیم. مضافا در اقتصاد بخش عمومی و حقوق عمومی به جوانان خود می‌آموزیم که اصل بر این است که دولت در مال و اراده مردم دخالت نمی‌کند، مگر با حجت کافی. کدام حجت محکم در دست بود که دولت بتواند هزینه سنگین تجهیز و تأمین امکانات اجرای تصمیم شورای محترم سنجش و پذیرش دانشجو را بر جوانان تحمیل کند؟ مقصود، تصمیم به خودداری از تمدید کنکور نظام قدیم و تأکید بر برگزاری کنکور سال ۱۴۰۰ تنها براساس نظام جدید آموزشی است.

توکلی ادامه داد: اقل وظیفه، شفاف‌سازی دلایل شورای تصمیم‌گیرنده و اثبات عادلانه بودن آن تصمیم بوده است. در فرض نبودن دلایل متقن تقدیم شده، بلای بحران ویروس کرونا که با خود بحران کاملاً و مطلقاً بی‌سابقه‌ای را از جهت زیستی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی بر جوامع بشری تحمیل کرده است؛ بحرانی که تاکنون میلیون‌ها جان را ستانده و میلیون‌ها خان و مان را برانداخته است. اقتضای روشن این وضعیت، مدارای با مردم آسیب‌دیده است، نه سختگیری!

وی افزود: دیده‌بان شفافیت و عدالت صمیمانه بر نظر کارشناسی‌اش اصرار دارد. چنان‌که کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مأمور ویژه پیگیری موضوع، از طرح تمدید کنکور نظام قدیم، حمایت می‌کنند. مقتضی است شورای محترم سنجش و پذیرش دانشجو با تشکیل جلسه‌ای اضطراری در تصمیم متخذه تجدیدنظر کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری احمد توکلی وزارت آموزش و پرورش منصور غلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری احمد توکلی وزارت آموزش و پرورش منصور غلامی مجلس شورای اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری احمد توکلی وزارت آموزش و پرورش منصور غلامی اخبار کنکور نظام قدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واسه نونه... واسه نونه!

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: اولین صف، صف نان بود که توجهم را به‌خود جلب کرد. مردان و زنان پا به سن‌گذاشته‌ای که روز خانواده‌ را باید با سنگک داغ آغاز می‌کردند؛ وگرنه سنگ شان روی سنگ بند نمی‌شد و زمین شان به آسمان می‌رسید و آسمان شان به زمین! پاهایم کمی شل شد که من هم نان به‌دست شوم، اما قرار نیم‌ساعت نرم دویدن، برایم جذاب‌تر بود تا نان تازه.

بیش‌تر بخوانید: معدل آزمون نهایی بچه های سال آخر دبیرستان اعلام شد | مدرسه؛ کارخانه‌ یکسان‌سازی!

اما صف دوم، انبوه‌تر از این حرف‌ها بود که بتوان آن را نادیده گرفت. دو کوچه آن طرف‌تر، جلوی درِ بسته دانشگاه علم و صنعت و انبوهی از عاشقان علم و دانش که برای عبور از سد کنکور، لحظه‌شماری می‌کردند تا در باز شود و در آزمونی آزمایشی شرکت کنند. گروه سنی‌شان، جوان و تک‌خال‌هایی میانسال و اندکی هم ریش‌سفید. تصمیم گرفتم مسیرم را به طرفشان کج کنم تا شاید خاطرات کنکور لعنتی در ذهنم زنده شود.

سردرگمی، شباهت مان بود و تنها تفاوت کنکوری‌های سال ۱۴۰۳با کنکور دهه۷۰، این بود که ما قبل از بازشدن در محل آزمون، دور هم جمع می‌شدیم و چرت و پرت می‌گفتیم و می‌خندیدیم، ‌اما این جماعت تازه به سد رسیده، معمولا سرشان توی گوشی بود و کسی، دیگری را تحویل نمی‌گرفت. به‌سختی توانستم با دو سه نفر ارتباط برقرار کنم، البته با حال در جازدن! یکی از جوان‌ها که سبیل انبوهی هم برای خودش دست‌وپا کرده بود، در جواب پرسش بی‌مزه من گفت: «بابام گفته باید عمران قبول بشم، اما من عشق ورزشم...» دیگری هم سرش را به نشانه‌ اعتراض چرخاند و آخری هم گفت: «واسه نونه... ه. واسه نونه!»

فضا سنگین بود و داشت عرقم خشک می‌شد. نفسم گرفته بود؛ از آنها فاصله گرفتم تا کمی اکسیژن تازه وارد ریه‌هایم شود. دو کوچه بالاتر، جمعیت دیگری گرد هم آمده بودند؛ فکر کردم آنجا هم حوزه کنکوری آزمایشی است؛ اما از آن دور، سن و سالشان به پشت کنکوری‌ها نمی‌خورد. این را از سر و صدا و جیغ ‌و ‌ویغشان می‌شد فهمید؛ گروه سنی نوجوان!

کمی سرعتم را زیاد کردم تا زودتر کنجکاوی‌ام فروکش کند. گروه سنی؛ نوجوان! دخترانی معصوم که به همراه والدین‌شان، جلوی در مدرسه‌ای با برج و باروهایی به آسمان رسیده، ایستاده بودند و هی پا به‌پا می‌شدند. یکی گفت: «اگه قبول نشم مامانم پوستم رو می‌کنه» و دیگری گفت: «دختر همسایه‌مون دبیرستانش همین‌جا بود و الان پزشکی می‌خونه...» و یکی هم اول صبحی، اصلا نای حرف‌زدن نداشت.

بدجوری به نفس‌نفس افتاده بودم. ترجیح دادم هر چه زودتر به خانه برگردم تا در نخستین روز دویدن، گروه سنی کودک‌تر و جمعیت حیران‌ و سرگشته‌تری سر راهم سبز نشوند!

کد خبر 847073 برچسب‌ها جوانان نوجوان مدرسه و مدارس کنکور

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف | تکرار کنکور برای داوطلبان سیل‌زده
  • صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو | اینفوگرافیک
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • واسه نونه... واسه نونه!
  • تصاویر جالب و کمتر دیده شده از تهران قدیم/ عکس
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد