Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 6 آبان 99) در صحن علنی مجلس در جریان گزارش ارائه کمیسیون صنایع و معادن درباره بررسی بازار فولاد اظهار داشت: مشکلاتی که در حوزه بازار فولاد وجود دارد چندین مورد است که مورد نخست عدم وجود طرح جامع تولید فولاد در زنجیره تولید و عرضه که یکی از زنجیره‌های مغفول‌مانده این صنعت است که تاکنون وزارت صمت و مسؤولان هیچ طرحی اعم از تولید، زنجیره ارزش افزوده و صادرات تهیه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس آمار صادرات بیشترین صادرات ما در حوزه فولاد مربوط به شمش فولاد است که ارزش افزوده بسیار پایینی در مقایسه با زنجیره‌های پایین دستی داشته‌ایم.

بدری تأکید کرد: حداکثر فولاد مورد نیاز در کشور 14 الی 15 میلیون تن است، گفت: در صورتی که تولید سالانه ما بر اساس آمار و برآورد در سال 99 به 30 میلیون تن می‌رسد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: تقریبا دو برابر مصرف مورد نیاز کشور تولید فولاد داریم، در صورتی که براساس گزارش کمیسیون صنایع مجلس و آمار امسال کاهش صادرات در این حوزه نسبت به سال گذشته صورت گرفته است. بنابراین مشخص است مشکل مدیریت در بازار و عرضه کاملا مشهود است و یکی از این مشکلات اختلاف قیمت بین بورس و بازار حاشیه است.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات مجلس شورای اسلامی ارزش افزوده اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار را نیز به‌همراه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به خبرگزاری تسنیم انجمن تجارت الکترونیک تهران، با صدور بیانیه دریافت مالیات ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی،  اعلام کرد:

چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین علی‌رغم بخشنامه صادره سال 1399 سازمان امور مالیاتی مبنی بر “معافیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر از مالیات بر ارزش افزوده”، متأسفانه اقدام به مطالبه مالیات ستانی از کاربران تاکسی‌های اینترنتی نموده است ‌که خوشبختانه با واکنش منطقی تعداد قابل توجهی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام مغایر قانون همراه شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن قدردانی از جناب آقای میرتاج‌الدینی و سایر نمایندگان مخالف، تاکید می‌کند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی برای کاربران را نیز به‌همراه خواهد داشت.

تاکسی‌های اینترنتی هم اینک زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری در سراسر کشور را تأمین می‌کنند و طبعا، هر شکلی از افزایش دستوری تعرفه‌های این بخش، آثار تورمی غیرقابل جبرانی را برای مردم به‌همراه خواهد داشت.

علاوه بر آن، سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد هزینه‌های سربارِ غیرکارشناسی برای کاربران این گروه از استارتاپ‌ها، بدنه‌ی اکوسیستم دیجیتال را نیز نحیف‌تر می‌سازد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران از وزیر محترم اقتصاد تقاضامند است تا با عنایت به مشکلات عدیده‌ی این طرح که پیش‌تر عنوان شد، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشکلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی