Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@21:28:26 GMT

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۵۰۹

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از تحریم‌های ضد ایرانی و در واکنش به حرفهای اخیر رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اتخاذ رویکردی دیپلماتیک را برای تعامل با تهران موثرتر دانست.

خبرگزاری میزان- وی در حساب کاربری توئیتر نوشت: اگر تحریم ها تقریبا ته کشیده است، زمان آن نیست که به چیزی موثرتر بیندیشیم؟ مثلا دیپلماسی؟ دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن خود اذعان کرده است که دیگر تحریمی نمانده که علیه ایران اعمال نشده باشد. «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته که تحریمی نمانده است که آمریکا علیه ایران اعمال نکرده باشد.

وی در عین حال از «اقدام‌های بازدارنده» بیشتری علیه تهران، مسکو و پکن خبر داده اما توضیح بیشتری در این مورد نداده است.

ترکش خالی تحریم‌ها نکته‌ای است که سیاستمداران ایران و آمریکایی به آن اشاره کرده و هدف از تکرار تحریم‌ها و تحریم‌های تکراری را جنگ روانی و تبلیغات برای موفق نشان دادن کارنامه دولت جمهوریخواهان در برخورد با ایران دانسته‌اند.

واشنگتن از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و به بهانه‌های مختلف تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی در پیش گرفت که در دوران شکوفایی صنعت هسته‌ای این تدابیر ظالمانه به اوج خود رسید و تقریباً تمامی ارکان نظام را نشانه رفت.

بیشتر بخوانید: رییس جمهور آمریکا: بزرگ‌ترین دشمن و رقیب آمریکا، «چین» است

گرچه پس از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ بخش‌هایی از تحریم‌های اقتصادی آمریکا کنار گذاشته شد، ولی با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و وعده او برای تجدیدنظر در برجام، آمریکا به طور یک‌جانبه از این توافق خارج و تحریم‌های خود را که به‌صورت نصفه و نیمه به حالت تعلیق درآورده بود، دوباره اجرا کرد.

دولت جمهوری‌خواهان که بازگشت تحریم‌های پیشین را برای نیل به اهداف سیزده‌گانه خود ناکافی می‌دید، در ادامه راهبرد فشار حداکثری تلاش کرد تا به بهانه پایان تحریم تسلیحاتی ایران و علاوه بر اعمال تحریم‌های جدید، تحریم‌های سازمان ملل را با توسل به قطعنامه ۲۲۳۱ بازگرداند.

گویا واشنگتن از بی اثر بودن این تهدید خود آگاه بود که پس از این تکرار تحریم‌ها به تحریم‌های تکراری نیز متوسل شد و در تازه‌ترین اقدام بار دیگر بانک‌های ایرانی را و برای چندمین بار هدف تحریم‌های ثانویه قرار داد.

اکنون باید دید رابرت اوبراین و همفکرانش در وزارتخانه‌های خزانه داری و امور خارجه به چه تمهید جدیدی برای اتخاذ «اقدام‌های بازدارنده» علیه ایران دست خواهند زد درحالی که خود او به صراحت اذعان کرده که دیگر گزینه ای برای تحریم های بیشتر علیه ایران باقی نمانده است.

/انتهای پیام/

ایرنا

برچسب ها: نماینده روسیه واشنگتن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نماینده روسیه واشنگتن علیه ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده تر از هسته های مخفی و مزدور داعش در تلاش هستند دولت سوریه را زیر فشار قرار دهند تا حملات نیروهای مقاومت علیه مواضع تحت اشغال آنان متوقف شود.

سرویس جهان مشرق - در هفته های اخیر درگیری های پراکنده میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروهک تروریستی که به صورت مستقیم از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شوند، افزایش یافته و بیشترین تنش ها از استان های حلب، الرقه و دیرالزور گزارش شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حومه جنوبی شهر الرقه (در جنوب استان الرقه) یکی از مناطقی به شمار می آید که هسته ها و عناصر مخفی داعش تحرکات دارند و حملات غافلگیرانه ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در منطقه الرصافه و المنصوره ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری مستقر در منطقه پس از چند ساعت درگیری موفق شدند حملات تروریست ها را در این محور دفع کنند؛ شماری از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر هم پس از متحمل شدن خسارت از منطقه متواری شدند.

جنگنده های روسی همزمان با درگیری ها، مواضع تروریست ها را در این محور هدف قرار دادند؛ در جریان دفع حملات عناصر تروریستی داعش در منطقه الرصافه در حومه جنوبی شهر الرقه، ۷ تن از نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه شهید و زخمی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منطقه راهبردی الرصافه در ۴۰ کیلومتری مرکز استان الرقه واقع شده و یکی از دروازه های جنوبی شهر الرقه محسوب می شود و شهر حماه را به شهر الرقه متصل می‌کند و از شمال غرب هم به فرودگاه الطبقه و از محور جنوبی و جنوب شرقی هم به استان های دیرالزور و حمص متصل می شود و حومه این منطقه سرشار از منابع نفتی است.

یک منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند به چرایی افزایش حملات عناصر مخفی داعش اشاره کرد و گفت: حملات تروریست ها واکنشی به عملیات های نیروهای مقاومت علیه مواضع و پایگاه ارتش ارتش رژیم تروریستی آمریکا در شرق سوریه (مناطق اشغالی در استان دیرالزور) و هم مرز با عراق (منطقه اشغالی التنف) است.

این منبع میدانی افزود: در هفت ماه گذشته نیروهای مقاومت در عراق و سوریه خسارت های سنگینی را به آمریکایی ها در مناطق اشغالی شرق سوریه و نقاط مرزی مشترک با عراق وارد آورده اند و حالا واشنگتن با حمایت بیشتر از تروریست ها در تلاش است میزان آسیب پذیری نیروهای خود را کاهش دهد.

به گفته این منبع میدانی، آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده از نیروهای نیابتی خود (تروریست های داعش) قصد دارند به نیروهای مقاومت و دولت سوریه فشار وارد کنند تا عملیات علیه نیروهای آنان در مناطق اشغالی متوقف شود اما تاکنون ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی که از ابتدای جنگ علیه دولت سوریه از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شدند حالا در قالب هسته های مخفی مزدور در قبال دریافت پول و تجهیزات نظامی بیشتر از آمریکایی ها، حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت انجام می دهند.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود