Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@02:05:22 GMT

سلطان‌های فولاد در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۲۴۳۳

سلطان‌های فولاد در کشور وجود دارد

نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: اینکه چرا فقط ۲۲ درصد فولاد در بورس و ۷۸ درصد در حاشیه به فروش می‌رسد عدم اجرای قانون است.

به گزاررش مشرق، سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه ۷ آبان ماه در صحن علنی مجلس درباره گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره بررسی بازار فولاد، اظهار داشت: ماده ۶ قانون احکام دائمی قانون برنامه ششم توسعه، دولت را ملزم به فروش در بورس کرده اینکه چرا فقط ۲۲ درصد فولاد در بورس و ۷۸ درصد در حاشیه به فروش می‌رسد عدم اجرای قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نقشه بازار سهام براساس ارزش معاملات +عکس

وی افزود: قانون قاچاق کالا و عرض است که در این حوزه به دلیل عدم قانون بخشی از فولاد قاچاق می‌شود که ۶۰ درصد از فولاد به صورت شمش به فروش می‌رسد که در واقع خام فروشی و خلاف برنامه است.

نظری با تاکید بر اینکه دو تناقض و پارادوکس آشکار در حوزه فولاد وجود دارد، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم این دو موضع را حل کند بسیاری از مشکلات حل شود البته من می ترسم به دلیل ورود مجلس به این موضوع خباثان و دلالان بازار قیمت ها را بالا ببرند تا مجلس را تخریب کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان اقتصاد کشور را نجات داد؟

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه تولید در صنعت فولاد حدود ۲ برابر مصرف داخلی است، گفت: اما قیمت آن بالاتر از قیمت های عرف بین المللی است و این تناقض نشان دهنده عدم نظارت بر بازار و سوداگری هایی که توسط دلالان صورت می گیرد، است و امروزه شاهد رشد سلطان های فولاد هستیم.

نظری تاکید کرد: وزارت صمت در وظایف خود برای نظارت بر بازار کوتاهی کرده و تولیدکنندگان به حال خود رها شده اند و هر قیمت گذاری که باب میل خود باشد، انجام می دهند و مصرف کننده و منافع عمومی در نظر گرفته نمی شود و چطور است که یک بنگاه اقتصادی کوچک، یک کشاورز یا یک مغازه دار بارها و بارها مورد نظارت، فشار و بازرسی قرار می گیرد، اما کارخانجات فولاد هر طور دلشان بخواهد، قیمت گذاری کرده و محصولات را در بازار عرضه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت باید تکمیل چرخه نظارت بر عرضه کالا توسط کارخانجات تولید فولاد را در اولویت قرار دهد تا محصولات فولادی به مصرف کننده واقعی برسد و دست دلال ها و واسطه ها کوتاه شود و برابری قیمت ها و نظام عرضه و تقاضا در صنعت فولاد ایجاد شود و بورس در عرصه فولاد فعالتر عمل کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ قاچاق فولاد سلطان مجلس شورای اسلامی وزارت صمت قانون برنامه ششم توسعه مجلس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: نظارت جزو وظایف ذاتی ماست که در چهارچوب کلان آن صورت می‌گیرد و دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی پس از نشست مشترک با روسای کمیسیون‌ ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: در دنیای ورزش، ورزشکاران قلب جامعه قهرمانی آن کشور هستند و اگر آن قلب از کار بیفتد، مدیریت معنایی ندارد. ما سلسله نشست‌هایی در بخش‌های مختلف ورزش کشور برگزار می‌کنیم و این دومین جلسه با نمایندگان قهرمانان و روسای کمیسیون فدراسیون‌های ورزشی بود. هدف اصلی این بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مطرح شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران در نشست‌هایی که با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری داشتند، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و ما هم در این راستا و باتوجه به تاکید رئیس جمهوری، جلسات خود را بیشتر کردیم تا دغدغه‌ها مطرح شود. این‌ افراد نمایندگان قهرمانان هستند و مشکلات خود را مطرح کردند و خود ما هم نسبت به برخی از آن‌ها آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم که شرایطی را فراهم کنیم که قهرمانان در بهترین فضا، در رقابت‌های بین‌المللی مقام کسب کنند و این نشست‌ها به ارتباط نزدیک‌ مدیران با قهرمانان کمک کند.

هاشمی افزود: اقدامات خوبی برای ارائه تسهیلات به ورزشکاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد اما کافی نیست و باید توجه بیشتری داشته باشیم. قرار شد این نشست‌ها فصلی برگزار شود و مسئولیت جمع‌بندی آن نیز بر عهده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است تا چهارچوبی مشخص شود و فدراسیون‌ها هم توجه لازم را به ورزشکاران داشته باشند. در هر فدراسیون 6 ورزشکار نماینده ورزشکاران هستند و این ارتباطات نزدیک می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش نظارتی این وزارتخانه در امور باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان که مصوب مجلس است، ما باید نقش سیاست‌گذاری و نظارت را پیش ببریم. الان 34 هزار باشگاه در سراسر کشور داریم و مدیریت ورزش کشور باید امور لازم را پیش ببرد. نظارت جزو وظایف ذاتی ما است و منظور ما از نظارت، در چهارچوب کلان آن است و دخالتی در امور اجرایی نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستای خصوصی‌سازی، سرخابی‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کنند و برای بهتر اجرا کردن آن، باید نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای نظارتی ما در این زمینه بحث قانون فیرپلی مالی است. این قانون در مجلس تصویب شده است و آئین‌نامه‌اش را فدراسیون فوتبال باید در مجمع تصویب کند و نظارت روی اجرای این قانون برعهده مجموعه ورزش کشور است و نماینده آن، فدراسیون مربوطه خواهد بود. این نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد و سرخابی‌ها طرفداران بیشتری دارند و امیدوارم این واگذاری و خرید سهام این باشگاه‌ها، مبارک سهام‌داران باشد و دقت کافی و دغدغه لازم را داشته باشند. این دو باشگاه، مردمی هستند و ما هم کنار مردم هستیم و می‌توانیم زبان مردم برای همه باشگاه‌ها باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه