Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:48:43 GMT

پوستر دومین جایزه سال «استیکر» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۳۶۰۶

پوستر دومین جایزه سال «استیکر» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جایزه سال «استیکر»، پوستر دومین دوره جایزه سال «استیکر» نخستین پویانمایی جهان یعنی سفالینه‌ای با نقش یک بز است که در پنج حرکت به سمت درختی می‌جهد و برگ‌های آن را می‌خورد.

این جام سفالی که قدمت آن به هزاره سوم پیش از میلاد برمی‌گردد، در میان یافته‌های کوچک و بزرگ باستان‌شناسان در وسعت ۱۵۱ هکتاری «شهر سوخته» پیدا شده و نظر کارشناسان را بیش از سایر آثار مکشوفه به خود جلب کرده و به عنوان نخستین پویانمایی جهان مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمند نقاشی که جام سفالین را بوم نقاشی خود قرار داده، توانسته‌ است در پنج حرکت، بزی را طراحی کند که به سمت درخت حرکت و از برگ آن تغذیه می‌کند.

برخی معتقدند موارد منقوش بر این سفالینه بیانگر یک داستان زیبای باستانی ایرانی با نام «درخت آسوریک» است.

تحقیقات نشان داده که این نقش، قدیمی‌ترین ایده هنرمندان باستان برای ارائه تصویر متحرک و به تعبیر امروزی انیمیشن است.

دومین دوره جایزه سال «استیکر»، به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی برگزار خواهد شد.

آغاز این رویداد از مهرماه ۱۳۹۹ بوده و تا ۲۳ دی‌ماه سال جاری، همزمان با روز جهانی استیکر که اختتامیه این مراسم است، ادامه خواهد داشت.

در این دوره کارگاه‌های آموزشی نیز در نظر گرفته شده است تا هنرمندان بتوانند با ساختار و نوع طراحی استیکرهای ثابت و متحرک آشنا شوند.

گاه‌شمار جشنواره:

مهلت ارسال آثار در مرحله اول برای هر ۲ بخش: ۲۱ آذرماه ۱۳۹۹

کارگاه آموزشی آنلاین: ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۹

انتخاب آثار مرحله اول: ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹

اعلام اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه: ۲۵ آذرماه ۱۳۹۹

مهلت ارسال آثار در مرحله دوم: ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹

داوری نهایی: ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز: ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹ همزمان با روز جهانی استیکر

نشانی ارسال آثار: ایمیل Stickerprize@igap.net

کد خبر 5057370 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مسعود شجاعی طباطبایی انیمیشن پوستر فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی شبکه پنج سیما تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی ویروس کرونا فیلم مستند آلبوم موسیقی شبکه سه سیما شبکه مستند سیما محمود فلاح جایزه سال ماه ۱۳۹۹ دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب

محمد برخوردار در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب در دو مرحله برگزار شده است که در مرحله اول ۱۹ استان و در مرحله دوم ۳۱ استان مشارکت داشتند که آثار آنان مورد داوری قرار گرفت و از ۸۵۰ اثر ارسالی، ۴۲ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی با بیان اینکه رتبه برتر را در بخش داستان بزرگسالان رشته داستان کودک، کسب کرده است افزود: هنر قادر است در هم افزایی میان نسل‌ها نقش داشته باشد و این درست است که شعر و قصه محصول چهار عنصر تفکر، خیال، احساس و تا حدودی تجربه خالق اثر است اما همه ی آثار خلق شده را می‌شود آتش زیر خاکستری دانست که نسیمی می‌تواند آن‌را شعله ور کند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: قصه، بازگویی حوادث ممکن الوقوع زندگی است که خیال نویسنده به آن شاخ و برگ می‌دهد و آن را برای شنیدن جذاب‌تر می‌کند و نوشته باید آیینه‌ای باشد که بتواند سیمای جامعه را در خود منعکس کند.

برخوردار با اشاره به اینکه جشنواره ادبی دوست من کتاب، جشنواره ادبی است خاطرنشان کرد: در این جشنواره اهمیتی خوبی برای آثار ادبی قائل شده است و توانسته اعتبار کسب کند و همانگونه که میدانیم داستان نویسی برای کودکان کمک به پرورش عواطف و افکار کودکان خواهد کرد.

کد خبر 6096926

دیگر خبرها

  • صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی