Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:03:14 GMT

آتش‌سوزی در مراتع مهاباد ۹۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۰۳۸

آتش‌سوزی در مراتع مهاباد ۹۵ درصد کاهش یافت

مجید پاتو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری و همیاری مردم و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در این شهرستان امسال تنها یک فقره آتش‌سوزی به مساحت ۲ هکتار در مراتع این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۳ هکتار کمتر شده است.

 وی اضافه کرد: سال گذشته پنج فقره آتش‌سوزی در مراتع این شهرستان به وقوع پیوسته بود که بر اثر آنها در مجموع ۵۵ هکتار از مراتع این شهرستان طعمه حریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش آتش‌سوزی در مراتع گفت: ایجاد آتش‌بُر در حاشیە جادە‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، بکارگیری قرقبان در نقاط حساس و بحرانی، هشدا و آماده باش نیروهای یگان حفاظت، تشکیل تیم‌های اطفای حریق در اداره و گشت‌های مداوم در مراتع، و انجام مانورهای اطفا حریق، ترویج و تشویق شهرنشینان و روستایان به عدم  ایجاد آتش در نقاط حساس از دلایل کاهش میزان آتش‌سوزی در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه با توجه به شروع نشدن بارش‌های پاییزی هنوز هم احتمال آتش‌سوزی در مراتع وجود دارد، اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی مراتب را با سامانه ۱۵۰۴ به منابع طبیعی اطلاع دهند.

"پاتو" از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از حوادث و نابودی منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی رعایت کنند.

وی با اشاره به همکاری و همیاری خوب اعضای انجمن‌های زیست محیط این شهرستان در خصوص مقابله با آتش‌سوزی در مراتع گفت: از سال گذشته پویش "نه به آتش‌سوزی طبیعت" با همت همیاران طبیعت در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه "کاولان و کوران"،۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها آتش سوزی مراتع مهاباد آذربایجان غربی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع مهاباد آذربایجان غربی منابع طبیعی آتش سوزی مراتع مهاباد آذربایجان غربی منابع طبیعی اخبار کنکور آتش سوزی در مراتع منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی اجرای این میزان عملیات آبخیزداری، ۷۰ درصد خسارت سیل‌ها ر ا کاهش داده است.
باقری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد درباره یکی از این طرح‌ها گفت: طرحی است که ۷ الی ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری آن هست که شدت سیلاب را کاهش می‌دهد.
آقای راهداری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: در حدود ۲۵۰ سازه آبخیزداری که در این منطقه داشتیم توانست حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب رو هدایت کند.
خردمند معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: حدود ۴۱۶ سازه آبخیزداری رو ساختیم حجم مخزن این سازه‌ها بیش از ۶ و نیم میلیون متر مکعب هست که در این بارندگی اخیر بیش از ۸۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.
وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ما عملا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان آبی که تبخیر و تعرق می‌شود و از دسترس خارج می‌شود را جلوگیری بکنیم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره سازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل