Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: اگر هیئت کوهنوردی استان همدان به انتخاب قله کوبره به عنوان مرتفع‌ترین قله استان همدان معترض است باید پاسخ فدراسیون کوهنوردی را می‌داد تا در کمیته فنی این موضوع بررسی می‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، قله یخچال که قله یخچال‌ صاحب یا قله یخچال صاحب‌الزمان و قله گاوبره نامیده می‌شود، یکی از قله‌های واقع در کوهستان الوند است و به علت ذوب دیرهنگام برف‌های این قله، به آن یخچال گفته می‌شود، این قله در طرح سیمرغ فدراسیون کوهنوردی قرار داشت، طرح " 31 قله" در قالب یک پروژه ملی کوهنوردی با عنوان "سیمرغ کوه‌های ایران" با هدف معرفی و صعود بلندترین قله هر استان به عنوان یک جاذبه گردشگری ورزشی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چند روز پیش با اعلام اداره ورزش و جوانان تویسرکان، قله کوبره جایگزین قله یخچال شد. این در حالی است که قله یخچال امکانات خوبی برای کوهنوردان دارد؛ پناهگاه «صاحب زمان(عج) قله یخچال» در ارتفاع ۳۲۰۰ متری جانمایی شده است. این پناهگاه به دلیل داشتن پنل‌های خورشیدی، سرویس بهداشتی و نوع طراحی و ساخت آن، از مجهزترین پناهگاه‌های کوهستانی در کشور است اما از سوی فدراسیون کوهنوردی این قله از طرح سیمرغ خط خورد و جای آن را قله کوبره در استان همدان گرفت.

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره طرح سیمرغ و انتخاب قله کوبره در استان همدان به عنوان مرتفع‌ترین قله گفت: هدف از طرح سیمرغ که فدراسیون کوهنوردی چهار سال پیش استارت آن را زد، صعود به قله‌های مرتفع و ناشناخته در هر استان بود. در هر استان یا شهرستان‌هایی، قله‌هایی وجود دارد که با وجود ارتفاع زیاد اما ناشناخته هستند. در ابتدای شروع این طرح فدراسیون کوهنوردی از هیئت‌های استانی استعلام گرفت تا قله‌های مرتفع را به ما معرفی کند. وقتی این طرح به مرحله اجرا رسید، در چند قله از جمله استان مرکزی، کرمانشاه  مرتفع‌ترین قله را  باید در نظر می‌گرفتیم و آن را در طرح سیمرغ قرار می‌دادیم.

وی گفت: هدف اصلی فدراسیون این بود که قله دارای استقلال باشد یعنی به‌طور کامل در یک استان قرار گرفته باشد و میان چند استان مشترک نباشد تا صنعت توسعه گردشگری هر استان را با وجود این قله‌ها افزایش پیدا کند. فدراسیون در این طرح هیچ منفعتی ندارد و تنها هدف ما این بود که بار فعالیت از روی چند قله برداشته شده و دیگر قله‌های ناشناخته هم با استقبال دیگر کوهنوردان روبه‌رو شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در مورد انتخاب قله کوبره به‌جای قله یخچال در استان همدان اظهار کرد: حدود چند ماه پیش برخی از کوهنوردان به ما اعلام کردند که براساس GPS قله کوبره بلندترین قله در استان همدان است و حتی ما این موضوع را از هیئت کوهنوردی استان همدان پیگیری کردیم و آنها هم به صورت شفاهی آن را تأیید کردند اما نظر هیئت کوهنوردی استان روی قله یخچال بوده است. در بعضی از استان‌ها برخی اختلافات قومی و قبیله‌ای وجود دارد و فدراسیون به این مسائل به هیچ عنوان ورود نمی‌کند. در استان همدان سه قله بازگیر، کوبره و یخچال صاحب‌الزمان(عج) جزء قله‌هایی بودند که در طرح سیمرغ قرار می‌گرفتند.

زارعی گفت: قله بازگیر به این خاطر که هرم آن از استان لرستان است و شهرستان نهاوند هم روی آن ادعا داشت، از لیست قله‌های استان همدان حذف شد و دو قله کوبره و یخچال باقی مانده‌اند که طبق استعلامی که از سازمان نقشه‌برداری داشتیم، قله کوبره با 15 متر ارتفاع بیشتر به عنوان مرتفع‌ترین قله این استان انتخاب شد. این موضوع را سه بار به هیئت کوهنوردی استان همدان اعلام کردیم اما زمانی که این هیئت واکنشی به نامه فدراسیون نشان نمی‌دهد و آن را بی‌جواب می‌گذارد، در نهایت تصمیم بر این شد که قله کوبره جایگزین قله یخچال شود و به عنوان مرتفع‌ترین قله این استان در طرح سیمرغ قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد: همان‌طور که گفتم طبق استعلامی که از سازمان نقشه‌برداری صورت گرفته، قله کوبره به عنوان مرتفع‌ترین قله استان همدان شناخته شده اما در این میان برخی با ادعاهای پوچ مدعی شدند که فدراسیون کوهنوردی به خاطر بودن نام مقدس صاحب‌الزمان(عج) این تغییرات را انجام داده است که این موضوع از طریق فدراسیون در حال پیگیری قانونی است.

زارعی در پاسخ به این سؤال که تنها ملاک انتخاب یک قله، مرتفع بودن آن است یا بحث معروف بودن قله هم مد نظر است؟ گفت: این دو موضوع هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. اگر بحث معروفیت بود ما باید به سراغ الوند می‌رفتیم به خاطر اینکه بعد از دماوند همیشه بلافاصله اسم قله الوند آورده می‌شود. هدف ما همان‌طور که گفتم بلندترین قله هر استان است و طبق استعلام سازمان نقشه‌برداری و ارتفاع‌سنجی از این قله این انتخاب صورت گرفته است. اگر هیئت کوهنوردی استان همدان به این موضوع معترض است باید پاسخ فدراسیون کوهنوردی را می‌داد تا کمیته فنی ما این موضوع را بررسی می‌کرد. وقتی اهمال‌کاری از سوی هیئت کوهنوردی این استان صورت گرفته است، در نهایت فدراسیون هم موضوع را پیگیری کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در پاسخ به این سؤال که قله کوبره از نظر امکانات مانند قله یخچال نیست و باید ساخت و ساز در این قله صورت گیرد و آیا با این موضوع موافقت می‌کنند؟ عنوان کرد: فدراسیون بارها عنوان کرده که هیچ ساخت و سازی در هیچ قله‌ای نباید انجام شود و اگر قرار باشد کوهنوردان به یک قله صعود کنند باید از امکانات پای کوه استفاده کنند و حتی اگر مسیر طولانی باشد، از چادر استفاده کنند. شهر تویسرکان از نظر راهنمای محلی و تربیت مربی، فعالیت‌های قابل قبولی داشته و قطعاً این قله به مرور شناخته می‌شود. مگر قله‌هایی که از نظر ارتفاع از سایر قله‌ها مرتفع‌تر هستند از همان ابتدا امکانات داشتند. این قله هم به مرور شناخته می‌شود. ضمن اینکه فدراسیون هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال امکانات قله‌ها ندارد و آن را به هیئت‌های استانی و اداره کل ورزش شهرستان‌ها محول کرده است. همان‌طور هم که گفتم شهر تویسرکان هم از نظر راهنما و مربی فعالیت‌های خوبی داشته است.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: استان همدان یخچال رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی طرح سیمرغ هیئت کوهنوردی استان همدان رئیس فدراسیون کوهنوردی استان همدان طرح سیمرغ قله یخچال قله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!

عضو هیئت مدیره ورزشی باشگاه بایرن مونیخ درباره مسائل مربوط به انتخاب جانشین توماس توخل صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مکس اِبرل عضو هیئت مدیره ورزشی باشگاه بایرن مونیخ که به نوعی مغز متفکر این باشگاه در نقل‌وانتقالات به شمار می‌رود، در گفت‌وگو با «بیلد» آلمان، درباره شکست 3 بر یک شب گذشته (شنبه) بایرن مونیخ مقابل اشتوتگارت در هفته سی‌ودوم بوندس‌لیگای آلمان گفت: این بازی تمام شد و ما باختیم. ما در نیمه دوم فرصت خیلی خوبی برای پیش افتادن در نتیجه را داشتیم. جاه‌طلبی ما پیروزی در هر بازی است اما ما در بازی با اشتوتگارت این جاه‌طلبی را نداشتیم. وقتی هم بایرن می‌بازد، بحث‌های زیادی مطرح می‌شود. ما اما حالا تمام تمرکزمان را روی بازی چهارشنبه با رئال مادرید - در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا - گذاشته‌ایم.

وی درباره تلاش‌های نافرجام باشگاه بایرن مونیخ برای یافتن سرمربی جدید اظهار داشت: من رایزنی و شایعات را درک می‌کنم و می‌دانم که کل آلمان کم‌وبیش نسبت به این موضوع علاقه‌مند هستند، حتی بیشتر از فینال تمام آلمانی لیگ قهرمانان اروپا. من هرگز به طور علنی در مورد نام‌ها صحبت نکرده‌ام، چون طبق تجربه‌ای که دارم، هر اتفاقی ممکن است پیش از امضای قرارداد رخ دهد. رالف رانگنیک پیشنهاد ما را رد کرد و دلایلش را هم به ما گفت. ما از این بابت سورپرایز شدیم اما زندگی همین است. بارها گفته‌ام که وقتی دری بسته می‌شود، درهای دیگری باز می‌شود. فوتبال یک تجارت زودگذر است.

عضو هیئت مدیره ورزشی باشگاه بایرن مونیخ تصریح کرد: بارها گفته‌ام که ما به دنبال مربی‌ای هستیم که بتوانیم برای بلندمدت با او کار کنیم، بنابراین احتمال انتصاب مربی موقت برای فصل پیش‌ رو منتفی است. همیشه نمی‌توانید با اولین اقدام به هدف‌تان برسید و این کاملاً طبیعی است. مربیانی هستند که تصمیمات دیگری می‌گیرند و این حق مشروع آنهاست. ما ایده‌های خود را داریم و در مورد انتخاب سرمربی جدید بحث‌هایی داشته‌ایم و در حال جستجو هستیم، هر چند تا به حال نتیجه‌ای نداشت اما در نهایت موفق خواهیم شد.

مدیر ورزشی بایرن مونیخ: ماندن توخل غیرممکن است

اِبرل همچنین در خصوص آینده حرفه‌ای هافبک آلمانی باواریایی‌ها که گفته می‌شود بارسلونا نسبت به جذب او علاقه‌مند است، خاطرنشان کرد: ما البته با بازیکنان‌مان در حال صحبت هستیم. بایرن مونیخ باشگاهی بزرگ است. بازیکنان بدون توجه به اینکه سرمربی جدید چه کسی خواهد بود، می‌توانند تصمیم بگیرند در بایرن بمانند. ما می‌خواهیم سرمربی جدیدمان را پیدا کنیم و با او در مورد بازیکنان صحبت کنیم. حتی بدون مشخص بودن سرمربی جدید‌مان، بازیکنانی را در بازار نقل‌وانتقالات مدنظر داریم و ایده‌هایی در سر داریم. ما اینجا بیکار ننشسته‌ایم تا مربی جدید مشخص شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • حماس: به پیش‌نویس یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • عقب ماندگی بزرگ در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان
  • ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • پاسخ به مهم‌ترین پرسش هواداران استقلال؛ مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد