Web Analytics Made Easy - Statcounter

برابر اعلام مسئولان بهداشتی طی ۴۵ روز گذشته شهرستان دره شهر به طور متوالی در وضعیت قرمز قرار داشته و با وجود خارج شدن شهرستان های جنوبی ایلام از وضعیت قرمز در زمان های متعدد، اما وضعیت این شهرستان کماکان از نظر شیوع کرونا قرمز است.

خبرگزاری شبستان- ایلام، مجتبی کاور: هفته جاری بود که سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از میان ۱۹۲ شهرستان وضعیت قرمز کشور، ۴۳ شهرستان در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند، در این میان نام ۲ شهرستان‌ ایوان و دره شهر از استان ایلام در بین 43 شهرستان حاد کشور به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرستان هایی که با تصمیم ستاد ملی و استان  مبارزه با کرونا از روز گذشته با اعمال محدودیت هایی مواجه شده و اجرای این محدودیت ها، در دستور کار مسئولان استانی و شهرستان های قرمز استان قرار گرفته است، برابر اعلام مسئولان بهداشتی طی ۴۵ روز گذشته شهرستان دره شهر به طور متوالی قرمز بوده است و با وجود خارج شدن شهرستان های جنوبی ایلام از وضعیت قرمز در زمان های متعدد، اما وضعیت این شهرستان کماکان قرمز است،  موضوعی که باعث شده معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام برای بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا در دره شهر، به این شهرستان سفر و جلسه اضطراری ستاد کرونا در این شهرستان تشکیل شود، تا شرایط تحت کنترل قرار بگیرد.

برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه، گفت و گویی با دادستان، فرماندار و سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و شهروندان  دره شهر انجام شده که توجه خوانندگان به آن جلب می شود.

 

اجرای مصوبات ستاد کرونا ورعایت پروتوکل های بهداشتی لازم اجرا است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دره شهر گفت: این دادستانی به صورت جدی با مخلان سلامت و بهداشت عمومی برخورد خواهد کرد.

 

«محمد سهراب زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  شبستان در ایلام، اظهار کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت بیماری کرونا در  این شهرستان و افزایش تعداد بیماران و مرگ و  میر ناشی از ویروس کرونا،  اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی لازم الاجرا است.

 

وی بیان داشت: یکی از عوامل مهم و موثر افزایش تعداد مبتلایان در دره شهر برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم است که دستورات لازم در این خصوص صادر شده است.

 

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دره شهر گفت: در هفته گذشته توقیف و اعمال قانون 70دستگاه خودور، پلمب اصناف متخلف و جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و همچنین تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین در راستای مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان در دستور کار این دادستانی بوده است.

 

 سهراب زاده تصریح کرد: این دادستانی در هفته ۲ بار با اعضای ستاد کرونا شهرستان به صورت میدانی از صنوف مختلف بازدید می کند و اگر تخلفی مشاهده شود در همان لحضه دستورات قضایی صادرخواهد شد.

 

 وی افزود: در بازدید میدانی که از صنوف مختلف به خصوص نانوایی ها و رستوران های شهرستان در طول هفته جاری صورت گرفت، خوشبختانه رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به سنوات قبل بهتر شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دره شهر گفت: برابر مصوبه ستاد مبارزه با کرونا استان و شهرستان، صنوف پرخطر باید تعطیل شوند و در صورت مشاهده برابر قانون با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر کسانی پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکنند، این افراد به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

 

اصناف برای اعمال محدودیت ها با ستاد کرونا شهرستان همکاری کنند  

فرماندار شهرستان دره شهر گفت: بر اساس  تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان و شهرستان، محدودیت‌های جدید در راستای کنترل ویروس کرونا در این شهرستان از روز گذشته اعمال شده است.

 

«کیانوش محمدنژاد» در گفت و گو خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: باتوجه به شرایط بحرانی کرونا در شهرستان دره شهر و بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا از روز گذشته شاهد اجرای محدودیت‌هایی در فعالیت صنوف و مشاغل پرخطر هستیم.

وی گفت: در اولین روز اجرای محدودیت ها، شاهد عدم همکاری برخی صنوف بودیم که با پیگیرها و رایزنی های انجام شده با شهروندان، خوشبختانه شرایط نسبت به روز گذشته مناسب تر است.

 

محمدنژاد تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهرستان دره شهر ۲ شهرستان آبدانان و بدره را پوشش می دهد، این موضوع سبب شده که تعداد افراد بستری در این شهرستان بیشتر شود.

 

وی گفت: محدودیت های اعمال شده برای یک هفته است و انتظار داریم همه اصناف همکاری لازم را داشته باشند و قطعا اگر همراهی نکنند، ستاد مبارزه با کرونا مجددا اعمال محدودیت ها را تمدید خواهد کرد چرا که سلامت شهروندان در اولویت کاری اعضای ستاد است.

 

محمد نژاد اظهار داشت:  اعمال محدودیت‌های کرونایی، نیازمند همکاری و همراهی  شهروندان است که می طلبد همه به این اعمال محدودیت ها توجه کنند تا شاهد سیر نزولی آمار بیماری در سطح شهرستان باشیم.

 

بستری شدن 160نفر شهروند مبتلا به کرونا در بیمارستان ولیعصر(عج)شهرستان دره شهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دره شهر گفت: از ابتدای مهر ماه تاکنون 160نفر از شهروندان شهرستان های دره شهر، آبدانان و بدره بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ولیعصر(عج)شهرستان دره شهر بستری شده اند.

 

«سجاد مظلومی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: از این تعداد مبتلا 141نفر مربوط به مهرماه و 14نفر مربوط به آبان ماه است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دره شهر عنوان کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و  حضور در مراسمات ختم، باعث شده که این شهرستان در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

 

وی اظهار داشت: در راستای مقابله باکووید ۱۹ در یک ماه گذشته 260مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان از مراکز تهیه و توزیع عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان  صورت گرفته است.

 

مظلومی افزود: در راستای برخورد با متخلفین تعداد 135مورد از صنوف مختلف به خصوص آرایشگاه ها سطح شهرستان پلمب و تعداد 20آرایشگاه متخلف نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دره شهر تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مشکل بهداشتی، موادغذایی مشکوک و فاسد در اماکن عمومی، رستوران ها، اغذیه فروشی و مراکز تهیه و توزیع غذا، با شماره تلفن 190تماس گرفته و مورد را گزارش دهند تا بازرسان این شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار دهند.

 

وی افزود: برابر  مصوبه ستاد مبارزه با کرونا  درج هرگونه اعلامیه ترحیم و تسلیت در سطح شهرستان، سایت های خبری، کانال ها و گروهای تلگرامی ممنوع و پیگیرد قضایی دارد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دره شهر تصریح کرد: کسانی که مبتلا به ویروس کرونا بوده و شرایط جسمانی مناسبی برخوردار هستند، باید ۲ هفته در قرنطیه خانگی باشند و از تردد در اماکن عمومی خودداری کنند وکسانی که این مهم را توجه نکنند برابر قانون به مراجع قضای معرفی می شوند.

 

مظلومی خاطرنشان کرد: انتظار است شهروندان دره شهر همچنان به توصیه های بهداشت فردی عمل کنند و در حد امکان از منزل خارج نشوند.

 

یکی از شهروندان دره شهری گفت: باتوجه به شرایط قرمز و حساس در بحث ویروس کرونا در شهرستان باید همه احساس مسئولیت کنیم.

 

 «فرشیدنظر پور»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: چنده ماه است که شهرستان دره شهر از شهرهای پرخطر و قرمز استان و حتی کشور مطرح است که این امر نگران کننده است.

 

 وی افزود: آنچه که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد توجه به سلامت مردم است و باید با افراد و اصناف متخلف نیز برخورد شود.

 

 این شهروند دره شهری گفت: مسئولان باید نظارت بیشتری در بحث مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان داشته باشند گرچه محدودیت ها، باعث فشار اقتصادی به شهروندان شده است.

 

وی بیان کرد: فشار اقتصادی و مشکلات ناشی از آن باعث شده مردم بیشتر به فکر معیشت خانواده خود باشند و اگر قرار است محدودیت ها اجرایی شود قطعا باید به معیشت خانواده ها هم توجه شود.

 

از آنجایی که شهرستان دره شهر از جمله شهرستان های حاد کشور در بحث کرونا محسوب می شود، قطعا مسئولان کشوری و استانی باید به این شهرستان نگاه و توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که بیمارستان  ولیعصر(عج) این شهرستان پذیرای بیماران و افراد مبتلا به ویروس کرونا  است.

 

قطعا تامین اعتبار و تجهیز بیمارستان از نظر امکانات از موضوعات بسیار مهی است که باید مسئولان به آن توجه جدی داشته باشند و برابر بررسی های صورت گرفته، مشکلات اقتصادی و وضغیت بعد معیشتی شهروندان نیز در این شهرستان سبب شده که در بحث اجرای محدودیت ها اعمال شده، توجه و همکاری لازم را نداشته باشند و می طلبد مسئولان نیز علاوه بر حل مشکلات معیشتی مردم این شهرستان در ایام اعمال محدودیت ها، زمینه تحقق مصوبات ملی ستاد کرونا را اجرایی کنند.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: کروناویروس پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیماری کرونا ستاد مبارزه با کرونا پروتکل های بهداشتی اعمال محدودیت ها خبرگزاری شبستان شبستان در ایلام ویروس کرونا داشته باشند وضعیت قرمز گفت و گو ستاد کرونا روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی ـ مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

رئیس دولت سیزدهم همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899379

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان