Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@00:19:10 GMT

رشتخوار در آستانه وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۵۰۶۰

رشتخوار در آستانه وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

اشترایه گفت: با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان در سطح شهرستان رشتخوار، شاهد افزایش میزان مراجعات در بحث بیماری کرونا هستیم، و احتمال قرمز شدن مجدد وضعیت بیماری در این شهرستان دور از انتظار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی اشترایه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به وضعیت نامناسب رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این شهرستان گفت: با کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان در سطح شهرستان رشتخوار، شاهد افزایش میزان مراجعات در بحث بیماری کرونا هستیم، و احتمال قرمز شدن مجدد وضعیت بیماری در این شهرستان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از عوامل موثر در افزایش میزان بیماری در شرایط فعلی را عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن در ایام فصل برداشت، زعفران و مراجعات و دورهمی های خانوادگی در بحث پرگنی این محصول در این ایام افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان دور از انتظار نیست.

اشترایه با درخواست از شهروندان در جهت رعایت دستورالعمل های لازم بهداشتی گفت: عدم رعایت نکات و دستورالعمل ها می تواند باعث قرمز شدن وضعیت شهرستان و به طبع آن تعطیلی مجدد و اعمال مخدودیت ها گردد، لذا از شهروندان عزیز می خواهیم در این ایام از رفت و آمد های غیر ضرور به صورت جدی خوداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار در حال حاضر وضعیت این شهرستان را زرد اعلام کرد و یادآور شد: این موضوع بیانگر این نیست که ما از محدوده خطر و افزایش مبتلایان به دور هستیم و امکان تغییر وضعیت تا پایان هفته با توجه به شرایط فعلی به قرمز نیز وجود دارد.

رضا حق پرست، رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشتخوار نیز با اشاره به ضرورت، قرنطینه بیماران کرونایی گفت: بیمار یابی و قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مهمترین اصول مبارزه با بیماری کرونا ویروس است، زیرا رعایت این اصول از مهمترین اقدامات در راستای کنترل اپیدمی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت دستورالعمل های بهداشتی شهرستان رشتخوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟