Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رضا ریاضی فینی در حاشیه آیین رونمایی نخستین جرثقیل تلسکوپی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، بومی‌سازی هر دستگاه در این پروژه ۵۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی شده است، اظهار کرد: این دستگاه شامل ۳۰ هزار قطعه است که در کشور بومی‌سازی شده است

مدیر پروژه بومی‌سازی طراحی و ساخت جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی با اشاره به اینکه هر دستگاه با قیمت ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار دلار در بازار عرضه خواهد شد، افزود: ۶۰ نفر مشغول به کار هستند که ۳۸ نفر آن‌ها با ۵۵ پیمانکار به‌ صورت مستقیم مشغول به کار شدند که ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخت جرثقیل و خودرو کشنده شده است و زمان بومی‌سازی پروژه ۴ سال به طول انجامیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یک‌ روزه برای حضور در آیین واگذاری اراضی به شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، بازدید از مرکز نوآوری و دانشگاه کاشان، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری رشد، سرای فرش و  رونمایی از یک پروژه دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی به کاشان سفر کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: خاورمیانه کاشان بومی سازی فناوری بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی نوار تست قند خون توسط تیم تحقیقاتی علوم پزشکی اصفهان

علیرضا صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با ساخت یک حسگر زیستی انعطاف پذیر با استفاده از چاپ اکستروژنی جوهر اکسید گرافن احیا شده کیتوسان برکاغذ نانوسلولز-باکتری برای تشخیص گلوگز در عرق اظهار کرد: در ابتدا چهار مدل از نوار تست قندی طراحی شد که در صورت موفقیت می‌توان از این نوارها علاوه بر تست قند خون، تست چربی خون و تشخیص انواع سرطان‌ها، ناباروری و همچنین بروز سکته‌ها را نیز تشخیص داد.

وی بیان داشت: در این تحقیق از دستگاه چاپگر سه بعدی برای آماده سازی نوار تست که قند را به شکل ساده تشخیص دهد، استفاده شد و به شکل بومی توسعه داده شود.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: با استفاده از این حسگر تشخیص دقیق‌تر قند خون امکانپذیر شد که تنها سرعت پایین آن نسبت به روش‌های متداول یکی از عیوب این نوارها است که در فازهای بعدی اشکالات آن رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این یک طرح پژوهشی است نه فناورانه، گفت: این اختراع هنوز وارد حوزه درمان نشده است و مراحل پژوهشی خود را طی می‌کند.

صنعتی ادامه داد: نمونه اولیه و آزمایشگاهی آن ساخته شده است که شامل دو قسمت سنسور و الکترونیک می‌شود.

کد خبر 6100340

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی اهم لایسنس‌های صنعت پتروشیمی تا ۷ سال آینده
  • پژوهش و بومی سازی رویکرد اصلی شرکت ملی حفاری ایران
  • با توجه به شعار سال امکانات کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولید باشد/تلاش برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی
  • ۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند
  • ایران به جمع ۵ کشور دارنده یک فناوری هایتک نفتی پیوست
  • نخستین بانوان آتش‌نشان خاورمیانه بازنشسته شدند
  • بومی سازی نوار تست قند خون توسط تیم تحقیقاتی علوم پزشکی اصفهان
  • اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد
  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • استقبال خاورمیانه از ساخت‌وساز ماژولار