Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: شهید شاخص دانش‌آموز امسال از شهدای استان همدان است.

محمدتقی امیدی‌ساکت سه‌شنبه ششم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج ‌دانش ‌آموزی، با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج دانش آموزی امسال «دانش ‌آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی» است، گفت: شهید «محمدرسول رضایی» دانش آموز ۱۳ ساله اسدآبادی است، این شهید دانش‌آموز در ۱۹ تیرماه ۵۳ متولد و در دی ماه سال ۶۶ در عملیات بیت‌المقدس ۲ در منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نایل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدی‌ساکت به قسمتی از وصیت‌نامه این شهید اشاره و اظهار کرد: این شهید بزرگوار دارای روحیه استکبارستیزی، شهادت طلبی و مجاهدت بود و این مهم در وصیت‌نامه او قابل مشاهده است.

این مقام مسئول با اشاره به نصب عکس شهید رضایی در اتاق مقام معظم رهبری گفت: گویی این دانش‌آموز نوجوان جنایت‌های امروز آمریکا علیه ملت‌های مظلوم را دیده بود که بغض و انزجار خود به آمریکا را در وصیت‌نامه‌اش آورده است.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج دانش ‌آموزی از ۷ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۳ آبان ادامه داد، بیان کرد: به علت شیوع کروناویروس برنامه‌های امسال غالباً در فضای مجازی برگزار می‌شوند.

امیدی‌ساکت در ادامه به برنامه‌های این مجموعه در هفته بسیج اشاره‌ کرد و گفت: «کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان همدان» با محوریت شهید رسول رضایی یکی از برنامه‌های شاخص سازمان بسیج دانش آموزی در این هفته است.

وی ادامه داد: برگزاری پویش «آمریکا باید از منطقه برود» نیز از دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته بسیج دانش آموزی است که با محوریت استکبارستیزی برگزار می‌شود همچنین از آنجا که ۱۳ آبان امسال مصادف با میلاد رسول اکرم(ص) است، تجمع ۱۳ آبان، روز دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار خواهد شد.

امیدی‌ساکت به رزمایش «جهاد آموزشی» اشاره و تصریح کرد: این طرح با محوریت شناسایی دانش آموزان بی‌بضاعت از بُعد مالی و محروم از نظر علمی اجرا می‌شود و هر ۲۳ حوزه مقاومت بسیج دانش ‌آموزی استان در بحث کمک مالی و علمی به دانش آموزان نیازمند فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در پویش «همکلاسی مهربان» که در شهریورماه سال جاری به همت دانش ‌آموزان بسیجی برای تهیه نوشت افزار تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند در استان راه‌اندازی شد ۱۵۶۱ بسته تحصیلی به ارزش ۲۷۴ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان تهیه و در میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

امیدی‌ساکت در بخش دیگری به اقدامات بسیج دانش آموزی در زمان فراگیری کروناویروس اشاره کرد و گفت: این مجموعه از روزهای نخستین شیوع این ویروس تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و ۱۳۰ گروه جهادی در قالب ۱۲۰۳ نفر در امور مختلف فعالیت کردند.

این مقام مسئول افزود: ضدعفونی ۱۷۴۴ مکان شامل ۹۸۰ مدرسه و مکان‌های مختلف عمومی، ۵۴ مورد همکاری در مکان‌های ایست و بازرسی و ۴۰ هزار و ۴۷۷ آموزش چهره به چهره از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.

وی ادامه داد: در این ایام ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ ماسک، ۲۲ هزار و ۲۰۰ جفت دستکش، ۴۳۸۰ لیتر محلول ضدعفونی با نظارت دانشکده بهداشت و درمان توسط دانش ‌آموزان بسیجی استان تهیه و بین نیازمندان سراسر استان توزیع شد.

امیدی‌ساکت افزود: تهیه و توزیع ۴۷ گوشی و تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند، توزیع ۸۵۹۲ پُرس غذای گرم و ۱۹۵۵ کیلو گوشت بین نیازمندان و تهیه و توزیع ۷۳۱۷ بسته معیشتی از دیگر اقدامات دانش ‌آموزان بسیجی همدان است. 

وی با بیان اینکه از زمان مطرح شدن موضوع کمک‌های مؤمنانه از سوی مقام معظم رهبری دانش‌آموزان همدانی وارد کار شدند، گفت: همچنین این مجموعه سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان استان‌های لرستان و گلستان کمک کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهدا بسيج دانش آموزي دانش آموزان نیازمند بسیج دانش آموزی استان همدان امیدی ساکت هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با برتری برابر تیم چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش‌آموزان جهان راه یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان در صربستان، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با شکست تیم‌های آلمان، بلژیک، هلند و ایتالیا به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته بود امروز(شنبه ۸ اردیبهشت) و در مرحله نیمه نهایی به مصاف چین تایپه رفت و با شکست این تیم راهی فینال رقابت‌های والیبال دانش‌آموزان جهان شد.

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان فردا(یک‌شنبه) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف تیم آلمان می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری