Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیما استان کردستان از فعالیت ۲۵۰ کانال ماهواره ای و مجازی علیه ارزش های انقلاب اسلامی و مبانی هویتی در این خطه از میهن اسلامی خبر داد و خواستار برنامه ریزی دستگاه های متولی امر در خصوص کاهش تهدیدات و آسیب ها در فضای مجازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: با توجه به کارکردهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شرایط فعلی که انسان ها کنشمند و دارای تعقل و تفکر اجتماعی هستند و شاهد یک فضای دو جهانی هستیم باید فضای مجازی را به عنوان یکی از جهان هایی است که در آن سیر می کنند مدنظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به فرصت های مختلفی که فضای مجازی دارد متاسفانه تهدیدهایی هم دارد که تغییر سبک زندگی و گرایش جامعه به سوی مصرف گرایی، تخریب چهره ها و اشخاص، مسائل و مخاطرات امنیتی، به خطر افتادن حریم خصوصی افراد و جا به جایی واقعیت ها از جمله این تهدیدات است.

عبدالملکی اظهار کرد: بر اساس آموزه های دینی باید زندگیمان را بر اساس واقعیت ها شکل دهیم و بازار شایعات را داغ نکنیم و از نعمت های الهی برای تعالی جامعه بهره بگیریم.

وی افزود: باید از مبحث سواد رسانه ای از تولیدکنندگان تا دریافت کنندگان پیام مورد استفاده قرار گیرد و این مهم در استان کردستان باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

عبدالملکی اعلام کرد: در کردستان بیش از ۲۵۰ کانال ماهواره ای و مجازی مشغول فعالیت هستند و میانگین استفاده جوانان کردستانی از فضای مجازی چهار ساعت در روز است.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی مدیران را از رسالتشان دور می کند و این هدف اصلی دشمنان است.

فریضه الهی زیربنای تمام حرکات اجتماعی است

شکری مسئول امور دانشگاه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: این فریضه الهی زیربنای تمام حرکات اجتماعی است.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام وقایعی که صورت گرفته ناشی از این فریضه بوده که واقعه عاشورا در چندین قرن پیش و انقلاب اسلامی ایران در قرن اخیر از جمله این وقایع هستند.

شکری اظهار کرد: نقش دانشگاه ها در جاری کردن این فریضه الهی ویژه است و امروز در کردستان بیش از ۴۰ هزار نفر دانشجو، هزار عضو علمی و هزار استاد حق التدریس داریم که ظرفیت بزرگی را برای ما به وجود آورده است.

وی از تحریف واقعیت ها به عنوان آسیبی بزرگ در مسیر هویت بخشی به جوانان نام برد که از طریق فضای مجازی به جامعه تحمیل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کردستان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد