Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پارلمان عراق در نشست دیروز (دوشنبه - ۲۷ اکتبر)، اهانت فرانسه به ویژه رئیس جمهور آن به پیامبر اکرم (ص)، را به شدت محکوم کرد. 

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، پارلمان عراق در آغاز نشست دیروز که برای تصویب برخی قوانین درج شده در دستورکار و قوانین مربوط به حوزه‌های انتخاباتی تشکیل شده بود، اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه علیه پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، کمترین واکنش به این تعرض آشکار علیه پیامبر اکرم (ص) را تحریم کالاهای فرانسوی اعلام کرده بود از دولت عراق خواست تا سفیر فرانسه را احضار و یادداشت اعتراض شدید اللحن بغداد را به وی ابلاغ کند.

«رعد الدهلکی» نماینده پارلمان عراق نیز به موضع اسلام‌ستیزانه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در فرانسه واکنش نشان داد و خواستار عذرخواهی رسمی پاریس از کلیه مسلمانان ش و به دولت عراق پیشنهاد داد که در واکنش به این اهانت، تا زمانی که فرانسه عذرخواهی نکرده، کلیه توافق‌نامه‌های امضا شده با پاریس را به حال تعلیق درآورد.

رئیس جمهور فرانسه اخیرا در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود: «اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم». ماکرون مدعی شده بود که هدف از اجرای این لایحه پس از به تصویب رسیدن، مواجه با مشکل افزایش افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت «توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر» خواهد بود.

وی در سفر اخیر خود به لبنان نیز در توجیه اقدام موهن نشریه «شارلی ابدو» مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در این نشریه قضاوت کند.

پس از بالا گرفتن اظهارات اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه، محافل اسلامی خشم خود را از این مسأله ابراز داشتند  و هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول اکرم (ص) را به شدت محکوم کردند و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، به موضع اسلام‌ستیزانه رئیس‌جمهور فرانسه پاسخ دادند.

منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1078795 برچسب‌ها عراق امانوئل ماکرون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عراق امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پارلمان عراق پیامبر اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!

به گزارش همشهری آنلاین امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در یک بازی خیریه در پاریس، مقابل الحاجی دیوف، ستاره اسبق تیم ملی سنگال و چندین ستاره اسبق دنیای فوتبال به میدان رفت.

در جریان این بازی، دیوف در یک صحنه «لایی» ظریفی به مکرون زد و رییس جمهور فرانسه که به نظر خود را تحقیرشده می‌دید، مجبور شد با خطا روی مرد ۴۳ ساله سنگالی، انتقام بگیرد!

مالک ترائوره، مجری و خبرنگار فرانسوی با بازنشر ویدئوی لحظه عبور توپ از بین پاهای مکرون نوشت: الحاجی، توصیه می‌کنم امشب در فرانسه نمانی!

در این بازی اسطوره‌های دیگری همچون آرسن ونگر، سرمربی افسانه‌ای آرسنال، ویلفرد امباپه پدر کیلیان امباپه، ادن هازارد ستاره سابق تیم ملی بلژیک، مارسل دسایی ستاره فرانسوی و قهرمان جام جهانی، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، دیدیه دروگبا، مهاجم اسبق چلسی و همچنین ساموئل اتوئو، ستاره اسبق تیم ملی و رییس کنونی فدراسیون کامرون حضور نیز داشتند.

این دیدار خیریه با هدف بهبود سطح رفاه جوامع کم‌برخوردار برگزار شد و در مجموع ۵۷ هزار و ۵۰۰ یورو نیز برای کمک به کودکان بیمار جمع‌آوری شد.

کد خبر 847178 برچسب‌ها ویژه ورزشی فرانسه

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد