Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@06:18:46 GMT

آغاز حج عمره در عربستان از ۱۱ آبان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۷۲۸۳

آفتاب‌‌نیوز :

 عربستان سعودی از اول نوامبر (11 آبان) به زائران خارجی اجازه اجرای مراسم حج عمره را می‌دهد و به این ترتیب تقاضای جهانی برای سوخت افزایش خواهد یافت.

به گزارش آرگوس مدیا، مقامات عربستان در ماه مارس حج عمره را متوقف کردند که باعث شد تعداد زائران حج در ماه جولای (اولین ماه تابستان) در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان از اوایل ماه جاری به ‌تدریج حج عمره را آزاد کرد.

عربستان از ابتدای ماه نوامبر به زائران داخلی و خارجی اجازه اجرای مراسم حج را با ظرفیت کامل می‌دهد. این به معنای 20 هزار زائر و شصت هزار نمازگزار در روز است. تنها زائران بین 18 تا 50 سال اجازه سفر به عربستان برای حج عمره را دارند و باید قبل از ورود به این کشور جواب تست کرونای آنها منفی باشد. تمام زائرانی که از خارج از عربستان می‌آیند به مدت سه روز قرنطینه می‌شوند. مقامات عربستان اعلام کردند با شرکت هواپیمایی «سعودی عربین» برای فراهم کردن ظرفیت کافی برای ورود زائران هماهنگ کرده اند.

این سومین بخش از طرح چهار مرحله‌ای عربستان برای از سرگیری حج است که از چهارم اکتبر (13 مهر) آغاز شد. عربستان در مرحله اول روزانه به 6000 زائر داخلی اجازه انجام مراسم عمره را می‌داد که معادل 30 درصد کل ظرفیت حج بود. مرحله دوم از 18 اکتبر (27 مهر) آغاز شد و طی آن 15 هزار زائر داخلی اجازه برگزاری حج عمره را داشتند. این رقم 75 درصد از کل ظرفیت حج را تشکیل می‌داد.

عربستان ماه گذشته اعلام کرد تمام محدودیت های سفرهای هوایی این کشور از اول ژانویه سال آینده میلادی برداشته می‌شود.

تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در عربستان از بین 4000 تا 5000 ابتلا در ماههای ژوئن و جولای به 400 مورد در این ماه رسیده است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در حال حاضر کمتر از 8250 نفر است در حالی که اوج ابتلا به این ویروس در اواسط جولای به 63026 نفر می‌رسید.

آغاز حج عمره برای زائران بین المللی و افزایش تدریجی پروازهای مسافرتی از ماه آینده در عربستان، باعث افزایش تقاضا برای سوخت در این کشور میشود. تقاضا برای سوخت هواپیما در عربستان در 8 ماه اول سال جاری میلادی تا 47500 بشکه در روز کاهش یافت یعنی 55 درصد کمتر از 105500 بشکه در روز مصرف شده در همین دوره در 2019. تقاضا برای بنزین در عربستان 21 درصد در این دوره نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عربستان حج عمره حج عمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر همزمان با آغاز سفرهای حجم عمره و به دنبال آن سفرهای حج تمتع قیمت ریال عربستان در بازار آزاد با تغییراتی مواجه شد. پیش از آغاز رسمی سفرهای حج عمره از طریق ایران قیمت ریال عربستان ۱۲ هزار و ۸۰ تومان بود اما در یک هفته گذشته قیمت ریال عربستان به کانال ۱۷ هزار تومان رسیده و در چند روز اخیر هر ریال عربستان ۱۷ هزار و ۷۰ تومان به فروش می‌رسد.

هم چنین هر ۱۰۰۰ دینار عراق در بازار آزاد نیز هم اکنون ۴۲ هزار و ۸۰ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت درهم امارات نیز هم اکنون در بازار آزاد ۱۷ هزار و ۴۴۰ تومان است.

کد خبر 6087416 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود