Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که سلول‌های تی بیماران بهبود یافته کووید-19 می‌تواند به محافظت از افرادی که بدن ضعیف و آسیب‌پذیری دارند، کمک کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ساینس‌دیلی، بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد سلول‌های تی بیمارانی که از کووید-19 نجات یافته‌اند، می‌تواند پروتئین‌هایی را که برای عملکرد کروناویروس ضروری هستند، در بدن افراد آسیب‌پذیر به صورت موثر هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"مایکل کلر"(Michael Keller)، سرپرست این پژوهش گفت: ما در بررسی‌های خود دریافتیم که سلول‌های تی بیماران بهبود یافته کووید-19 می‌توانند پروتئین‌های کروناویروس را هدف قرار دهند و ایمنی در برابر ویروس را برای افراد آسیب‌پذیر فراهم کند زیرا این سلول‌ها برای مقابله با بیماری آمادگی دارند.
نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که ایمنی‌درمانی با کمک سلول‌های تی برای هدف قرار دادن ویروس می‌تواند روش مناسبی برای محافظت از افرادی باشد که سیستم ایمنی بدن آنها به خاطر درمان سرطان یا پیوند ضعیف است.
"کاترین بولارد"(Catherine Bollard)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما می‌دانیم بیمارانی که به خاطر ابتلا به بیماری پیش‌زمینه از نقص ایمنی رنج می‌برند، آسیب‌پذیری قابل توجهی نسبت به ویروس‌هایی مانند کروناویروس دارند.
بدن این بیماران نمی‌تواند ویروس را به تنهایی از بین ببرد و درمان را به تاخیر می‌اندازد یا از آن جلوگیری می‌کند. شاید این روش بتواند یک گزینه درمانی خوب برای محافظت از چنین افرادی و یا درمان آنها باشد؛ به خصوص این که شرایط خاص بدن آنها ممکن است ایمنی یا تاثیر واکسن کروناویروس را از بین ببرد.
پژوهش‌های کنونی که در مورد واکسن کووید-19 انجام می‌شوند، بر پروتئین‌های خاصی متمرکز هستند که در خوشه‌های کروناویروس وجود دارند. موفقیت سلول‌های تی در هدف قرار دادن پروتئین‌های غشای سلول می‌تواند راه جدیدی را پیش روی ابداع‌کنندگان واکسن قرار دهد تا روش‌های درمانی جدیدی برای محافظت در برابر کروناویروس ارائه دهند.
این پژوهش، در مجله "Blood" به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سلول بهبود یافتگان سلول های تی هدف قرار کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها