Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران، به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، پیامی صادر کرد. ‎

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری متن کامل این پیام به شرح زیر است:

پدافند غیرعامل، در شمار ساده ترین، کم هزینه ترین شیوه ها و صلح آمیز ترین روش های دفاعی در برابر تهدیدات و از جمله ی مهم ترین عوامل اقتدار و توفیق دولت ها در حفظ و گسترش امنیت ملی، زمینه ساز توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه بلند و عمیق رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانات معظم له مبنی بر اینکه " پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می کند. پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه نه برای یک مقطع خاص ... " و رویکرد ویژه ریاست محترم جمهوری، حاکی از نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون سازی و فراهم نمودن بسترهای امن توسعه پایدار است.

در استان مازندران نیز در این حوزه بمنظور برنامه ریزی و سازماندهی ساز و کار های اجرایی شدن اهداف عالی پدافند غیرعامل یعنی کاهش آسیب پذیری و افزایش تاب آوری، برنامه جامعی جهت پیشرفت طرح جامع پدافند غیرعامل و سند راهبردی و بلند مدت سیاست های عالی این حوزه تهیه و پس از تصویب در قرارگاه های ملی پدافند غیرعامل کشور به استان ابلاغ و رونمایی شد. 

هفته پدافند غیرعامل از 5 تا 12 آبان 99 با شعار پدافند غیرعامل؛ مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی؛ فرصت مغتنمی است تا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم در شرایط کرونایی در راستای مقابله با این بیماری عالمگیر برای اقشار مختلف مردم، مسئولان و کارکنان با بهره گیری از رسانه ها، صدا و سیما و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی صورت گیرد.

اینجانب هفته پدافند غیرعامل را به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می‌گویم و ضمن قدردانی از دستاوردهای این حوزه؛ انتظار دارم که الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در کلیه طرح ها، پروژه ها و زیرساخت های توسعه شهری و همچنین مراکز و سامانه های مهم و اقتصادی، در راستای مصون سازی از آسیب ها رعایت گردد.

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هفته پدافند غیرعامل همه فعالان دست اندرکاران ا تبریک پدافند غیرعامل هفته پدافند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند

درحالی حدود ۳ ماه از امضای قرارداد سپرده‌گذاری ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن می‌گذرد که تاکنون اقدامی برای بهره‌مندی از این فرصت صورت نگرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اوایل بهمن ماه سال گذشته طی مراسمی قرارداد سپرده گذاری 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن امضا شد. در آن مراسم سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که شاهد اراده دولت برای توسعه مسکن هستیم، گفته بود: با قرارداد امروز شرایط بسیار خوبی برای خدمتکاری به فعالان بخش مسکن فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با منافع حاصل از این سپرده‌گذاری از نرخ‌های سود مسکن حمایتی وزارت راه و شهرسازی پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با یادآوری این‌که برای اولین بار است که صندوق توسعه ملی چنین سپرده گذاری انجام می‌دهد، افزود: از این قرارداد برای توسعه فعالیت فعالان اقتصادی و کاهش نرخ سود نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنیم. این حاصل کار ارزشمند دولت، رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی است و مجدانه به دنبال توسعه ساخت‌وساز مسکن هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل جهت توسعه این حوزه و خرید هواپیما، گفت: تکالیف قانونی داریم که در نهضت ملی مسکن اهداف دولت را محقق کنیم.

 حسینی یادآور شد: سود حاصل از این سپرده گذاری و پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل به منابع تبدیل شده و به ترتیب سیاست‌های دولت در طرح های حمایتی مصرف خواهد شد.

وی با بیان این‌که این کار در هماهنگی کامل با بانک مرکزی انجام خواهد شد در خصوص پرداخت تسهیلات برای واردات هواپیما، گفت: هنوز در ابتدای کار هستیم و پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره درباره نرخ سود و جزییات پرداخت تسهیلات به فعالان حمل و نقل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، حدود 3 ماه از امضای این تفاهمنامه در ساختمان صندوق توسعه ملی می‌گذرد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز اقدامی برای بهره‌مندی بانک مسکن از این فرصت صورت نگرفته است.

این‌گونه پیداست که مدیران بانک مسکن پلن مشخصی برای اجرایی شدن قرارداد مذکور ندارند، گرچه گفته می‌شود صندوق توسعه ملی همچنان پیگیر سپرده‌گذاری مذکور با هدف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و در ادامه آن طرح‌های حمایتی دولت در بخش مسکن است.

به گزارش تسنیم، طبق اظهارات غضنفری مدیرعامل صندوق توسعه ملی قرار است صندوق ملی 2 میلیارد دلار در بانک‌ مسکن سپرده گذاری کند. نرخ سود این سپرده 2 درصد بوده و بانک مسکن موظف است با نرخ‌های مرسوم آنرا به متقاضیان اعطا کرده و 3 سال بعد منابع مذکور را به صندوق توسعه ملی برگرداند. از‌ محل سودارزی این سپرده گذاری بانک‌ مسکن نسبت به پرداخت وام ارزان‌تر و کاهش‌ نرخ سود برای بخش مسکن اقدام‌ خواهد‌ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی