Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@05:56:38 GMT

ابتلای ۲۵ درصد پرستاران به کرونا

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۷۴۶۱

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون حدود ۲۵ درصد پرستاران به کرونا مبتلا شده‌اند و تا ۱۵ مهر، ۳۱۶۵ پرستار مرخصی استعلاجی گرفته و به قرنطینه دو هفته‌ای رفته‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر سیما سادات لاری امروز در نشست خبری تصویری که در محل وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: تمهیداتی که انجام شده است، در آبان ۹۸ تعداد چهار هزار نیرو استخدام شده و ۲۴۰۰ نفر نیز در ماه گذشته آزمون داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: برای هر تخت نیازمند ۱.۵ تا ۱.۲ پرستار هستیم، ولی وقتی بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) می‌رود به سه پرستار نیاز دارد.

دکتر لاری افزود: همچنان کمبود نیروی انسانی داریم و قرار است هفت هزار نیروی دیگر جذب شود و تامین اعتبار برای این کار انجام شده است.

وی گفت: هنوز آزمونی برای این نیرو‌ها برگزار نشده است.

تعداد تخت‌های تخصیص یافته به بیماران کرونایی

دکتر لاری اظهار داشت: تاکنون ۶۹۴ بیمارستان در کشور درگیر ویروس کرونا شده‌اند. تخت عادی اختصاص یافته به این بیماران، ۲۶ هزار و ۹۶۹ تخت و تخت ویژه اختصاص یافته، ۵۹۰۰ و تخت ایزوله نیز ۱۸۶۸ مورد بوده است.

وی گفت: در مجموع تعداد تخت‌های بیماران کرونایی به کل تخت‌های کشور ۳۱.۷۸ درصد است.

مدیریت کرونا فقط به دست وزارت بهداشت نیست

معاون وزیر بهداشت افزود: کرونا در جهان همچنان رو به شتاب است و در مرحله حساس همه گیری قرار داریم.

وی گفت: در فصل پاییز شیوع بیماری بسیار زیاد بود و افراد زیادی را از دست دادیم. بسیاری از این افراد، دوستان و آشنایان ما هستند و با فوت هر نفر، خانواده‌ها درگیر مشکلات روحی و اقتصادی و ... می‌شوند.

دکتر لاری افزود: در وزارت بهداشت هر روز تلاش می‌کنیم که به سهم خودمان در بخش بهداشت و درمان راهکار‌هایی پیدا کنیم که سلامت تک تک مردم ایران را تضمین کند. این بیماری در همه کشور رو به صعود است. مدیریت این بیماری فقط به دست وزارت بهداشت نیست و همه تلاش‌مان را می‌کنیم که مراقبت خوبی از بیماران در بیمارستان‌ها داشته باشیم.

وی گفت: وقتی تعداد بیماران زیاد می‌شود، قطعا مراقبت‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. کارکنان بیمارستان‌ها جدا از بیمارستان‌ها نیستند و مجبور می‌شوند برای مرخصی استعلاجی ناشی از این بیماری قرنطینه شوند.

دکتر لاری افزود: هوشمندانه‌ترین اقدام این است که هر فرد احساس مسئولیت کند. در عین حفظ آرامش، باید بپذیریم فعلا این بیماری دارو و واکسن ندارد حتی ممکن است واکسن نیز ایمنی کاملی ندهد پس باید سبک زندگی را تغییر بدهیم و در عین حال باید از زندگی خود لذت ببریم.

وی گفت: این هوشمندی هر کدام از ماست که رفتار‌های خطر آفرین نداشته باشیم. در ماه ربیع الاول ممکن است جشن‌ها و مراسم در پیش باشد. از زوج‌های جوان و خانواده‌ها می‌خواهیم از این شرایط استفاده و مراسم عروسی را با کمترین تعداد و در محیط‌های باز برگزار کنند.

دکتر لاری اضافه کرد: مدیریت ویروس کرونا فرا وزارتخانه‌ای است و همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها را می‌طلبد. امیدواریم با وحدت بیشتربین سران سه قوه و همه وزارتخانه‌ها و همکاری و اعتماد و همدلی مردم، این بیماری را کنترل کنیم.

وی گفت: حتی اگر نارضایتی‌هایی به دلیل تحریم‌ها وجود داشته باشد، باید همدل بود و به یکدیگر اعتماد کنیم تا سلامت ما تضمین شود. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، سلامت بر همه چیز مقدم است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
جریمه‌های کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت درباره جریمه‌ها برای افرادی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: مطالبه وزارت بهداشت این است که اداره بیماران و مسائل بهداشتی با وزارت بهداشت است، اما کنترل ویروس نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست. بعد از هشت ماه به اندازه کافی بحث‌های اقناعی از طرف رسانه‌ها انجام شده است.

وی گفت: باید با اجرای قانون حمایت مناسبی از مردم شود. به وسیله دوربین‌ها کنترل‌هایی انجام می‌شود. جریمه‌هایی برای وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد برخی مسائل و همکاری‌های بین بخشی کُند انجام می‌شود.

دکتر لاری ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری کارگشا بوده است و امیدواریم این هماهنگی سریع‌تر انجام شود. کمیته کنترل نظارت ملی برای شیوه نامه‌های بهداشتی تشکیل شده است که با حضور نمایندگان وزارت کشور و وزارت بهداشت و اصناف برگزار می‌شود.

وی گفت: همه اصناف در این کمیته گزارش می‌دهند و گزارش به ستاد ملی مقابله با کرونا می‌رود.

مشکلات ارزی برای شرکت ایران در کوواکس

دکتر لاری افزود: مشکلاتی در زمینه تبادل ارزی برای کوواکس نیز وجود دارد و به دنبال حل این مشکل هستیم. به محض این‌که مشکل تبادل ارزی برطرف شود، انتقال ارز برای مشارکت در کوواکس نیز انجام می‌شود.

پیشنهاد دو هفته‌ای تهران از طرف شورای شهر

سخنگوی وزارت بهداشت درباره پیشنهاد رییس شورای اسلامی شهر تهران برای تعطیلی دو هفته‌ای گفت: برای این‌که بتوانیم همه کشور یا تهران را تعطیل کنیم، هیچ کشوری به سمت تعطیلی مطلق نمی‌رود. از ابتدا نیز رنگ بندی‌هایی انجام و محدودیت‌های اعمال شد که بر اساس خطر فوتی و بستری در هر شهرستان است.

وی افزود: در حال حاضر به این نتیجه رسیدیم که بین استان‌های کشور که در وضعیت خاصی قرار دارند، کانون‌های بحرانی را در هر استان در نظر بگیریم. یعنی شهرستان‌هایی را که بیشتر ویروس در آنجا شیوع دارد شناسایی کنیم.

دکتر لاری گفت: در حال حاضر ۴۳ شهرستان شناسایی شده که قرار است محدودیت‌هایی مانند مشاغل دو و سه و چهار شغلی را در آن شهرستان‌ها اعمال کنیم.

وی ادامه داد: این‌که بخواهیم در این شرایط همه مشاغل را تعطیل کنیم، با توجه به مشکلات اقتصادی ممکن است عملیاتی نباشد و فشار زیادی به مردم وارد شود. این روش مناسبی است که شهرستان به شهرستان اقدام کنیم بنابراین سیاست در حال حاضر روی این ۴۳ شهرستان است.

دکتر لاری افزود: در استان تهران کانون بحرانی دماوند و ورامین است. در موضوع دورکاری، شهر تهران به دلیل پرتردد بودن، به نتیجه رسید. مطالبه ما این است که دورکاری جدی اجرا شود. بخشنامه این موضوع نیز آمده است و باید طوری اجرا شود که اگر سازمانی نمی‌تواند تا ۵۰ درصد کاهش دورکاری را انجام بدهد، درصد خود را اعلام کند. به طور مثال وزارت بهداشت تا ۳۰ یا ۴۰ درصد می‌تواند دورکاری را انجام بدهد.

بدترین سناریوی کرونا برای ماه‌های آینده

دکتر لاری درباره بدترین سناریوی کرونا برای ماه‌های آینده اظهار داشت: با تغییر فصل و به خصوص فصل سرما، این بیماری شیوع بیشتری خواهد داشت. با صحبت‌هایی که درباره سرایت بیشتر بیماری انجام شده است، اگر همین روال را در پیش بگیریم و نخواهیم قوانین را جدی‌تر اجرا و محدودیت را اعمال کنیم، پیش بینی خوبی در ماه‌های اینده نخواهد بود.

وی گفت: آمار‌های فوتی در این روز‌ها تکان دهنده بود و این امر، عزم جدی را در مسئولان ایجاد کرده است. در جلسه‌ای که به صورت حضوری با مقام معظم رهبری تشکیل شد، انتظار می‌رود با وحدت و همدلی، بتوان پیشگیری را انجام داد.

دکتر لاری افزود: رییس سازمان جهانی بهداشت به صورت مرتب می‌گوید که هیچ وقت دیر نیست.

وی ادامه داد: وقتی آمار بالا می‌رود، مردم، این فوتی‌ها و بستری‌ها را لمس می‌کنند و قطعا روی رفتار تاثیر خواهد داشت. اگر بر محدودیت‌های اعمال شده نظارت شود، امیدواریم کنترل بهتری داشته باشیم.

کیت‌های تشخیص سریع کرونا

دکتر لاری درباره کیت‌های تشخیص سریع کرونا افزود: تهیه کیت‌های آنتی ژن یا سریع یکی از سیاست هاست و گفته می‌شود که اگر ۸۰ درصد تشخیص آزمایش مولکولی را داشته باشد، مناسب است. کیت‌های مطمئن آن توسط آمریکا و کره جنوبی تولید می‌شود. در حال حاضر ممکن است ۴۸ ساعت جواب آزمایش طول بکشد و این زمانی است که شاید بیمار در این بازه زمانی در جامعه باشد و باعث آلودگی شود. برچسب ها: کرونا ، بیماری ، کووید 19 ، وزارت بهداشت ، دکتر لاری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا بیماری کووید 19 وزارت بهداشت دکتر لاری دکتر لاری انجام شده وزارت بهداشت حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد. به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند. بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.

تفاوت مهم ۲ بیماری مقاربتی؛ زگیل و تبخال | تزریق واکسن HPV بعد از ابتلا تاثیر دارد؟ | این افراد حتما واکسن گارداسیل بزنند

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

کد خبر 846551 منبع: ایسنا برچسب‌ها زگیل وزارت بهداشت و درمان اچ پی وی واکسن

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل